Inlägg från: Mailan |Visa alla inlägg
  • Mailan

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

får jag också vara med här? gifter mig 090807, fast borgerligt.

• Mailan
    SaraPayam skrev 2009-04-27 21:54:09 följande:
    Det är klart du får Välkommen
    tackar!!!
    Ngn mer än jag som gifter sig borgerligt?
  • Mailan
    SaraPayam skrev 2009-04-27 22:12:24 följande:
    Ja/vi gifter oss borgligt
    hehe, ja jag får rätta mig själv dårå.. Vi gifter oss borgerligt. Var på stadshuset idag och fixade med papprena, så nu väntar vi på besked om vilken tid vi kommer få
  • Mailan

vad kul att bli så varmt välkomnad!

Jag och min J kommer ha ringceremoni och fest 090807, det är det datumet som är vårat datum, för oss är det den dagen som vi gifter oss!!!
    Dagen efter så åker vi in till gbg tingsrätt med våra närmsta vänner och får det på papper att vi är gifta

• Mailan
    MilosMamma skrev 2009-04-27 22:24:01 följande:
    Dressman åh skiiiiitsnygga kostymer för endast 1200 spännmassa olika modeller.M2b tog en ungdomligare modell som är lite mer åtsittande och lite mer figursydd, SÅ snyggt =)
    vi ska också till dressman ngn dag nu
  • Mailan

Lischen:
    ja det var just nummerföljden som vi tyckte var kul! blev lite inspirerade av nummerföljd sedan vi 070707 hade varit förlovade i 7 år. Så det kändes lite roligt med ett roligt datum till bröllopet.

Idag ska jag posta inbjudningarna. vet ju i stort sett redan att alla ska komma, men det måste ju vara lite formellt också

• Mailan

detta är färdigt för oss!!

- plats
    - ringceremonitalare
    - mat bestämd
    - klänning (nästan, håller på att sys upp)
    - mina skor
    - mina underkläder
    - ngt blått
    - ngt lånat (min mormors äkta pärlhalsband från början av 60-talet)
    - hindersprövning
    - vigselpappersgrej
    - tårta
    - godispåse till gästerna
    - fotograf

men vi har mkt praktiska grejer kvar.. som hur vi vill att bordsdekorationen ska vara och sånt.. plus ringarna!!! en vän till mig är nyutbildad guldsmed så hon ska ev göra dem, specialdesignade för oss

• Mailan
    SaraPayam skrev 2009-04-28 16:59:07 följande:
    Sånt är ju jättekul, våra är med specialdesignade, å det känns ju jättekul Jag va så säker på att jag ville ha en till vitguldsring, men det slutade med en i rött guld i stället Men det blev jättesnyggt med den kontrasten
    min ska nog vara i vitguld. Vi ska även passa på att byta våra förlovningringar. För när vi köpte dem så var vi fattiga studenter och ringarna är verkligen jättetunna. De kommer troligtvis också bli i vitguld.
  • Mailan
    annmka skrev 2009-04-28 17:07:03 följande:
    åååå va alla har tänkt till!!! Vi gifter oss utomhus när solen skiner från en klarblå himmel(hoppas) och sen middag med dans(DJ) så länge vi orkar:) Lite riskabelt att va utomhus, men de brukar väl vara fint väder i slutet av Augusti?! Jaja,, hoppas de iaf:)
    vi ska också vara utomhus! Hoppas verkligen på fint väder!

har bilder i galleriet på vårt landställe där ceremonin ska äga rum. Titta gärna in
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2