Inlägg från: bride 2be |Visa alla inlägg
  • bride 2be

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

1 Augusti
    Bride 2be
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings
    augustibrud2009
    missnartfru

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammMitt hjärta 2008
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82
    Goaste

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche
    Hubba
    konstigabaralillajag
    Taaanja
    Labolina09

• bride 2be

Pust nu börjar en hel del falla på plats!

Kyrkan bokad sen länge, men vet inte om vi fått den präst vi önskat än.

Solst i kyrkan fixad (sambon moster), ska bara tala med kantorn så hon kan öva.

Lokal bokad

Transport (buss) fixad igår för det är långa avstånd mellan hotell-kyrka-festlokal.

Catering bokad men menyn är inte helt 100 spikad än.

Tårtan bokad men lite pysselkvar hur den ska se ut kvar plus smak klart.

Tärnkläningar håller på att sys upp

Min kläning är fixad sen länge och ska sys in den 30/6

Vigselringen håller juveleraren på med, var där i fredags och nästa fre ska vi dit igen för att hon hade inte mycket att visa men det var ju en chansning från oss att åka så ska bli kul att se lite mera nästa fre.

Blommor till borden är fixat att en vän gör, brudbukett ska bokas nästa gång vi är i stan där vi ska gifta oss (bor inte där).

Ljusstakar till alla borden är inköpta, plus ljus

Servetter är fixat.

Bröllopsresan till Vietnamn är bokad

Kostym till blivande maken är fixad och skor mm så nu är han med klar. Jag har slöja, väska mm så jag saknar bara strumpbyxor nu.

Band är bokat med, så glad talade med dem för en vecka sen och de lovade att öva in en låt vi ska ha som bröllopsvals kanon (vi ska till och med ha den låt titlen i ringarna så det känndes viktigt)

Frisör är med bokad nu

Så nu är det menst det praktiska kvar att kolla över och boka nya möten med alla för att stämma av in för den stora dagen.

Sen att fixa vigselprogram och festhäfte mm

Inbjudningarna har varit ute länge nu, osa är den 1/6 men av 100 har bara 30 anmält sig än så får hoppas att fler anmäler sig under de närmaste veckorna nu!

Har säkert glömt något nu man har ju så mycket i huvudet när det gäller det här men inte länge kvar nu! 1/8 är det vår tur

• bride 2be

min frösör och som ska fixa sminket ringde idag. Och kollade med tider. Vi gifter oss klockan 16 men ska fotas 14.30. Så hon undrade lite om det. För det ska tydligen vara ett bröllop till den 1/8 och söderhamn där vi ska gifta oss är inte så stor. Så den bruden fick leta efter ett nytt ställe att fråga på. eftersom jag inte är från stan (min blivande som är det) så är jag väldigt glad att vi bokat allt (utom boende till bröllops natten). Sen är allt bokat kyrkan, fest lokalen, cartering (de kan ju bara ta ett bröllop per dag i och med att vi behöver serverings personal). Fotograf är som sagt bokad från 14.30 och fram till ca 16.30 så jag tycker nästan lite synd om det andra brudparet eftersom vi bokat så mycket redan som kommer krocka med deras. Om de nu vill ha fotograf, catering mm sen håret då för det är ju inte bara mitt hår desutom har jag 3 tärnor....

Fick hem hindersprövningen och vigsel intyget idag med posten. känns bra att ha de klart så långt.

Så det mesta är klart nu, vi ska bara ha möten med alla och stämma av. Sen är det mesta inköpt utom spriten, ringen håller på att bli gjord men inte betald (får se den på fredag!). Det som är kvar är att boka boende (finns flera att välja på så det är lungt) och göra festprogam, bordsplasering och beställa vigselprogram. Så känner mig rätt i fas nu.

• bride 2be

nu har vi varit och övat på vår bröllopsvals (tar danslektioner eller har varit på 2 och kommer gå en gång veckan innan med).
    Vi kommer ha All for love av Bryan Adams vårt band kommer spela den live. De övar in den för vår skull så snällt.

Hindersprövningen skulle tog bara en vecka och få och räcker till september någon gång.

Var och skulle kolla på ringen igår men då hade hon inte hunnit klart som hon låvat, men vi var överst på listan (inte för att det är någon panik) Men bra om det är nått som ska ändras att ha tid på sig med.

• bride 2be

kollde på min vigselring igår (hos smeden/juveleraren) den kommer bli helt underbar!! En lite bredare skena i rött guld sen en kistinfattning i vittguld runt en STOR safir på 1,25 carat. På sidan om kistinfattingingen är det en liten blomma som luft insläpp. Safiren satt inte fast än hon ville ha ett ok på skenan innan den sattes fast. Ah längtar nu är det två veckor sen är den helt klar så ska bara f-ringarna putsas upp och min blivandes ring ska graveras med.

• bride 2be

Sen var vi i stan där vi ska gifta oss och har träffat catering och tårtan och stämt av där så känns skönt att stämt av så långt vi kan innan alla anälningar är inne (för allergier mm). Så nu är det band, kyrka, frisör, fotograf kvar att träffa. Måste prata lite mer med de som har lokalen med och transporten men det kan man ta över tel.

