• giz83

Fler som har en budget på max 20 000?

Red Scarlet--> vi har en budget på (just nu) 33 och jag tycker inte att det blir mer planering för att vi har en liten budget. visst måste man leta efter billigaste allternativen, men det har inte blivit så mycket ändå tycker jag iaf.
    sen har jag iof haft min planering färdig sen lååångt tillbaka..hihi
    har hållt på med den i snart 4 år tror jag...=)

men för andra som kanske inte har en aning om vad de vill ha och hur de ska göra så kan det nog bli mer, men det är ju också beroende på hur man är som person själv tror jag.
    har man lätt för att hitta kontakter, eller har många släktingar som kan tänka sig att hjälpa till med olika saker, så har man ju turen på sin sida, men står man själv så är det rätt mycket att göra.

men oj va skoj det är.
    kommer vara konstigt sen när man inte har ett bröllop att planera, eftersom man har hållt på så länge..=)

• giz83

Red Scarlet--> asså visst vore det skönt med någon som gjorde allt åt en...iaf på själva dagen, men det har inte vi råd med. och sen som du säger....det är ju bara såååå kul att göra det själv...

och visst har jag hunnit mycket på de 4 år jag har planerat... men har ju också ändrat smak lite grann från första gng jag satte mig här.
    och ändrat MYCKET i budgeten!!!
    men jag har hittat en massa bra saker att tänka på och göra själv saker osv

• giz83

just de...skulle säga att jag har precis mailat 3 hembygdsgårdar här i närkommunerna och vill ha svar nu me en gng..men jag vet ju att det är lång helg...men iaf...
    vill veta iaf...=)

så man kan lägga + eller - på budgeten...och då helst -
    för den lokal som vi hade tänkt från början kostar nästan 5 000 kr för hela helgen.
    och kan vi hitta någon som inte kostar lilka mycket så är det underbart.

• giz83

oj det var inte en liten slant kan jag inte påstå...
    hur många skulle ni vara?

den lokalen som vi tittat på är för fredag till söndag så det var nog kanske inte så dyrt iaf...=)
    men då kommer vi ju att laga vår egen mat också...

• giz83

juli 2010--> det kommer det nog att göra fram tills dagen d...det brukar göra det...
    vår budget ligger just nu på 33 ungefär och vi har sagt max 40 sen har vi inte råd med mer...

• giz83

Luucie-->vi kommer nog inte räkna med provtårtor och så...
    men ljus o tantpetar o sånt som ska användas på vår dag ska räknas in.
    men det blir nog mest de stora sakerna tror jag.

har redan börjat med att små köpa lite, men bockar av i budgeten så man har liite koll iaf...men som sagt, det är inte förrän nästa år så jag har tid på mig...=)

• giz83

MulleNuh---> men det är väl inte så farligt egentligen..??!! eller?
    det är ju rätt hyfsat för ett bröllop.
    för det är ju inte gratis att ha en så stor fest.
    hur många gäster har ni bjudit?

• giz83

Juni2009--> det kommer ni att göra och ju mer du är ute o tittar desto större chans att du hittar det du söker och kanske t o m en hel del fynd...=)

lycka till tjejen

• giz83

lyckans lycka--> ja jag håller med juli 2010...gör ni maten själva så kostar det mer än hälften så mycket för bara maten, och gör ni egen tårta är det samma sak.

och för recept på det kan du alltid kolla på arla.se eller tasteline.se eller ica.se
    där finns massa goa o bra recept.

och har ni buffé så behöver ni inte ha nån som serverar utan kanske bara någon vän som ser till att det fylls på hela tiden...

så ska vi göra

• giz83

Det här är en ca budget som vi gjort här på BT, men det kan komma att ändras...=)

Blommor
    Brudbukett 1500:-
    Tärnbukett 400 :-

Brudens förberedelser
    Hårsmyckning 210 :-
    Håruppsättning 0 :-
    Make up 0 :-
    Smycken ev 150 :-

Brudens kläder
    Brudklänning 4000 :-
    Skor 400 :-
    Strumpor 250 :-
    Underkläder 700 :-
    t
    Brudgummens kläder 2500 :-
    Brudgummens skor 600 :-
    Barn Kostym 1500 :-

Festen
    Blommor på middagsborden 300 :-
    bordsdekorationer 425 :-
    Caketopper 190 :-
    Dryck 3600 :-
    Ljus på borden 390 :-
    Lövsta Gård 4700 :-
    Middag 4000 :-
    Musik 0 :-
    Sångledare 0 :-
    Toastmaster 0 :-
    Tårta 1600 :-

Förberedelser inför vigseln
    Musik/sång uppträdande
    under vigseln 0 :-
    Ris påsar 300 :-
    Vigsel 0 :-
    Vigselring 5000 :-

kort o dyl
    Fotografering 0 :-
    Hindersprövning 0 :-
    Inbjudningskort samt
    porto 400 :-
    Namnbyte 0 :-
    Placeringskort 50 :-

Totalt: 33165 :-

• giz83

passionsblomman--> jag kan hålla med dig om att de tär svårt med lokaler i sthlm...men under 10 000 kan man hitta, men allt är ju beroende på vad man vill ha ut av lokalen. vill man ha catering eller vill man göra allt själv...vi hittade vår lokal för 4000 kr och då ska vi göra allt själva, sen tillkommer 700 kr för städning dagen efter...och det är ju taget liksom....;0)

men sen är det ju som sagt upp till var och en att bestämma vad man har för krav, men om man då kan få mycket i gåvor så är det ju toppen...=)

• giz83
    MulleNuh skrev 2009-05-24 11:06:28 följande:
    Vår lokal kostar 9800:- men då ingår typ allt. Serveringspersonal, garderobskille, bartender, dukning, städning osv osv..Maten kostar 187:- för en 3-rättersmiddag. Så totalsumman på festen exkl drickat blir ca 27.000:- (blir väl lite mer kanske..Även om man betalar lite mindre så kostar ju allt de andra mer då.
    men oj, det var inte en liten summa inte...
    men det är ju som du säger, även om EN sak kostar lite så tillkommer det 1000 andra saker som gör att det blir dyrt!
  • giz83

nej absolut inte...men jag menar slutsumman...;0)

det blev ju inte direkt en liten summa...

• giz83

men det är ju alltid bra att man hittat ett alternativ som faktiskt funkar och som man har råd med också...=)

så jag säger grattis till dig/er för ett bra kap...=)

• giz83

nu gifter vi oss--> hej du igen...=)
    jag håller på att undersöka lokal åt dig...=) har en vän som bor åt det hållet...men söderort? vart då för att vara mer exakt?

• giz83
    Tjena skrev 2009-06-28 23:34:56 följande:
    Vad anser ni, ska tärnorna bekosta sina klänningar själva eller ska man betala dem? Det blir ju några enklare sådana. Jag ska själv också ha någon enklare... finns ju massor av snygga vita klännigar när det är dags för student...! :)
    jag tycker att det är helt ok att de betalar själva...det kommer mina att göra...=)

de ska få ha nått som de själva trivs i och är bekväma i. och sen ska de ha nått som finns i färgtemat. det är det enda som jag har som "krav". men det ´viktigaste för mig är att de ska ha nått som de kan ha användning för senare.

*kärleken är evig*
Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?