Inlägg från: Telis |Visa alla inlägg
  • Telis

Nästa anhalt ...

Lappis, ha en jätteskön semester! Hoppas att det är riktigt vårigt och härligt där nere.

Glad Påsk till alla!

• Telis

Åh, vad härligt ni verkar ha, Lappis! Men du behöver inte tycka synd om oss här hemma, vi har haft det supervarmt och sol i Stockholm hela påskhelgen också. Det har varit en helt fantastisk helg.

Fast idag är jag tillbaka på jobbet igen så då kan du få tycka lite synd om mig ändå.

Vilka champagnehus ska ni besöka?

• Telis

Lappis, båda ja och nej. Vi har bokat allt som vi ska boka här hemifrån men en del nätter tar vi som dom kommer när vi hittar något ställe som vi gillar. Köpte förresten Lonely Planets nya Kalifornienguide idag!

• Telis

Joji, vi lägger helt klart hellre pengarna på shopping, mat och annat än på hotell.

Dock stannar vi stannar i Las Vegas ett par nätter på vägen hem och då lägger vi lite mer på boendet, dels för att avsluta semestern fint och dels för att man får mer för pengarna i Las Vegas.

I övrigt kollar vi i vilket område vi vill bo och letar upp det billigaste alternativet där *som är okej*. Inga dorm rooms uppdelade på män och kvinnor var för sig alltså.

• Telis

Jag är inte heller så shoppingtokig men att åka till USA i fyra veckor utan att shoppa någonting alls, det är inte rimligt att tänka sig.

Hotell ska vara rena och ligga i rätt område men sen om det är plasma-tv, minibar och massagebadkar i badrummet kvittar. Vi är ändå inte där så mycket att det är värt att lägga pengar på sånt.

• Telis
    Lapinette skrev 2009-04-22 14:36:39 följande:
    Förresten - ingen som har tips på hotell i San Diego och utmed Highway 1? Det är typ den biten + vindistriktet där det ska pågå triathlon som ännu ej är bokat.
    Nja, vi tittar nog i lite olika prisklasser men jag hoppas någon annan kan hjälpa dig.
  • Telis

Tinga, vi försökte faktiskt boka Pigeon Point men det var fullt.

• Telis

Jag insåg att det kommer att vara långhelg när vi kommer till Carmel/Monterey och att det därför var bäst att boka boendet där också. Carmel verkar mysigare men också dyrare men jag hittade inget som verkade okej i Monterey (det var en massa varningar för bed bugs på Tripadvisor ). Så till slut blev det ett hotell i Carmel istället, Hofsas House: www.hofsashouse.com/ Hoppas att det blir bra.

• Telis

Lappis, kolla upp vad det är för förort bara, det är en del förorter som man ska undvika enligt min kompis i San Diego.

• Telis

Lappis, jag har inte funderat så mycket på det än. Men jag tänker mig att det antingen har blåst över till det är dags (vi åker väl ett par månader efter er) eller också har det blivit så allvarligt att det känns okej att sumpa lite pengar och stanna hemma i trygga (?) Stockholm. Jag tror att vi skulle få tillbaka pengarna för hyrbilen och hotellen men inte för flyget så där skulle vi förlora ganska många sköna tusenlappar.

Svar på tråden Nästa anhalt ...