Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
1 Augusti är det här med.
1 Augusti är det här med.
Jag är säker på att jag kommer bli hippad två gånger. Första gången blir det jobbet som står för spektaklet och det bör bli i slutet av maj eller början av juni innan semestrarna drar igång. Andra blir om jag i början på juli om jag tror rätt, tärnan (vän) och toastmadame (kollega) har jag en känsla av kommer vara kreativa och ligga bakom den.
Hindersprövningen gäller fyra månader från verkställandedatum. Vi skickade in vår hindersprövning 1 april. Den 6 april gick den igenom och gäller fram till den 6 Augusti.
Den 7 maj är träff med vigselförättare och organist inbokat på förmiddagen och på eftermiddagen så ska vi träffa fotografen och konditorn. 19 maj ska jag till frisören och mak-up artisten för provuppsättning och provsminkning. Nu rör det på sig ordentligt och jag längtar som en tok.
Jag har nu bokat ansiktsbehandling den 11 maj, skönt att unna sig något nu. Vill ha min hy i topptrim inför bröllopet.
Sluta äta kolhydrater för att minska i vikt och börja ät Silica för hår och naglar.
Jag kommer att ha 7,5cm klack, är van att gå och dansa i högklackat. Risken med att ha höga klackar är att man får ont i fötterna samt får en vinglig gång om man inte är van att balansera på dem. Ett tips är att köpa skor som känns bra på foten och som du tycker att du rör dig obehindrat med. När min sambos lillebror gifte sig för knappt en månad sedan så hade hans fru valt skor utan klack för att det skulle vara bekvämt.
Det är exakt likadant här, jag vill ha prinsesstårta och han gräddtårta.
Vi funderar på att ha en gräddtårta men som är täckt med marsipan så blir det två i en. Ska bara bestämma vad vi ska ha för smak på den oxå.
Idag har jag lämnat in våra förlovningsringar för putsning samt isättning av två prinsesslipade diamanter i min och ingravering av vigseldatum i hans. På vägen hem köpte jag även stärkelse till min (svärmors) virkade krona. Imorgon blir det träff med frisör, make up artist och sömmerska samt inköp av underkläder. Kommer även passa på att luncha med min tärna när jag ändå är på plats. Vigselprogrammen är nu beställda och vi har börjat skissa på bordsplaceringen. Nu börjar det bli pirrigt värre, allt är så verkligt nu och jag och J är som nyförälskade.
Min klänning har nu blivit för stor för mig och alternativet är att sy in den men jag har nu hittat en annan klänning som jag har tänkt att köpa, får se om den passar på mig. Känner jag mig bekvämare i den så säljer jag den klänningen som jag först fastnade för och köpte för ett och ett halvt år sedan.
Jag fick min andra klänning i fredags, satt en liten aning tight men jag kommer ju tappa mer i omfång innan bröllopet så jag oroar mig inte. Den 30 juni ska jag fotas för morgongåvan, lite pirrigt är det allt. Min dator som har varit sönder är nu reparerad och mår fint igen så att jag kan fortsätta med festprogrammen och bordsplaceringen.
Härligt att få läsa om möhippor, jag har ju redan haft en med jobbet men väntar på att jag ska få en till med kompisarna.
Vi tillhör oxå de första, gifter oss 1 augusti 15.00.
Visst är det nervöst, iaf för mig.
Idag har det hänt lite på planeringsfronten igen. Min ring är så bedårande kan inte låta bli att titta på den och imorgon ska jag ha den på fingret under secret box- fotograferingen. Fick även se försäkringen på min vigselring som m2b har designat och jag höll på att smälla av när jag såg försäkringsvärdet på den, jisses amalia trodde inte att han skulle ge mig en ring för dryga 30.000kr. Har gjort nagelförlängning till ett bra pris och blev bjuden på nageldekorationen för hon ville att jag skulle fundera på hur jag ville ha naglarna till den stora dagen. Festprogrammen och vigselprogrammen är färdiga nu, ska bara skrivas ut vilket jag gör på jobbet där vi har en färglaser.
Jag misstänker att jag ska hippas på lördag eller söndag då detta är enda helgen som jag är ledig innan bröllopet.
En bild på ringen ligger i mitt galleri nu. Vad gäller secet box-fotograferingen så är det lättare sagt än gjort att hålla mannen hemifrån, så sörens nyfiken på varför jag är så angelägen om att han ska vara borta hela förmiddagen. Han blev riktigt sur när jag beordrade honom att äta frukost och lunch tillsammans med våra anställda på vår andra gård en mil härifrån.
En bild på ringen ligger i mitt galleri nu. Vad gäller secet box-fotograferingen så är det lättare sagt än gjort att hålla mannen hemifrån, så sörens nyfiken på varför jag är så angelägen om att han ska vara borta hela förmiddagen. Han blev riktigt sur när jag beordrade honom att äta frukost och lunch tillsammans med våra anställda på vår andra gård en mil härifrån.
kolla på www.sallyochsara.se det kan äen vara värt ett besök i deras butik, jag köpte mina underkläder där och är supernöjd.
Vad roligt att du hade en bra dag.
Min m2b fick sin välplanerade svensexa igår men jag kommer inte få någon möhippa från vännerna då ingen vill hålla i det, de har pratat om att ha det efter bröllopet men då vill inte jag ha det. Ska jag bli hiuppad så får det bli före bröllopet annars kan det vara. Mina kollegor har redan hippat mig och kan ärligt säga att jag blev besviken och ledsen över att inte bli hippad av vännerna.