Inlägg från: agtiwi |Visa alla inlägg
  • agtiwi

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Provbakade vår tårta i helgen, MUMS!! Den blev lyckad på första försöket till min förvåning.. Så nu är det bara att raskt hoppa till nästa punkt, vilket blir att ta i tu med m2b:s morgongåva. Hoppas det blir lika lyckat!

• agtiwi

Såg nu att ni andra diskuterar träning och in skuttar jag och diskuterar tårtor.. Inte vidare snällt. Själv är jag ganska lat, går promenader med hunden några ggr/dag. Fast det kanske blir fler steg än man tror.? Måste räkna någon gång!

• agtiwi

Tårtan består av vanliga sockerkaksbottnar. Så det blir:
    Sockerkaksbotten
    Mango och passionsfruktmousse
    sockerkaksbotten
    jordgubbsmousse
    sockerkaksbotten
    kessella
    sockerpasta

I morgongåva tänkte jag ge ett album med secretbox-bilder. Har en bild i huvudet av hur jag vill att det ska se ut vilket inte alltid är så bra, för om det inte blir exakt så så finns det u en risk att man själv blir besviken.

• agtiwi

MilosMamma: Om er son ska ha kostym så vet jag en som säljer nya barnkostymer för 399 kr plus frakt, frakten kostar 98 kr. Vågar inte tipsa här, men inboxa om det verkar intressant.

• agtiwi

Våra ringar kostar ungefär 1/20 av budgeten.

• agtiwi

Jag ska ha 3 tärnor. Två av dom träffar jag ofta och de engagerar sig oerhört mycket! Den tredje vet jag inte riktigt. Vi hade bra kontakt för ca 1 år sedan när jag frågade om hon ville vara tärna, men nu är kontakten extremt dålig. Hon hör enbart av sig till mig när hon och hennes sambo har problem eller om något av hennes barn är sjukt. Jag försöker höra av mig emellanåt, men det har blivit mer sällan på senaste tiden då jag anser att vänskap ska vara ömsesidigt. Återstår att se om hon kommer vara tärna eller inte.

• agtiwi

Närmast maken sitter svärmor och sedan makens pappa.
    Närmast dig sitter din pappa och sedan din svärmor.

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2