Inlägg från: norgejente |Visa alla inlägg
  • norgejente

Nästa anhalt ...

Hej! Lapinette, en sådan fin tur ni verkar ha haft!! Det verkar som om ni har gjort en sådan tur som vi vill men inte vet hur vi skall få till... Vi vill gärna resa runt i champagne men vet inget om det; hur vi hittar boende,hur vi hittar champagnegårdar, hur vi hittar resturanger... Speciellt jag är väldigt intresserad av mat och vill väldigt gärna gå på en resturang med en (eller flera!) stjärner i guide michelin. Vet du hur man hittar dem?
    Vill väldigt gärna ha tips och ideer på hur vi skall gå tillväga!
    Sara

• norgejente

Tack för tipsen allihop! Ska se om jag hittar boken, vet ni om den finns i svenska bokhandlar? Har varit o surfat lite på tripadvisor.com och det lutar åt minst en natt på villa eperny. Fundrar med på ett slott i Etoges. Känner ni till en byn? Det kan verka som om dert bara är det slottet där..

• norgejente

Är det någon idé att köpa "2000 champagnes" eller är den för gammal? Den har jag hittat på en internetbokhandel. 4000 är slut och ca 400 kr dyrare...

• norgejente

publiserad 2001 mot 2005 för "4000". D finns även en som heter "Champagne Guide,2009"

• norgejente

Det är den jag menar, hittar den på engelska men ska se lite mer så hittar jag säkert den på svenska med.

Tusen tack för alla tips om hur vi skall gå tillväga!!

• norgejente

Hej!
    Nu har jag börjat att boka vår bröllopsresa till champagne! Tack för många goda råd och tipps. Det blir 2 nätter i Epernay på villa de Eugine, en på Champagne Mont d´Hor och två i Reims. Vilket hotell i Reims rekommenderar ni? Åh jag glädjer mig till god mat och gott vin!! Och en vecka barn fri

• norgejente

Känner ni till le Clos du Mont d´Hor? Man kan bo på vingården men jag funderar på om det är långt bort från resturanger... Någon som vet?

• norgejente

Hej!
    Vilket hotell bodde ni på? Fint att veta så att vi inte bokar in oss där!
    Boken skall snart köpas in

Ab fab skrev 2009-05-15 13:54:18 följande:

Både Epernay och Reims är underbara städer tycker jag. Vi bodde på ett rätt trist hotell i Reims tyvärr så inget jag skall rekommendera. Ta med Rickard Julins bok som guidebok- den räcker långt.En skön klassisk bar är palace (tror jag att den heter, jag hoppas verkligen jag har rätt) enkel bistro med riktigt många bra champagner att välja mellan.
  • norgejente

Nu bär det snart av till Champagne på bröllopsresa Gifter oss på lördag och drar på söndag. Med god hjälp från er har vi nu bokat hotell och är väldigt spända på hur det kommer bli!

Svar på tråden Nästa anhalt ...