• Tehya

Bröllopsresa till Gotland?

Hej!
    Vi ska gifta oss den 4/7 och tänkte åka på en fin och mysig resa. För oss är det inte viktigt att åka utomlands utan vi (framförallt jag) känner att Sverige har så mycket att erbjuda också.
    Gotland är lite av min favorit. Däremot vill jag inte bo i Visby utan någonannastans där man kan sitta vid stranden och se på dom fantastiska solnedgångarna samtidigt som man kan bo lite finare. Har ni några tips?

Ni kanske vet andra ställen i Sverige som har hög mysighetsfaktor? Dela gärna med er.

• Svar på tråden Bröllopsresa till Gotland?
  • snaily

Jag tycker det låter som en perfekt idé att ni åker till Gotland, men inte Visby! Finns ju hur mycket som helst att välja på, här kommer några tips.

Om ni vill se solnedgångar så är det väl västra sidan som gäller:

www.djupvikhotel.com - riktigt fint!!

www.guteinfo.com/ihrebaden

www.suderbysherrgard.com

www.toftagarden.se

www.hoben.se

Min personliga favorit är annars östkusten med fina sandstränder. Ljugarn t ex är supermysigt:
    www.ljugarn.com/lovangen
    www.smakrike.se

Eller Holmhällar som ligger lite längre söderut:
    www.holmhallar.se

Här ett väldigt speciellt ställe på en liten ö utanför nordöstra Gotland:
    furillen.nu

Lycka till!

• Tehya

Tack så hemskt mycket för dina tips!! Det är guld värt!:)

• Gotlandsbröllop 2009

Måste bara precis som snaily tipsa om Smakrike i Ljugarn. Deras hotelldel är nybyggd i ett gammalt mysig hus och omgivningarna är fantastiska. Finns flera restauranger, strandcafé superfin sandstrand mm.

• Petronella01

Hejsan. Jag är själv från gotland...jag älskar närheten till havet som dom har nere vid Borum i Sproge. Man kan hyra ett av deras bulhus...som är så himla mysiga....solnedgångarna är vidunderliga....Tillbringade mycket tid där som liten då min morfar ägde marken där ÄLSKAR det....kolla...inte så dyrt...men det kanske inte är finns någon fin restaurand precis vid knuten ....

borum.nu/

• Tehya

Gotlandsbröllop 2009 skrev 2009-04-09 19:23:04 följande:

Måste bara precis som snaily tipsa om Smakrike i Ljugarn. Deras hotelldel är nybyggd i ett gammalt mysig hus och omgivningarna är fantastiska. Finns flera restauranger, strandcafé superfin sandstrand mm.
    [/citat]

Jag har skickat en förfrågan just där. Ska bli spännande att se om det finns rum kvar att hyra, vad jag förstår så är det rätt så fullt med turister under den perioden.
    Petronella01 skrev 2009-04-09 21:04:06 följande:
    [citat]
    Hejsan. Jag är själv från gotland...jag älskar närheten till havet som dom har nere vid Borum i Sproge. Man kan hyra ett av deras bulhus...som är så himla mysiga....solnedgångarna är vidunderliga....Tillbringade mycket tid där som liten då min morfar ägde marken där ÄLSKAR det....kolla...inte så dyrt...men det kanske inte är finns någon fin restaurand precis vid knuten ....borum.nu/
    Det låter helt underbart! Har precis skickat mejl och frågat lite kring det. Vi vill gärna åka iväg och slappna av en stund och bara vara med varandra. Restaurang behövs inte Det är bara att laga en god middag tillsammans..hihi!

Återigen, tack för tipsen ni ger mig.
  • sweetiise

Hej! Vi ska också gifta oss 4 juli och funderar starkt på Gotland. Fast mest för att jag är gravid och kommer att vara i 7:e mån då, vilket utesluter flyg. Vi kanske ses där då ju!

• Tehya
    sweetiise skrev 2009-04-12 18:18:42 följande:
    Hej! Vi ska också gifta oss 4 juli och funderar starkt på Gotland. Fast mest för att jag är gravid och kommer att vara i 7:e mån då, vilket utesluter flyg. Vi kanske ses där då ju!
    Hallå!
    Hehe helt ärligt så tänkte jag på samma sak. Vi försöker att bli gravida här så det är nog inte så skoj att sitta med illamående i x-antal timmar utomlands.

Har ni redan bokat hotell och sånt redan?
  • sweetiise

Åh va roligt! Lycka till! Det är väldigt spännande. Nej vi har inte bokat ännu. Jag kollar fortfarande lite löst. Men borde ta tag i det nu. Vi tänkte ta färjan från Oskarshamn för vi bor inte så långt bort, ta med bilen och sen stanna i kanske tre nätter. Hur ska ni göra? Har ni bokat?

• Tehya
    sweetiise skrev 2009-04-14 10:08:55 följande:
    Åh va roligt! Lycka till! Det är väldigt spännande. Nej vi har inte bokat ännu. Jag kollar fortfarande lite löst. Men borde ta tag i det nu. Vi tänkte ta färjan från Oskarshamn för vi bor inte så långt bort, ta med bilen och sen stanna i kanske tre nätter. Hur ska ni göra? Har ni bokat?
    Det blir nog inte Gotland..:( Gjorde en förfrågan till Smakrike...allt som allt kostar det ca 11.900:- !! Det var dyrt! Istället får vi väl kanske vänta till hösten eller åka utomlands.
  • Pizan

Det finns som en "italiensk herrgård" på Gotland. Den byggdes av sveriges första proffessor i konst och en dotter från den hallwyska familjen när de gifte sig. Huset och trädgården är placerat så att man kan sitta och se ut över solnedgången och havet. Det finns även en strand, en bra restaurang, och en underbar trädgård. Jag tror man kan bo i själva huset men vi har alltid hyrt ett av de små mysiga husen. Hela stället är underbart romantiskt.

Muramaris heter det och här är en länk:

www.muramaris.se

Svar på tråden Bröllopsresa till Gotland?