• Joji

Nästa anhalt ...

Telis skrev 2009-04-20 21:37:34 följande:
    Lappis, båda ja och nej. Vi har bokat allt som vi ska boka här hemifrån men en del nätter tar vi som dom kommer när vi hittar något ställe som vi gillar. Köpte förresten Lonely Planets nya Kalifornienguide idag!
    Åh, den måste jag också köpa omgående!!!! Sitter här som bäst och velar kring hotell i Santa Monica. Ska man lägga 2000 extra för ett finare, eller köra på ett som är helt ok? Svåårt! Tror vi kör på det som är ok, men 2000 billigare. De pengarna kan man t ex äta och dricka gott för!
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-04-22 09:23:47 följande:
    Joji - vi diskuterade det där med hotellkostnader nu när vi var ute och åkte i Europa. För vi bodde både dyrt och billigt. Scandic i Malmö kostade inkl. frukost halva priset (ca 900 kr mindre) än hotellet i Epernay men skillnaden i klass var ju även gigantisk. Frågan är helt enkelt om det är värt det? Tyvärr tänker jag så att om man endast ska stanna en natt efter en lång dags bilkörning så kan jag lika gärna bo på ett skruttigt motell men ska jag däremot stanna längre (3 nätter) så vill jag bo lite bättre.
    Vi kör också lite blandat. Bor jättefint i SF och kommer boka dylikt i Las Vegas. Sedan ok på övriga ställen! Fast det har blivit typ 3* som vi bokat på övriga ställen ändå, pga shyssta erbjudanden!
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-04-22 13:49:57 följande:
    Inser nu att det var ett BIG MISTAKE att inte boka hotellrum i San Diego innan vi åkte. De hotellen som jag spanat in har nu fullbokat!
    Åh, störande! Som sagt så är det SVÅRT att veta när man ska slå till! Vi bokade boende i Santa Monica sent igårkväll, idag var det fullbokat!

Vilket/vilka var det som ni spanat på i San Diego?
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-04-22 14:36:39 följande:
    Förresten - ingen som har tips på hotell i San Diego och utmed Highway 1? Det är typ den biten + vindistriktet där det ska pågå triathlon som ännu ej är bokat.
    Vid vilka ställen ska ni stanna längs Highway 1?
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-04-22 15:59:42 följande:
    Joji - är flexibel! Telis - vi bor inte flådigt jämnt utan kommer att ta både motell upp till lite bättre hotell så om du har något bra att rekommendera tar jag tacksamt emot.Hoppas på att få tag på Lonely Planet idag!
    Vi har ännu så länge bokat i Santa Barbara: Pepper Tree Inn. De hade ett 24 hour erbjudande för ett tag sedan som var bra. Sedan kommer vi boka i Carmel och Pismo Beach. Har hittat ett 2* i Pismo Beach, som har fått helt ok kritik på Tripadvisor, för cirka 850 kronor, Quality Inn. Har dock ej bokat ännu eller kollat priset idag. (det kan ju ändra sig från dag till dag, galet!)
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-04-24 15:45:25 följande:
    Joji - vi kommer troligen att boka i Buellton/Solvang/los Olivos en natt. Där blir det ett billigt motell. Har hittat ett som fått bra kritik och kostar typ 700 kr/natten. Sen tar vi nog två nätter i Carmel alt. Monterey innan vi drar vidare till någon av vindalarna norr om SF.
    Shysst pris!

Tack för tipset om filmen, vi har också tänkt se filmer innan resan och denna låter ju bra!
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-04-28 09:23:47 följande:
    Joji och Telis - hur resonerar ni kring svininfluensan. Vi satt imorse och kollade upp vilka hotell + flyg som vi kan avboka utan kostnader utifall att.
    Oj oj oj, vi har flera hotell som inte går att avboka på grund av shyssta dealer. Vi valde att ta den risken. Det får väl bli som det blir. Hoppas hoppas att det blåst över tills dess... Man är ju ganska nära Mexico om man säger så!
  • Joji

Vi åker 8 Juli. Tidigast av alla?

Trots att jag hört och läst om svininfluensan så kopplade jag faktiskt inte ihop det med vår bröllopsresa överhuvudtaget förrän jag läste det här! Måste vara ett tecken på grav förnekelse - att jag vägrar tänka att det skulle kunna bli ändrade planer?

