Inlägg från: makupala |Visa alla inlägg
  • makupala

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Hej på er!
    Får jag också hoppa in här? Ska gifta mig 15 augusti..

• makupala

hur mycket har ni kvar att göra inför den stora dagen? känns som om jag har alldeles för mycket kvar.. trots att jag gjort en massa.. börjar känna mig lite orolig.. någon som har en bra checklista att gå efter?

• makupala

hur långt innan bröllopet måste man skicka in hindersprövningen?

min m2b ska byta efternamn innan vi skickar in vår, så att vi kan ta hans nya efternamn när vi gift oss.. men vi ska åka på en weekend 12-13 juni o flyget är bokat i hans nuvarande namn..

så vi tänkte skicka in om namnbyte när vi kommer hem och sedan hoppas att det är klart o att vi kan skicka hindersprövningen i slutet på juni.. tror ni det blir för sent?

• makupala

tack! kollade din lista o kopierade det jag hade klart.. ska uppdatera det på min presentation..

SaraPayam skrev 2009-05-11 10:38:29 följande:
    Tjejer, ni kan gå in på min presentation å kopiera den, så kan ni ju stryka det som inte är aktuellt för er å lägga till det som jag inte har med osv...om ni vill förståss
  • makupala

oh va skönt! då känns det som om jag kan pusta ut lite! kommer att skickan in papprena om hans namnbyte så fort vi kommer hem, så att de kommer iväg.. har varit lite nervös för att man var tvungen att fixa hindersprövningen jätte tidigt.. men nu känner jag mig lite lugnare..

• makupala

hmm.. jag har ett skoproblem..

hur höga klackar kommer ni att ha på era bröllopsskor?

• makupala

har nämligen hittat ett par underbara skor jag vill ha, men klacken är närmare 10 cm.. fast skulle jag köpa dem nu så har jag ju ett tag på mig att öva.. klacken jag hade på min studentbal-skor va 9 cm, så det är nog ingen större skillnad egentligen.. men inga skor man springer runt i på jobbet direkt (jobbar som barnskötare på ett fritids..)

• makupala

hej tjejer!
    hoppas allt är bra med er!
    tänkte höra, när skickar ni ut inbjudningarna?

Kram

• makupala

hmm.. då kanske det börjar bli dags att skicka ut inbjudningarna snart..

någon mer som gifter sig den 15 augusti, som Inte skickat ut sina inbjudningar?

• makupala

har idag postat inbjudningarna! fast min m2b tycker det kändes lite konstigt, då hans namnbyte inte gått igenom ännu o nya namnet står i inbjudningarna..

lojeli skrev 2009-05-19 20:37:35 följande:
    Makupala, vi har heller inte lyckats få i väg inbjudningarna!!! Känner mig superstressad, men å andra sidan vet alla mina närmaste om datumet redan.Vi håller på och velar fram och tillbaka om vi ska ha ngn slags mingel innan vigseln. Därför har vi ännu inte fått i väg inbjudan. Vad kan du skylla på?
  • makupala

såg att ni prata lite om kläder till barn.

Vår son är också 1,5 år och vi har funderat mycket på det här med kläder till honom. Så nu har vi köpt en vit kortärmad tunn skjorta från H&m och ett par finbyxor (kritstrecksrandiga) och skulle det vara jätte varmt på bröllopsdagen har vi även köpt ett par snygga shorts till honom..

• makupala

måste bara fråga tjejer, hur mycket av er budget har ni avsatt för vigselringen? *nyfiken*

• makupala

fastnade för en allians ring som kostade 5500 kr som vi nu väntar på att få hämta den 26/6!! längtar!

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2