Inlägg från: W2B Blom |Visa alla inlägg
  • W2B Blom

Funderingar kring jordbävningen i Italien, byta resmål?

Vi hade bestämt rubbet (resmål, hotell, utflykter m.m.) att åka till Italien på vår bröllopsresa. Fast nu är vi lite tveksamma att åka dit pga av jordbävningen. Ni andra som också tänkte resa dit, ska ni resa dit ändå eller har ni bytt resmål?

Vi har diskuterat och vi vill verkligen till Italien, men inte om det är risk för jordbävning, då reser vi hellre till ett annat land - men vart??? Någon som har lite tips på andra resmål som inte är allt för vanliga?

Annars går funderingarna om vi ska vänta med smekmånaden till senhösten eller vintern och resa lite längre ut, till exempel till USA, Hawaii eller Indien, men samtidigt skulle det vara roligt att åka iväg i stort sett direkt efter bröllopet också.

Min M2B tycker att USA inte är det där riktiga romantiska landet, som Italien verkligen är, men samtidigt tycker jag att det skulle vara kul att få uppleva detta land (Visserligen har min M2B redan rest dit en gång med sina killpolare) och Hawaii låter helt underbart, men finns det något mer att uppleva där än sol & bad? Är lite förvirrad just nu och det står helt still med romantiska länder!!

♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • Svar på tråden Funderingar kring jordbävningen i Italien, byta resmål?
  • W2B Blom

*Puffar*

• W2B Blom

Aleta skrev 2009-04-10 12:19:48 följande:
    Italien är ganska stort, skulle ni åka just till det jordbävningsdrabbade området?

Ja, vi skulle bland annat till Rom.

• W2B Blom

Oneesan skrev 2009-04-10 12:24:59 följande:
    Det är ju många länder som är jordbävningsdrabbade. Att inte åka till ett land som riskerar jordbävning är svårt, eftersom det är ett naturfenomen så uppstår det ju lite när som helst.

Jo, det förstår jag. Men jag tror att risken är nog lite mindre om man åker till ett ställe där det inte förekommer så ofta jordbävningar, vulkanutbrott m.m.
    Är jag t ex. rädd för vulkanutbrott vore det väl ändå dumt att resa till en ö som har en vulkan. Likaså är ett land drabbat mycket av jordbävning där massa hus har rasat ner och många människor har omkommit, känns det resmålet inte så superkul att åka dit särskilt inte så tätt in på katastrofen.

• W2B Blom

Så nu har vi bokat vår bröllopsresa! I och med att vi verkligen VILL till Italien på vår smekmånad så har vi nu bokat vår resa och allt är klappat och klart!!

Beslutet var egentligen inte så svårt, vi var in på resebyrån och då sa hon att Hawaii behövde man göra byte 2-3 ggr och även stanna en natt i LA och då mister vi några semesterdagar (har inte allt för många dagar att ta ut, då vi även har andra planer för sommaren/hösten) Känns så otroligt bra att bröllopsresan nu är bokad och vi kommer i stort sett åka precis efter bröllopet, precis som jag ville!!

Svar på tråden Funderingar kring jordbävningen i Italien, byta resmål?