Inlägg från: När2blir1 |Visa alla inlägg
  • När2blir1

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Hej igen! Jag har inte häng mycket här alls.. mest läst.. hållt mig lite i bakgrunden då jag inte "känner" någon.. men ville ändå sticka in huvudet och säga hej.. igen..

Vi har legat på latsidan ett bra tag nu och nu börjar jag få panik med planeringen. Känns som det är miljoooner saker jag borde ta tag i NU men vet inte vart jag ska börja.. känns helt bedövande detta. Har ni andra kommit långt..
    (att jag äns vågar fråga då jag får ännu mer panik när jag ser hur långt andra har kommit.. gaah!)

• När2blir1

Bra jobbat med vikten!

Har en fråga till er som kommit långt i planeringen.
    Är det någon vänlig själv som vill hjälpa mig med festprogram och vigselprogram.. har ingen aning om vad man ska ha för innehåll och psalmer å så. Jag får bara panik när jag tänker på det.. :-S
    Och hur har ni tänkt bordsdekoreringen?
    Jag vet att sånt e tidigt att tänka på kanske men jag har så svårt med sånt.

Jag hade tänkt att göra såna tyllpåsar själv för ris å godis.
    Och tänkte samtidigt kolla med er som e duktiga och pyssliga om det bara räcker att klippa en rund tygbit och sen binda bandet runtom lös eller om man kanske ska trä den igenom hela biten runt om.. hehe om ni fattar vad jag menar.

USch jag har så många frågor och tankar och ingen direkt att bolla med.. m2b han e lika novis som jag och tärnan har jag inte haft tid att träffa på jättelänge.

Ursäkta för mitt långa inlägg.. å jag som typ aldrig skriver här.. hoppas någon vill hjälpa mig..:-P

• När2blir1

Detta är klart hos oss..(vilket inte känns mycket)

Kyrka
    Lokal
    Bestman+Tärna
    Min vigselring beställd i vitguld
    Hår
    Smink
    Ansiktsbehandling
    Naglar
    Bröllopsfotograf
    Bokad tid för florist, men ej bestämd bukett än
    Lite dekorations grejer till festen (dock finns mycket kvar)
    Tiara (lånad)
    Inbjudningar skickade
    Vigselförättare
    Transport nästan klar för oss
    Hotellet bokad för bröllopsnatten

Tror inte jag glömt nått..

• När2blir1

Ja jag är juh höggravid just nu och har 8 veckor på mig att fixa klänning OCH gå ner i vikt lite.. så man inte ser ut som en stoppad korv vid altaret..*suck*
    Håret.. funderar på förlägning tror jag för håret är för kort.. till axlarna.. och det går inte göra den frisyren som jag vill ha om jag inte har längre hår. Alla dessa "problem" man har då!

• När2blir1
    SaraPayam skrev 2009-04-29 15:00:19 följande:
    Åå vad kul, när är det du ska ha??Jag ska träffa min frisör på fredag, tänkte höra med henne då om hon anser att jag behöver förlänga håret eller inte...undra vad det kan kosta...och hur länge det sitter i...
    Jag ska ha i slutet av maj eller första dagarna i juni. Hoppas på maj
    Och vi gifter oss den 8 augusti så det blir juh thight med tid Men nu har vi bestämt att vi ska ha det så så då är det bara att bita ihop.
    jag ska inte träffa min frissör förrän i juli så jag får se sen vad hon säger.
  • När2blir1
    brud2009 skrev 2009-04-29 20:22:00 följande:
    Har idag fått reda på att kyrkan vi ska gifta oss i ska renoveras i sommar. Det kommer inte påverkas inne i kyrkan men utanpå. Den ska putsas så hela kyrkan kommer vara täckt, hur kul är det när man ska ta bilder osv. Ringde till två andra kyrkor som vi "känner lite för" men inte då, den ena skulle någe altarskåp renoveras i och den andra har typ jordgolv just nu pga mögel Så vi blir väl kvar i den kyrka det var tänkt från början men det känns inte lika kul längre.....
    Gud så tråkigt! Men finns det inga andra kyrkor omkring er som ni kan tänka er än de du skrev om?
  • När2blir1

Jag har aldig varit smal och kommer förmodligen aldirg bli det heller. älskar mat och allt onyttig för mycket (tyvärr) Sen har jag inte den karaktären att vilja träna varje dag heller.
    Men till bröllopet vill jag gärna kunna gå ner så mkt som möjligt för att man inte ska vara rund som en boll i midjan. Nu har jag haft tur att inte ha gått upp jättemkt i ansikte å resten av kroppen, men jag hade redan nästan 10kg övervikt innan jag blev gravid så då vill man(jag) försöka komma ner lite mer till sin "idealvikt".
    Som MilosMamma säger.. man ska vara nöjd med sig själv och må bra i sin kropp. Det är det jag med strävar efter.. att få en såndär grym modelkropp är inget jag varken vill eller någonsin kommer att få. Min m2b blev kär i mig och mina extra kilon så jag tror inte att han tänker på det så som jag

oj långt.. massa babbel

• När2blir1
    BrideToBe09 skrev 2009-05-08 09:59:08 följande:
    Vi gifter oss 8/8 och tyckte den här tråden kunde vara passande att vara med på ett hörn i. Det blir ett mindre bröllop ca 16 gäster, närmsta familjen, på en herrgård i närheten. Vigsel och middag där.Har än så länge köpt klänning, bokat herrgården och fyllt i papper för hindersprövning och efternamnsändring (inte skickat in).I morgon ska vi ut till herrgården och träffa dem där för att planera lite mer hur det hela ska gå till. Spännande!En fråga till er med litet bröllop: Tiden mellan vigseln och själva middagen kommer ju bli ganska lång (fotografering bl a). Hur sysselsätter ni gästerna under den tiden?? Lättare med tipspromenader osv när det är många gäster. Nu är det ju bara närmsta familjen så det blir lite lurigt....
    Undrar samma sak vad det gäller tiden efter vigsel och när man väl själv kommer till lokalen/festen.. hur lång tid är ok för gästerna att vänta?

Vi funderar ta båt från kyrkan till festplatsen och fota där på båten + vid annat ställe, och detta kan ta 1-2 timmar innan vi kommer fram till festen. Är det för lång tid för de att vänta?
    Och isf hur ska man underhålla gästerna så de inte tycker att det blir tråkigt?
    Vi kommer att ha runt 70 gäster så det är ju en del..
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2