• bride 2be

vi ska träffa prästen på midsommarafton och frisören dagen innan! Känns så nära men så länge kvar ändå! Det känns skönt att mycket är klart, ska "bara" stämma av allt med möten mm. det som krånglat so far är när vi kan komma till och duka verkar inte som det blir fören på eftermiddagen dagen innan :S hade blivit lovade frömiddagen men vi har många till hjälp så ska nog gå bra. Så nu är det fest program och vigselprogram kvar av det som inte är klart.

Väntar med spänning på möhippan nu! Syrran pratade med vårt kusinbarn om den var inte meningen jag skulle höra kom in i rummet precis då så var inte meningen. Men vet att man måste vara över 20 år..... bor i stockholm hmmm undrar om det är en kryssning eller nått?

• bride 2be

nu vet jag när min möhippa kommer vara! Bra med vänner som inte tänker sig för ibland!

Min syster (och tärna) söp sig riktigt full för någon vecka sen på en fest och de kom in på ämnet möhippa jag vart då iväg skickad för att inte höra. Vill inte veta heller vad de planerat så jag gick men innan jag hann ut ur tältet där vi var så hör jag hur hon säger till vårt 18 åriga kusinbarn att hon inte fick vara med pga av att det var 20 års gräns sen hörde jag inte mera då jag gick (hörde det när jag öppnade tältdörren så kunde inte undgå att höra inget tjuvlyssnade).

Idag pratade jag med en annan vän som prata om allt han ska göra i sommar, att han hade en vän som ville han skulle komma upp och hälsa på honom. Sen så säger han och så har jag ju dig den fjärde!! Vi gifter oss den 1/8 så jag rätta honom lite fint men det hördes att det tog en sek innan han fanns sig i att förklara bort det med att det var mycket på jobbet (reser mycket i sitt jobb). Kanske ska förkara varför det kommer va en kille med på möhippan, han är bög o en av mina närmaste vänner så passar bra in i gänget.

Så jag är ganska övertygad om att vi ska åka kryssning till Åland till en av tjejerna som bor där men det är bara en gissning får sen om det stämmer nu.....

• bride 2be

Kommer bli svensexa och möhippa här med på lördag! Eller sambons vänner har bett honom vara i den stad han kommer från på lör så chansen är stor där och mina vänner har kollat lite fint att jag är hemma på lördag syrran senast igår har aldrig hänt under de 5 år jag bott hemifrån att hon frågat (hon bor 50 mil bort). Spännade !! vet bara att det är nått man måste va 21 år minst för att göra hmmmmmm (bor i sthlm)

Har hämtat ringen hos juveleraren och den är helt ljuvlig!! Precis det jag ville ha!

Sitter här och väntar ska åka ner på stan strax och sy in brudkläningen (nog bäst att ta en dusch innan så man är fräch ska va där 13). Har med kläning, underkjol, bh som jag ska ha dagen B, det halssmycke jag ska ha så får jag se hur allt fungerar ihop och skor klart!

Vigselprogramen är bestälda och ringde runt till alla igår och kollade att allt var ok plus alla de nya frågor som dyker upp. Så nu är det bara festprogramet kvar för bordspaceringen blev klar i helgen pust.

• bride 2be

Min möhippa var i lördags precis som killens svensexa som jag misstänkte!!

För min del började det med en kidnappning på centralen i stockholm, blev insläpad med ögonbindel på Åhlens och blev där in dragen i en provhytt och fick nya kläder slöja tiara mm. Sen bar det ut på stan för att sälja kyssar en femma styck. behöver jag säga en femma för en kyss igen stryper jag nån tror jag =) fick höra dagen efter att jag till och med sa det i sömnen! Men mina vänner blev nog rätt chokade av min framfart fick ihop nästan 300 kr!! Sen bar det vidare från stockholm och Cinderellas terminal. På båten hade vi trevligt fram till kvällen då min syster råkar dansa med fel kille, ett tjej gäng blev svart sjuka (tror vi) och började kasta glas och flaskor mot henne de flög överallt!! Hon fick ett glas och en flaska i huvudet och är blödarsjuk! Hon blev chokad och innan vi kom oss för att prata med vakterna var tvungen att se till att hon var ok så hann de sticka.

Dagen efter hade hon ingen kännsel i ansiktet och kunde inte le och jätte öm, kunde inte stå eller gå utan hjälp! Så vi fick söka vård på båten, eftersom hon är blödarsjuk och mådde så dåligt så trodde de att hon ev fått en hjärnblödning så det blev ambulans helikopptet från båten! Omskakande att se sin syster åka iväg så på från något som ska vara så roligt. Folk var repektlösa och står och fotar!! De hade ju inte direkt fotat en ambulans!! Till och med film temat från färjan filmade trots att jag bad dem att låta bli det.

• bride 2be

Tack för att ni bryr er, jag har inte hört av poliserna än de skulle ringa mig om de behövde hjälp att gå igenom övervakningsbilderna eftersom bara jag bor i den här delen av landet. Hon fick en kraftig hjärnskakning så hon är ju trött men mår bra under omständigheterna tack och lov.

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2