• Petronella01

    Hur många gäster...

    Hur många bjöd ni och hur många utav de var det som kom...lite kul att höra siffror med er med facit i handen

  • Svar på tråden Hur många gäster...
  • Sååå lurade

    Vi bjöd 68 och 64 har tackat ja. Men vi ändå 9 st som är osäkra av dem som tackat ja pga av ev förlossning väldigt nära vår dag och sjukdommar i familjen... Gifter oss nästa helg

  • Lady o Lufsen

    Vi bjöd 130 stycken

    Vi hade 120 gäster

    ...alltså ett bortfall på 10 pers.



    Bröllopet var i Juni

  • Petronella01

    Själv så gifter vi oss i september...
    Och vi har verkligen haft svårt att gallra...så vi har bjudit ALLA vi vill *skratt* så det har slutat på 126 personer.
    Men då vet jag att några är gravida...ska bli väldigt kul att se hur många det blir till slut...

  • Bettertogether

    Måste säga att det lättar mitt hjärta lite att se att INGEN har fått full pott :P Haha! Jo, vi har för närvarande, efter att ha skissat på gästlistan ca 120 stycken.. Jag hoppas VERKLIGEN att inte alla kan komma :P

  • MulleNuh
    Vadårå?? Varför bjuda alla om ni inte vill ha dom där???
    Bettertogether skrev 2009-04-10 23:20:37 följande:
    Måste säga att det lättar mitt hjärta lite att se att INGEN har fått full pott :P Haha! Jo, vi har för närvarande, efter att ha skissat på gästlistan ca 120 stycken.. Jag hoppas VERKLIGEN att inte alla kan komma :P
  • Luucie
    Bettertogether skrev 2009-04-10 23:20:37 följande:
    Måste säga att det lättar mitt hjärta lite att se att INGEN har fått full pott :P Haha! Jo, vi har för närvarande, efter att ha skissat på gästlistan ca 120 stycken.. Jag hoppas VERKLIGEN att inte alla kan komma :P
    Varför då bjuda dem? Bara nyfiken, inte anklagande
  • Kajsalisan

    Vi har bjudit 101, pga en liten miss med matten. Så hoppas att någon får förhinder, för vi har bara plats för 100.. OUps

  • Aleta

    Jag förstår precis!
    Oh, de vill vi bjuda och de och de osv. Ut med inbjudningarna och hoppsan, fick det bara plats 110 i lokalen...

    Annars så kan man räkna med att det inte är så stort bortfall när det gäller just bröllop som vid vanliga fester.


    MulleNuh skrev 2009-04-10 23:38:44 följande:
    Vadårå?? Varför bjuda alla om ni inte vill ha dom där???
  • Red Scarlet

    Aleta skrev 2009-04-11 15:16:26 följande:


    Annars så kan man räkna med att det inte är så stort bortfall när det gäller just bröllop som vid vanliga fester.
    Jo det kan jag hålla med dig om, särskillt som man nuförtiden ofta skickar inbjudningar längre tid i förväg än de 6-8veckor som är ettikett.

    Jag räknade faktiskt i vår buffert med att inte ALLA skulle komma, självklart hade vi haft råd med dem ändå men jag trodde faktiskt att det skulle snitta på att ett par stycken inte skulle komma. Men vi får se, det är tid kvar än! ;)
  • älskarlivet

    Vi bjöd 81 tror jag och just nu är vi väl 55 (57 med oss) och då har 14 inte svarat än. Sista osa är 1/5

  • Sesamy

    Vi har bjudit ungefär 60....
    Typ 35 har tackat ja på ett eller annat sätt. En del har inte sagt ja, rakt ut - men det har varit underförstått att de kommer. Vet dock inte om alla av dem kommer ta med respektive - så summan kan växa. =)
    Just nu är det faktiskt min m2bs släkt som är segare än segast på att svara! =)
    Iofs har vi inte sista förrän osa 11 juni.

  • LillEm

    Vj har bjudit 63 och 55st kommer, så vi blir 57st med oss då.

  • Kajsalisan

    vi har bjudit 100 och ett 60tal har svarat. Alla i sambons släkt, långt ifrån alla i min, mest hans vänner. å ja, mina e lite avvaktande pga jobb å grejjer.. Hmm. Känns som hans sida av gästlistan är mer intresserade än min. Men å andra sidan, han har faktiskt roligare släkt än jag.

Svar på tråden Hur många gäster...