Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Nästa anhalt ...

Piggelin - tack för info. Vet att maken kollat upp en del eftersom de ändrar sina inreseregler konstant. Jag måste även kolla upp om mitt pass funkar eller ej... har hela tiden skjutit på det och nu ligger det som en påminnelse i helgen.

• Lapinette

Nu har de höjt varningen till 5 av 6 gällande "den nya influensan".

• Lapinette

Ahhhh Tinga, en resa till USA innan flytten kanske?

Vi har fortfarande inte bokat våra sista hotell men ta mig fasen imorgon måste det bara bli av. Har gjort en lsita på de jag htitat så det är bara att hitta tid och sitta ned tillsammans och välja.

Annars har helgen bestått i festens tecken dvs mycket vin och ikväll 4 flaskor champagne då vi fått oväntat besök från makens kompis från Frankrike.

• Lapinette

Joji - härligt med en minisemester!

Vi har nu bokat samtliga nätter i California utom en. Den natten kommer vi inte att boka då vi tar ett motell utmed vägen någonstans mellan Bodie och San Diego, lite beroende på hur länge vi känner och orkar köra.

Det vi nu har bokat är ett litet B&B i Carmel. Har kollat in det länge men så tvekade vi då det blir lite dyrare ... men tillslut så hamnar vi ändå där fast i ett av de mindre rummen. Har redan blivit välkomnad via mail och fått info om eftermiddagste och fritt vin till kvällen . Känns onekligen trevligt.

I Napa/Sonoma höll vi på att boka ett B&B i japansk still med superhärliga badkar, pool och en vacker trädgård men när notan för två nätter hamnade på ca 4 600 kr så bangade jag ur. Istället blir det ett hotell i stadsmiljö, i Napa som har fått mycket bra recensioner på Tripadvisor. Inte billigt det heller men "något" billigare än det andra .

• Lapinette

Har läst och sett bilder från Bodie bl a på internet. Tar det på vägen från Yosemite. Det är en av anledningarna till varför vi inte kan/vill planera den övernattningen. För det är svårt att beräkna hur långt stopp i Bodie vi behöver etc.

Håller på och tvekar över bokningen vi gjorde i Napa igår. Skulle nog hellre vilja ta ett mindre b&b. Hmmm... maken kommer att bli tokig! Snacka om att vela hit och dit.

• Lapinette

Oj! Vi tar nog ett stopp på ett par timmar sen drar vi vidare ... lär nog inte ha så mycket mat med oss efter 2 dagar i Yosemite. Men tack för tipset om att det inte finns något att köpa där. Vi får se till att stanna utmed vägen dit och köpa dricka.

Ja, jag saknar också Rosen och hennes härliga mat och vintips. Antar att hon jobbar för fullt så här i bröllopstider.

Piggelin - härligt med nya resplaner. Måste erkänna att jag börjar bli rejält trött på att leta hotell i USA. Har sagt till maken att nästa år får det bli 2 veckors charter .

• Lapinette

Ab fab - attans vad avis jag blir. Juhlin och min favvo champagne Pol Roger. Du måste komma in här och berätta vad ni provade. Själv har vi några årgångar 98, 99 och en blanc de blanc i kylen. I helgen rök 2 stora och 1 liten Polle samt 1 flaska som vi köpte i Champagne och som vi inte alls är så värst nöjda med. Sån skillnad att dricka den direkt efter några flaskor Pol Roger.

• Lapinette

Ab fab - TOPPEN! Tar du med dig datorn dit? Synd att inte man kan förmedla smak och luktupplevelser genom skärmen. Sniff, sniff ... ahhh den har en mineralton med lite doft av krusbär ... mmmm... ja, den smakar vår, krispig, härligt bubblande, små, små bubblor som liksom retar gommen *SUCK*.

• Lapinette

Ab fab - har faktiskt inte fått smak för rosé Champagne men provade en när vi var där Diebolt Vallois som ska släppas i höst som jag faktiskt gillade. Är ju mer för de torra och inte så fruktiga Champagnerna och oftast är rosén fruktig. Men middagen lät himla god!

P.S. Pratade precis med ditt företag. Kunde inte låta bli att tänka på dig men självfallet frågade jag inte damen som ringde om hon kände Ab Fab .

• Lapinette

Ab fab - det var jättesnälla och la en order . Ahh, så kanske man ska prova denna champagne. Det var inte något dåligt påskägg ... själv fick jag bara en massa choklad.

Svar på tråden Nästa anhalt ...