Jag ska försöka vägra inse det ett tag till...

• Joji
    Telis skrev 2009-04-28 14:51:25 följande:
    Det verkar som om du åker först av oss, Joji. Det är ju suveränt, jag hoppas få massor med bra tips av dig och Lapinette innan vi åker!
    Haha, ja det hoppas jag kunna bidra med! Förhoppningsvis kan vi även skriva under tiden vi reser!

För jag VÄGRAR göra någon backup plan till vår resa. Vi SKA till USA, så är det bara. Så, jag lever i denial lite till!
  • Joji

Vi ska ju också till Kauai! Kul att vi är flera som ska till typ samma ställen!

Jag VÄGRAR som sagt också oroa mig för svininfluensan och VÄGRAR göra en backupplan!!!!

• Joji
    Telis skrev 2009-04-30 17:27:41 följande:
    Joji, jag hörde en smittskyddsexpert på radion idag och jag tycker det låter jättelugnt. Klart att vi kommer att komma iväg!
    Åh hurra, underbart av dig att säga så! Min blivande sa idag att han börjar bli lite orolig, jag sa att de orden inte får yttras!
  • Joji

Idag kan man köpa Lonely Planet om London, på svenska, med Aftonbladet för bara 59 kr! Den ska inhandlas! Även om man varit där några gånger är det bra att få tips!

Kommer säljas många Lonely planet för olika städer framöver, de för USA (Los Angeles, San Fransisco, Las Vegas) säljs tyvärr först i höst. För detta priset med Aftonbladet alltså, de säljs så klart i affären lite dyrare.

• Joji
    Joji skrev 2009-05-04 09:18:24 följande:
    Idag kan man köpa Lonely Planet om London, på svenska, med Aftonbladet för bara 59 kr! Den ska inhandlas! Även om man varit där några gånger är det bra att få tips!Kommer säljas många Lonely planet för olika städer framöver, de för USA (Los Angeles, San Fransisco, Las Vegas) säljs tyvärr först i höst. För detta priset med Aftonbladet alltså, de säljs så klart i affären lite dyrare.
    Jag fick min gratis, betalade bara för tidningen. Ännu bättre!
  • Joji

Lycka till med bokningarna Lapinette! Vi bokade två nätter i Hollywod i torsdags, ett vi spanat på som hade ett 48 timmars erbjudande - sparade cirka 1800 kr! Inte fel!

Nu har vi bara två bokningar kvar att göra: Pismo Beach och Carmel. Känns skönt!

Kom just hem från en surpriseminiresa som blivande mannen bokat: övernattning och trerättersmiddag på Elite Strand Hotell i Falkenberg. Det ligger väääldigt fint, vi hade rum i markplan och gick bara några meter, så var vi på stranden. Även en lång pir som man kan gå ut på, jättefint med strålande väder. Maten var god, frukosten bra. Men stället skulle behöva rustas upp lite! Men det var jättemysigt, vi äääälskar att bo på hotell och äta gott!

• Joji
    Piggelin1 skrev 2009-05-11 10:47:47 följande:
    Härligt att läsa om era planer Har för mig att jag läste om LA eller om det var San Fransisco nyligen, kan det har varit senaste RES, eller möjligen numret innan? Tänkte på er i vilket fall Kan kolla hemma & i så fall scanna in det & maila till er Lappis & Telis!
    Gärna till mig också om det går bra!? Alla tips är ju högst välkomna! Jag kan skicka dig min mailadress via meddelande i så fall...
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-05-11 09:11:35 följande:
    Har redan blivit välkomnad via mail och fått info om eftermiddagste och fritt vin till kvällen . Känns onekligen trevligt.
    Verkligen! Det låter ju toppen!
  • Joji

Ni som är så duktiga på kulinariska upplevelser samt "dryckesupplevelser", är det någon som har tips på ett gott rosa bubbel???

Vi tänkte servera detta efter vår vigsel, men det är ju en djungel av sorter... Menar tyvärr inte äkta bubbel, utan ett gott "fejk".

• Joji
    Telis skrev 2009-06-10 07:56:39 följande:
    Jag lägger också min röst på Rotari Rosé, jag tycker det är jättegott.
    Åh, tack för tipsen!! Har glömt att spana in här på ett tag!
Svar på tråden Nästa anhalt ...