Jag tänkte på alla er Kalifornienresenärer tidigare idag, när jag hörde om undantagstillståndet Schwarzenegger utfärdat. Jättetrist om ni måste ställa in, men det är ju ett tag kvar tills ni åker så det finns väl goda chanser fortfarande att det värsta ska ha blåst över tills dess. (Inbillar jag mig iallafall - har inte jättekoll. Fast SARS förhindrade väl inte resor under någon längre tid, fast den är kanske inte lika farlig? )
Lappis - vi har värsta ångesten när det gäller sommarsemestern. Norgeplanen är fortfarande ett alternativ, fast vi har spekulerat i att bara stanna i Sverige också, för att kunna köra lite kortare, eller flyga till New York och bila i New England och till Niagarafallen eller... Som du ser; det finns tusen idéer, men inga beslut än. Veligt är bara förnamnet, men det är ju ett angenämnt problem.
Sen ska maken och jag försöka komma iväg typ en 3-4 nätter utan barn också, och då funderar vi bl a på Island, St Petersburg och London (antingen eller, alltså ). Någon som har tips på något annat kul resmål, lagom för några dagar? Det blir troligtvis i mitten av juli isåfall. Telis har skrivit ett vältaligt inlägg om Island iallafall, vet jag.
Sen håller vi på att grovplanera vår långresa till vintern också, för att kunna boka flygbiljetter, men även där går det trögt. Först hade vi tänkt ta oss landvägen hela sträckan mellan Singapore och Bankok, men sen kom vi fram till att det knappt finns något att se längs den malaysiska västkusten och ostkusten är utesluten pga monsunsäsong, så nu funderar vi på att helt skippa Malaysia. Singapore var vi i för bara ett par år sen, så det har vi sett nyligen. Det finns en del spännande resmål i Malaysisa inland, men de involverar en del trekking och det är inte så lätt med två 1.5-åringar i släptåg. Å andra sidan ska vi bara borta i ungefär 10 veckor och det kanske blir trist/långtråkigt att spendera hela den tiden i Thailand? Vi är ju vana vid att ha ett späckat program när vi åker, så det är svårt att veta om vi uppskattar att kunna ta det lugnt hela tiden eller om det blir alltför lugnt? Frågan är isåfall vad man lämpligen kombinerar Thailand med, som funkar med två 1.5-åringar? Vi vet iallafall inte!