Inlägg från: brud2009 |Visa alla inlägg
  • brud2009

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Inbjudningarna är klara men hm jag glömde köpa kuvert....
    Har lite för mkt i huvudet just nu tror jag, närmsta 2 veckorna har vi både 3-års kalas och 30-års kalas (jag som fyller)!

• brud2009

Vad jag har förstått så kan bara en av er lägga till den andres namn, båda kan alltså inte ha bådas efternamn!

Vi har velat fram och tillbaka, försökt skapa ett helt nytt namn men de blev inte godkända då det fanns mellan 3-6 personer redan som hette så Men nu kommer det nog sluta med att han tar mitt efternamn som inte är ett -son namn som hans. Barnen heter redan som mig

• brud2009

Har idag fått reda på att kyrkan vi ska gifta oss i ska renoveras i sommar. Det kommer inte påverkas inne i kyrkan men utanpå. Den ska putsas så hela kyrkan kommer vara täckt, hur kul är det när man ska ta bilder osv. Ringde till två andra kyrkor som vi "känner lite för" men inte då, den ena skulle någe altarskåp renoveras i och den andra har typ jordgolv just nu pga mögel Så vi blir väl kvar i den kyrka det var tänkt från början men det känns inte lika kul längre.....

• brud2009
    När2blir1 skrev 2009-04-29 21:32:28 följande:
    Gud så tråkigt! Men finns det inga andra kyrkor omkring er som ni kan tänka er än de du skrev om?
    [/citat]

Nej, det känns inte som så. Den enda ytterligare kyrka vi kan tänka oss ligger 5 mil bort och det känns för långt.
    SaraPayam skrev 2009-04-30 08:57:28 följande:
    [citat]
    Nej men va säger du!!!! Sånt här får ju bara inte hända...å de borde ju ha berättat det för er långt innan, för detta måste de ju ha vetat ett tag...Hoppas verkligen att det löser sig, håller tummarna här borta StyrkeKramar
    Jag har pratat med de på kansliet och hon skulle höra med de som ska putsa kyrkan om de kommer ta bort "täcket" allt eftersom de blir färdiga eller om de tar bort allt samtidigt. Finns det någon bit av kyrkan som inte är täckt känns det lite bättre. Annars får vi väl stanna vid någon kyrka på väg till festlokalen och ta några bilder
  • brud2009

Oj, vad konstigt det blev. Mitt i citaten har jag oxå skrivit, trodde de skulle delas upp.

• brud2009

Vad fint det låter, skulle vara kul att se kort efter du har provdukat

lönnsjö skrev 2009-05-19 12:35:53 följande:
    Nu har jag bokat alla blommorna Var hos blomstergrossisten igår och där var ett HAV av blommor. Himmel vad jag njöt. Det blir rosen Heaven(rosa) och rosen Vendela(åt det vita hållet) samt vit fresia och salalblad. De gröna bladen ska vara som en manscett under blommorna,bara synas lite.Köpte även ljusrosa sisalduk ( eller vad det nu heter). Det ska vi lägga som en löpare ovanpå vita linnedukar. Sen blir det låga cylindervaser med en roskrans i rosa, vitt och grönt. I vasen ligger vita flytljus. Sen hade jag tänkt strö ut små "diamanter" också.Hoppas det blir bra, får provduka här hemma först.
  • brud2009

Jag köpte min shalinring passion 202-33.7 på Anderssons Guld i Stockholm fast via nätet. Fick ge 4 300:- på Mattssons Guld i Uppsala skulle de ha nästan 6 000:- för samma ring!

• brud2009
    SaraPayam skrev 2009-06-04 12:25:46 följande:
    Men vad konstigt att det kan skilja så mycket från butikerna på nätet å de vanliga..hmm att inte fler i frågasätter det...
    Även om vi köpte via nätet så köpte vi av en "riktig" butik i Stockholm. Det spelar inte någon roll om man åker dit och köper eller om man köper via nätet. Han har samma priser hur man än gör!!! Så det skiljer sig från butik till butik oxå inte bara mellan butik och nätet!
  • brud2009

Nu tolkades mitt inlägg fel, förlåt
    Jag tycker som du!

SaraPayam skrev 2009-06-04 16:25:13 följande:
    Opppss va det ett känsligt ämne, med tanke på alla utropstecken Sorry Tycker fortfarande att det är konstigt att det ska skilja så mycket...men men så är det...
  • brud2009

Då har man blivit hippad! Blev hämtad på lördagsmorgonen vid 8-tiden, fick en lista på grejer som skulle packas ner sen bar det av till brandstation Victoria. Fick där med full mundering (även syrgastuber och mask, masken var täckt så jag såg ingenting) göra vissa övningar så som att rädda en familj ur en rökfylld lgh samt att krypa igenom en labyrint på tre våningar. Fick även köra brandbil och skylift. Allt var verkligen skitkul. Efter det fick jag byta om till inte allt för snygga kläder och vi gav oss av till en dansstudio där vi alla skulle dansa, hur kul som helst! Sen vidare, det blev lite stressigt så lunch fick bli mc mat i bilen. Nästa stopp va i en musikstudio där jag fick "sjunga" in en sång (de hade svensexa samma dag för sambon, han fick sjunga in samma sång, undrar vad det blir av detta) efter blev det duschning och ombyte till partykläder. Åkte sen hem till en av tjejerna och åt en helt underbar buffé och snackade massor som bara tjejer gör Jag blev fixad i håret samt sminkad. Kvällen avslutades på flustret och halv 5 på morgonen stupade jag i säng efter en helt fantastisk dag med mina underbara vänner

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2