Inlägg från: Ab fab |Visa alla inlägg
  • Ab fab

Nästa anhalt ...

Då följer jag med hit också.

• Ab fab

Nja påskplanerna är mer familjära än roliga. Svärmor o svarfar kommer hit torsdag-söndag. På långfredag skall vi ha äggjakt hemma tillsammans med vänner som har små barn. äggpickningstävling står på schemat. Påskaftonslunch med mamma. Middag påskdagen hos min bästa matlagningsvännina- sånt är alltid kul. Annandagen har jag sett fram emot att tillbringa i solstol med glassiga tidningar. Jag håller tummarna för vädergudarna

• Ab fab

Lappis- drick en massa god champagne o tipsa oss efteråt

• Ab fab

Sitter här lagom avundsjuk... Champagne och New York... låter underbart. Vilka bra NY -tips. De är överförda till min lista med resetips- tack

Just nu får jag nöja mig med att Göteborg ser ovanligt vackert ut idag. Sol, blå himmel, stilla älv och lagom mycket jobb

• Ab fab

lapinette- vilken härlig resa det låter som.

Norgejente- Champagne är fantistiskt trevligt att resa runt i. Två tips
    Boka besök på chmpagnehusen i förväg
    Läs Rickard Julins bok 3000/4000 champagner i förväg. han tipsar om hotell, husbesök o restauranger förutom alla provningar

• Ab fab

Inte en så exotisk helg men ack så trevligt. Det blev tåg till Köpenhamn tillsammans med maken o goda vänner. Pilsner i solen gör gott för själen.

• Ab fab

vi skall till Stockholm först i juli så ingen fara. Jag skall sätta ihop lite frågor till dig

Nu är det snart dags för att resa till Frankfurt... inte exotiska resmål idag heller...

• Ab fab

På fredag väntar Basement och provning med Rikard Juhlin. Temat är Pol Roger. Inte dumt alls. Speciellt när Basement fick full pott av uteätarna i lördags

vi var på hos Pelle för två veckor sen- det är verkligen en favvokrog. Lappinette- ett tips inför din Göteborgsresa kanske

Imorgon blir det berlin. Konferens i tre dagar. Blir nog inte så mycket mer än hotell. Dublin måndag-tisdag nästa vecka med en ledig dag

• Ab fab

Lovar- det kommer rapport direkt från provningen

• Ab fab

nej ingen dator även om jag ibland tror att den vuxit fast i mig

Drack en rosé i helgen. Mycket enkel men klart god och passade till maten (sallad med jordgubbar, parma, grillad haloumi och balsam och sen grillad lax kryddad med rosépeppar, rödbetor och fetaostkräm)
    www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt&Butik=0&SokStrangar=MOUSSERANDE+VINER%2c+ros%u00e9%3aFrankrike+-+Champagne%3aAlla+storlekar%3abland+annat%3a-%3aS%u00f6tma%3aFyllighet%3aFruktsyra%3a

Svar på tråden Nästa anhalt ...