Nästa anhalt ...
Det är supermysig promenad väg ut från stan till Villa Källhagen. Utmed Strandvägen och sedan Djurgårdskanalen. Själv sitter jag och jobbar ganska så nära Djurgårdsbron men tyvärr blir det inte alls så många promenader på lunchen.
Det är supermysig promenad väg ut från stan till Villa Källhagen. Utmed Strandvägen och sedan Djurgårdskanalen. Själv sitter jag och jobbar ganska så nära Djurgårdsbron men tyvärr blir det inte alls så många promenader på lunchen.
Baken är som smaken. Vilken väg ned till Göteborg föredrar du Telis?
Telis - ska ni verkligen bila i Californien?!!
Bryssel var ok om man ska stanna i typ 2 dagar men så mycket mer var det inte och det är inte så att jag känner att åhhhh, jag måste tillbaka. Amsterdam däremot tyckte vi båda mycket om men har ni precis varit där så förstår jag att ni vill se något annat.
Piggelin - lätt att räkna ut vart du jobbar !
Glad midsommar på er också! Kommer faktiskt (det har nog inte hänt på typ ett halvår) lämna datorn på jobbet i hela 3 dagar.
Vi kommer som alltid att fira Midsommar ute i Mariefred på min mammas landställe. Traditionsenligt med sillunch och sen dans kring midsommarstången.
Ab fab - snälla, snälla, skicka INTE regnet hit! Mulet här idag men åtminstone uppehåll vilket jag tycker ändå är rätt så ok på en midsommar.
Ab fab - har bokat fotvård sista dagen innan semestern! Fast jag tog ett förebyggande fotbad hemma igår då mina fötter var under all kritik. Själv jobbar jag i två veckor till sen går jag på 3 veckors semester. Har inte haft så lång sammanhängande semester på måååånga år. Jag och maken gillar ju att stycka upp semestern i små bitar och åka lite när som. Maken tar bara 2,5 vecka, exakt de dagar vi är iväg i Kalifornien, medan jag tänkte gå och skrutta omkring hemma i några dagar innan vi åker.
Vilken underbar sommar vi fått ! Vi var var ute en sväng till Grinda igår (en ö i Stockholms skärgård). Hittade faktiskt en klippa där vi fick vara för oss själva. Annars var det fullt med folk som ville ut och njuta av sommaren.
Ab fab - låter suveränt! Själv gjorde jag en stor grekisk sallad igår som vi intog på balkongen samtidigt som luftballongerna passerade ovan.
Idag har jag utnyttjat lunchen till att ha picnic på Djurgården med väninna som bor i Italien + hennes underbart söta dotter. Satt oss i skugga och åt våra medtagna sallader samt jordgubbar.
Ikväll blir det att möta upp några kompisar på en av alla dessa sommarställen som finns i Stockholm. Detta är en båt, Gerdas, som ligger på Kungsholmen. Det blir någon drink, lite häng i baren och sen lulla hem i lagom tid. Ny hård arbetdag imorgon.
Ab fab - skulle råda dig att äta på Kungsholmen och sen gå över till Gerdas för en drink. Har hört att deras mat inte är så bra.
Jag har ytterligare en vecka att jobba sen är det verkligen nedräkning Kalifornien! Känns overkligt då det hela tiden varit så avlägset. Ska kanske ta och damma av guideböckerna och tipsen man har fått.
Piggelin - låter som en grym helg, ja förutom middagen i hålan.
Tinga - det låter jättehärligt! Jag och maken har ofta gjort så på våra semestrar, att vi tagit en slöardag och sedan varvat med en dag där vi åker runt och besöker. Fast vi har tenderat med att dra in på slöardagarna under de senaste semestrarna och det har istället blivit någon slötimme sen eftermiddag vid poolen efter en hektisk dag.
Tinga - jag förstår absolut och tycker det är superstrongt av er att ge er ut med tvillingar och speciellt i den situation som det är för dem idag. Jag hade nog max orkat åka ut till min mammas landställe i två veckor.
Ert B&B ser jättemysigt ut!
Telis efterfrågade vår tripp i Kalifornien så här kommer den.
3 nätter San Francisco
www.unionsquare.com no 2 på Tripadvisor
2 nätter Juli Yosemite
www.yosemitepark.com/Accommodations_WawonaHotel.aspx
1 natt så kommer vi att köra genom Yosemite och besöka Bodie. Sen kör vi så långt vi hinner och orkar och tar in på ett motell utmed vägen
3 nätter San Diego
www.lamplighter-inn.com no 7 Tripadvisor
2 nätter Los Angeles
www.hotelangeleno.com no 15 Tripadvisor
1 natt Buelton/Solvang/los Olivos
www.peasoupandersens.com
2 nätter Carmel
seaviewinncarmel.com/index.php no 3 B&B på Tripadvisor
2 nätter Napa Valley
www.candlelightinn.com no 2 B&B på Tripadvisor
Tinga - om man har 1 full dag i Yosemite och vill uppleva vacker natur. Vad rekommenderar du att vi ska se? Vi lär nog gå upp supertidigt för temperaturen ligger just nu strax över 30 grader. Kan man simma där någonstans eller är det superkallt?
Tinga .... åhhhh vad jag längtar!
Tinga - trodde vi skulle bo mitt i dalen ... du ser hur liten koll man har.
E11a - tackar, tackar! När är det ni ska åka (har för mig att det var i höst... typ september)?
Låter superhärligt! Ostron och musslor som man fiskar själv låter exotiskt för en stockholmare.