Inlägg från: lojeli |Visa alla inlägg
  • lojeli

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Vi kommer nog inte heller ha ngt festhäfte. Vet inte riktigt vad ett sådant skulle innehålla... Vi ska inte ha ngn allsång eller så. Däremot ska vi ha program i kyrkan.

Vi gifter oss den 15 augusti och håller just nu på med inbjudningslistan. Min m2b har svårt att bestämma sig Själv känner jag mig rätt klar. Vad säger ni, börjar det bli bråttom att få ut inbjudningarna?

annmka skrev 2009-05-04 22:12:51 följande:
    Gör alla festhäften?? Jag är osäker på om jag ska göra de ens.... Funderar oxå på bordsplacering.. kan man bara ha placering vid honnörsbordet, och sen resten valfri?? Vi ska inte ha ett "pampigt och stort " bröllop, utan bara våra närmate, vid en hembygdsgård med utomhusvigsel....enkelt och bara en kul fest.:) Känns lite konstigt med stort och "stelt" när man levt ihop i 14 år och har ungar osv..:) Vi är väldigt enkla som personer:)!!
  • lojeli

Många vet redan... för jag kan ju inte hålla tyst utan måste prata om det hela medmina mina tjejkompisar. ag åste verkligen anstränga mig för att inte visa upp min vackra klänning för alla...

Nåja, dags att ta tag i inbjudningarna i a f. I väg ska de, snarast möjligt...

J D skrev 2009-05-05 08:01:58 följande:

Nja, jag tycker att du kan vänta till slutet av maj, fast det beror ju iofs på hur många du redan har varskott med datumet.Vi kommer nog att skicka kring den 20 med tre veckors OSA.
  • lojeli
    Kan du fatta hur folk som ska ha överaskningsbröllop grejar att smyga med allt!??! Har också visat klänningen på bild, men nu bestämt mig för att INGEN mer ska få se. BASTA!
    SaraPayam skrev 2009-05-05 08:19:29 följande:
    Hahaha känner igen det där Visade klänningen på bild igår för mina jobbarkompisar Kunde inte hålla mig längre
  • lojeli

Makupala, vi har heller inte lyckats få i väg inbjudningarna!!! Känner mig superstressad, men å andra sidan vet alla mina närmaste om datumet redan.

Vi håller på och velar fram och tillbaka om vi ska ha ngn slags mingel innan vigseln. Därför har vi ännu inte fått i väg inbjudan. Vad kan du skylla på?

makupala skrev 2009-05-19 16:17:53 följande:
    hmm.. då kanske det börjar bli dags att skicka ut inbjudningarna snart.. någon mer som gifter sig den 15 augusti, som Inte skickat ut sina inbjudningar?
  • lojeli

Oj, vad ni har hunnit långt!

Vi har inte ens fått i väg inbjudan än!!! Det känns inte alls kul, men m2b är så himla upptagen med jobb så vi får aldrig tid att lägga de sista pusselbitarna som behövs innan inbjudningarna kan läggas på lådan. Ibland undrar man hur angelägen han egentligen är att gifta sig

Nå´n fler som inte fått i väg inbjudan?

• lojeli

Oj, vad ni har hunnit långt!

Vi har inte ens fått i väg inbjudan än!!! Det känns inte alls kul, men m2b är så himla upptagen med jobb så vi får aldrig tid att lägga de sista pusselbitarna som behövs innan inbjudningarna kan läggas på lådan. Ibland undrar man hur angelägen han egentligen är att gifta sig

Nå´n fler som inte fått i väg inbjudan?

• lojeli

Boomtown: Skönt att inte vara ensam om att ha inbjudningarna kvar. Och garttis till att du ska hämta din ring inom kort! Det känns ju kul när man tar ett litet steg närmare målet, eller hur?

Apropå det, lyckades jag få m2b att fyllla i hinderprövnng och namnbytet häromdagen. Glad över att vi äntligen gjort något i hop skuttade jag i väg och lade brevet på lådan. I samma sekund som jag lät det glida ner i lådan kom jag på att jag glömt sätta på frimärke... Så nu måste jag boka tid med mannen igen och fylla i dme en gång till!

Nå´n som vet hur lång tid det tar innan man får hinderprövningen godkänd?

• lojeli

Vi gifter oss den 15/8.

1 Augusti
    sarapayam
    Bride 2be
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings
    augustibrud2009
    missnartfru
    Noxire örnsköldsviks kyrka
    Mois81 ( Uppsala- Dalby )

7 augusti
    troddealdrig

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    Mitt hjärta 2008
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan
    candy tyra 2009
    För kärlekens skull
    lojeli

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82
    Goaste
    Cherrybride
    andbeyond

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche
    Hubba
    konstigabaralillajag
    Taaanja
    Labolina09
    Laguna2

• lojeli

I går fick våra gäster inbjudan i sina brevlådor (Äntligen!!). Jag vill såå gärna att några ska osa så man känner att det är på riktigt, men än har jag inte hört ett knyst...

Inte så konstigt kanske... När började folk höra av sig till er?

