Nästa anhalt ...
När är det ni åker, Joji och Lappis?
När är det ni åker, Joji och Lappis?
Ja, precis, vi åker (förhoppningsvis ) den 22 augusti.
Hur ser backup-planen ut?
Nej, hoppas verkligen att allt går enligt plan.
Fast Collioure med omnejd låter som en finfin backup-plan!
Det verkar som om du åker först av oss, Joji. Det är ju suveränt, jag hoppas få massor med bra tips av dig och Lapinette innan vi åker!
Tinga, förlåt att jag tjatar. Men säg att jag aldrig hade rest någon vart och skulle få göra en enda resa, och att jag bara skulle få välja mellan dom ställen som jag har varit på i mitt verkliga liv (hmm, går det där att förstå? ). Då skulle jag välja Island.
Tinga skrev 2009-04-29 09:02:39 följande:
Lappis, vi planerar förresten att ta med en liten laptop så att maken ska kunna tanka över alla bilder han planerar att ta. Det verkar finns wifi på nästan varenda hotell så jag kan nog kika in här med en liten reserapport under vägen.
Hej Piggelin!
Jag var ju i USA i höstas och det var inga problem att ta med sig datorn. Jag tror att 75% av alla passagerare har datorer med sig nu för tiden. Men visst får dom beslagta datorer om dom vill.
Fast den där skalan handlar ju bara om hur snabbt smittan sprids, inte hur farlig den är. Än så länge verkar den ju inte vara så värst farlig iallafall. *peppar, peppar* Vi får hålla tummarna för att den inte blir värre.
andbeyond, vad kul att ni också åker i slutet av augusti, precis som vi. Hur ser er rutt ut och hur länge är ni borta?
Åh, vilken härlig kombination med New York och Hawaii!
Vi åker till Las Vegas (på er bröllopsdag ) och hyr sen bil och åker San Diego - highway 1 utefter kusten - San Francisco - Yosemite och så tillbaka till Las Vegas. Vi ska vara borta i nästan fyra veckor.
Joji, jag hörde en smittskyddsexpert på radion idag och jag tycker det låter jättelugnt. Klart att vi kommer att komma iväg!
Lappis, vad lustigt att ni också ska till Bodie. Hur kom ni på det? Jag hade aldrig tänkt på att åka dit om inte min kompis tipsat om det.
Min kompis sa att man behöver en hel dag i Bodie. Och att man måste ta med sig mat och massor att dricka (om det är varmt) för det finns inget matställe där.
Jag lägger också min röst på Rotari Rosé, jag tycker det är jättegott.
Och tack för Amsterdamtipsen! Amsterdam är veckans raket på min önskereselista.
Jag måste bara lobba lite för mitt favoritresemål igen - Island. Läste en artikel i SvD idag som återuppväckte gamla fina minnen:
www.svd.se/resor/nyheter/artikel_3052361.svd
Lappis, jag skulle aldrig att få för mig att åka bil ändå ner till Göteborg så jag röstar på järnvägen. Eller Bus4you som har läderfåtöljer och gratis trådlöst nätverk.
Lappis, Stockholm-Göteborg är längre än alla dagsetapper utom en i USA och dessutom hejlöst mycket tråkigare. Men om man inte var tvungen att ha bil i USA skulle vi definitivt inte ha det.