Nästa anhalt ...
Det är den boken som vi köpte - Richard Juhlin Champagne Guide.
www.wownews.se/
Det är den boken som vi köpte - Richard Juhlin Champagne Guide.
www.wownews.se/
Vi köpte den på engelska så även maken (som är mest intresserad) kan läsa.
Förresten hur går det för er tjejer som planerar Kalifornien, är allt bokat och klart ...please säg nej så jag inte får så dåligt samvete !
Telis - sprang i varenda bokaffär jag hittade här i Stockholm för att ha den på semestern men då hade den inte kommit än. Det blir definitivt ett köp denna vecka för nu måste vi boka det sista. SF, LA och Yosemite är åtminstone bokat. Det lär åtminstone bli 1-2 nätter som vi inte kommer att boka hemifrån då det beror på hur långt vi orkar köra eller var vi känner för att stanna innan vi tar in på ett motell utmed vägen.
Japp, Korsika har länge stått på min vill göra lista. Önskar bara det var enklare att åka reguljärt dit ned. Annars har jag fortfarande funderingar på Namibia om en så där 1,5 år och sen har jag och maken sagt att typ vart tredje år är det dags att fylla på vinkylen dvs bila ned i Europa.
Joji - vi diskuterade det där med hotellkostnader nu när vi var ute och åkte i Europa. För vi bodde både dyrt och billigt. Scandic i Malmö kostade inkl. frukost halva priset (ca 900 kr mindre) än hotellet i Epernay men skillnaden i klass var ju även gigantisk. Frågan är helt enkelt om det är värt det? Tyvärr tänker jag så att om man endast ska stanna en natt efter en lång dags bilkörning så kan jag lika gärna bo på ett skruttigt motell men ska jag däremot stanna längre (3 nätter) så vill jag bo lite bättre.
Jag är faktiskt ganska dålig på shopping när jag är ute och reser så där sparar vi in pengar. Blev shoppingtokig när vi kom till Amsterdam men efter att ha gått i x antal butiker så kom jag ändå tomhänt tillbaka till hotelrummet. Orkar oftast inte prova eller så tänker jag, jag bestämmer mig senare och då blir det inte av. Nej, jag är nog desto bättre på att "leva upp pengarna" dvs gärna betala extra för ett gott vin på restaurang, någon drink i en bar efteråt och så blir det en del på hotellrum förstås.
Inser nu att det var ett BIG MISTAKE att inte boka hotellrum i San Diego innan vi åkte. De hotellen som jag spanat in har nu fullbokat!
Joji - bra erbjudanden fick vi i SF och LA men som sagt idioti att vi inte bokade San Diego .
Näh, tv och annat skiter jag i men hotellet får gärna ha snygga och rena rum. Sen beroende lite på vart man är kan det vara trevligt med pool.
Och visst lär jag shoppa litegrann i USA bl a avstod från ett par Skechers i Amsterdam då jag tänkte att jag säkert kunde få dem för halva priset i Kalifornien men jag är inte den som kommer hem med en extra resväska (som vissa gör). Vet av erfarenhet - Kina i fjol.
Förresten - ingen som har tips på hotell i San Diego och utmed Highway 1? Det är typ den biten + vindistriktet där det ska pågå triathlon som ännu ej är bokat.