• lojeli

Vill ha svar nu!!!

Mitt hjärta 2008 och MilosMamma: Det är verkligen underbart att få sitta ner och samtala med prästen. Vi gjorde det i helgen och det blev så verkligt för både mig och min m2b att vi nu ska och vill ta detta steg tillsammans. Men förbered er på lite svåra frågor? T ex: Vad är det ni älskar hos varandra? Vad innebär bröllopet för er? Varför gifter ni er i kyrkan?

• lojeli

Hahaha! Kanonbra svar! Jag är inte ung, men dum lät jag i a f när jag skulle svara på frågorna... Fast prästen var kanonbra och tog sig tid, så summasummarum lät det nog som om vi hade någonslags koll på vad vi ville.

Lycka till!

• lojeli

Jag svarade precis så och är väl inte jättemallig över svaret. Men ärligt talat tror jag det är ett av de vanligaste svaren prästerna får.

Kyrkorna tappar besökare, men det finns vissa s k "övergångsritualer" som vi vanliga (icketroende och/eller osäkra) gärna genomför i kyrkan. För mig en vigseln en sådan ritual. Att jag väljer kyrkan beror dels på att det är vackert, men också att det för mig betyder att jag gör det "på riktigt".

MilosMamma skrev 2009-06-09 12:51:33 följande:
    Dags att skicka in hindersprövningen med ju...Om vi bara kunde ta o enas om ett efternamn.Men alltså vad svarar man på varför man gifter sej i kyrkan?Det är ju liksom det vi vill för att det är så man drömt om sitt bröllop. hmm
  • lojeli

Nej, nej. Inte alls! Han var cool. Han sa ngt om att det var en rätt vanlig inställning.

Jag tror det viktiga är att man visar respekt för att man viger sig i Guds hus och för dem som tror lite mer än jag själv gör.
    Jag skulle t ex aldrig be prästen "prata lite mindre om Gud" och jag skulle heller aldrig gifta mig kyrkligt i en jätteurringad och superkort klänning....

• lojeli

Åh vad tråkigt för dig, Goaste! Folk slarvar och har annat i skallen medan vi inte har något annat i skallen..typ... Men jag tycker du ska kontakta resten, kanske med ett mejl?

Själv är jag besviken för att ingen har osat, men för os är det 2 veckor kvar. När började svaren droppa in för er andra?

Goaste skrev 2009-06-15 14:26:57 följande:
    Angående OSA-datumet... vi hade osa-datum igår 14/6 och där är bara drygt hälften som hört av sig än... Ska vi kontakta resterande gäster som vi inte hört nått från än och hur länge ska vi vänta innan vi gör det?
  • lojeli
    15augusti skrev 2009-06-23 08:45:47 följande:
    Hur "ska" man sitta under middagen? Håller på med bordsplaceringarna. Ska våra pappor eller mammor sittan närmast oss på varsin sida? Känns som att jag har noll koll :)
    Ja, tänk att bordplaceringen är så svår!!Särskilt knepig blir den om man inte kan följa "etiketten". I min familj är min mamma och m2bs pappa avlidna. Så jag funderar på att sätta min pappa brevid mig och m2bs mamma brevid honom...men sen då...?Måste jag t ex sätta min pappas nya kvinna vid honnörsbordet? Hon är helt ok och de lever tillsammans sedan ganska många år, men vi har ingendjupare relation. Vad säger ni?
  • lojeli

SaraPayam: Tack för tipset, men några tärnor och marskalkar ska vi inte ha. Min syster och hennes man ska vara toastmasters och har önskat att få sitta mitt i lokalen...

Satt nu ocj försökte lägga pusslet och det känns som vi får sitta vid honnörsbordet med varsin förälder och ev våra tre barn...Kul...

• lojeli

Tack alla för tipsen! Vad gulliga ni är! Jag har lite att grunna på men ett hett tips till mig och alla andra som våndas är ju att bryta konventionerna. Kanske kan man bara ha vänner runt sitt bord? Då kan ju ingen släkting känna sig förorättad i a f.

• lojeli

1 augusti - lite mer än en mpnad kvar bara! Känns läget under kontroll?

Kanske beror det på någon slags rampfeber eller antiklimax för att dagen närmar sig, men jag börjar känna mig ordentligt nervös. Mest nervös är jag för att festen inte ska bli lyckad...Att vi ska bli lyckligt gifta är jag helt lugn med!

Att det är tre dagar kvar men bara ett fåtal som osat gör mig också liye nojjig, men det var dessvärre ganska många här som delade den erfaremheten har jag förstått. Trist, eller hur??!!

• lojeli

Min m2b arbetar som projektledare. Men detta projekt öär det uppenbarligen jag som leder (på gott och ont). Jag har i a f kallat till "projektmöte" i morgon. Nu ska här göras en dagordning för mötet! Först då kanske han hajar att det här inte bara är en liten fest som ska fixas utan ett stort arrangemang med många deletapper som måste redas ut längs vägen.

Ha det gott i värmen. tjejer!

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2