Nästa anhalt ...
Just dessa resor brukar makens brors fru (svägerska) ordna allt. Hon bestämmer resmål, hotell etc då det är överraskningsresor då makens bror fyller år i samma veva. Ganska skönt att bara hänga på för en gångs skull.
Just dessa resor brukar makens brors fru (svägerska) ordna allt. Hon bestämmer resmål, hotell etc då det är överraskningsresor då makens bror fyller år i samma veva. Ganska skönt att bara hänga på för en gångs skull.
Piggelin - vi kollade på tåg men det var så jäkla dyrt och nu kan jag tänka mig att det är svårt att hitta något bra eftersom Götet lär vara fullt just den helgen ... så summa sumarum det blir bil. Funderar på om vi ska ta den "långa" vägen ned och stanna någonstans i Västergötland för lunch och lite aktivitet på dagen så resan inte känns så himla lång. Några tips?
Piggelin - tänkte ta den ena vägen ned och den andra hem. Den kortare (över Jönköping) har vi ju åkt flera gånger, senast nu i maj (då vi åkte ned till Frankrike) och jag tycker den vägen är tråkig.
Ab fab - Läckö Slott har jag med som alternativ. Har varit där som ung med pappa och minns det vackra slottet.
Hmmmm... kanske får det ändå bli den "vanliga" vägen då men själv har jag varit MASSOR i Gränna, Visingsö, Vadsten men kanske ska vi svänga in för en fika i Motala hos mina kusiner?
I know Piggelin men samtidigt är det trevligt att göra något av bilfärden. Den dagen vi åker ned är det makens födelsedag. Så just det, den kvällen vill vi gå ut och äta gott. Några tips?
Förresten - kaffebaren har väl annat än kaffe (usch och fy!)? Jag är verkligen ingen fikatyp, dricker inte kaffe och är inte så intresserad av att bara sitta ... fast med vin och god mat kan jag sitta hur läääänge som helst.
Vi ska idag äta sommarlunch på Villa Källhagen. Ett tips till er som ska till Stockholm och vill äta gott. Vi brukar normalt (senaste åren) äta på Ulla Winbladh (Djurgården) men det var fullt.
Tinga - gratulerar till vouchern. Nu måste ni ju boka en ny resa men det lär ju inte vara något problem. Eller hur?
Piggelin - det är nog Stallmästargården du menar, vid Brunnsviken. Har bara ätit affärslunch där fast vi bara bor en 10-15 min promenad bort. Villa Källhagen ligger vid Tekniska och Sjöhistoriska museet. Djurgården men inte på själva ö-sidan.
Stallmästaregården
www.stallmastaregarden.se/
Villa Källhagen
www.kallhagen.se/
Tinga - känner igen mig!!! Har ju redan suttit och gogglat på Södra England, Bretagne, norra Spanien och så den där mysiga byn i södra Frankrike som Telis tipsade om.