Inlägg från: idapluppp |Visa alla inlägg
  • idapluppp

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Önskar att även lilla jag kan få va me!?? Jag står brud den 29 augusti

• idapluppp

Tackar tackar!
    D här me vikt då!: Va härligt å höra att man inte e själv som kämpar mot kilona. Har själv innan hängt me VV och det funkade jätte bra tills ja va nöjd me vikten och slutade räkna points. Då helt plötsligt från ingenstans hade ja helt plötsligt gått upp 10kg. Denna gången efter min graviditet försöker ja me nåt nytt:GI.

• idapluppp

SaraPayam: nä nutrilett e inget för mig fixar inte smaken. Å överhuvudtaget så har ja ett stort tuggbehov så d där me enbart rinnande föda funkar inte på mig

Även jag har ett par "håltimmar" i planeringen just efter kyrkan. Men jag tror faktiskt jag hoppar tipspromenader å dyl. Bor i en turiststad så ja tror nog att d få resande som kommer å resten kan underhålla sig själva den 1 1/2 timmes paus som blir. Har gett vår toastmaster tips på vad man kan göra i stan om d e nån som undrar. Eller verkar det väldigt oorganiserat tycker ni?

• idapluppp
    SaraPayam skrev 2009-05-15 17:36:04 följande:
    Det låter jättegott. Vi består av chokladbotten, mjölkchokladmousse, chokladmousse och chokladspegel. Den är supergod Sen ska den dekoreras med choklad & jordgubbar & istället för ett brudpar ska vi ha jättefina hjärtan av vitchoklad
    Mmmmm gu så gott d låter! Vi har inte kommit överens om vilken sorts tårta vi ska ha. Hade själv sett framförmig en vit romantisk "princesstårta" me vit marsipan, men d ville inte m2b. Han vlle hellre ha en riktig gräddtårta. *suck* Men vi kommer nog på någon kompromiss.
    Igår skickade vi in hindersprövningen Blev lite nervös ett tag för någon här på BT har srivit att det bara har 3 månaders giltighetstid, men när jag kollade på skatteverkets sida så stod d 4 månader! Lättnandens suck!
    Inte mkt kvar å fixa nu: m2b : s kläder, skor, dukar, servetter, mat å dricka. Sen e allt färdigt
  • idapluppp
    20090801 skrev 2009-05-16 09:12:36 följande:

Det är exakt likadant här, jag vill ha prinsesstårta och han gräddtårta.
    att d ska va så svårt å förstå att d e vi som vet bäst! Nä men allvarligt talat har ni kommit på nån lösning?
  • idapluppp

Nä Sverige har inte riktigt fått till d de senaste åren i schlagerfestivalen och jag tror dessvärre vi inte kommer lyckas i år heller, men under har skett
    Augusti09: tårtan var helt fantastisk! M2b älskar choklad så d kommer nog bli en chokladtårta kan jag tro. Ska det vara äkta blomblad på lr är d bara dekoration?

• idapluppp
    20090801 skrev 2009-05-16 19:45:42 följande:

Vi funderar på att ha en gräddtårta men som är täckt med marsipan så blir det två i en. Ska bara bestämma vad vi ska ha för smak på den oxå.
    Ja jag gav d som förslag me men då e d ju bara min som syns liksom....skinkigt
  • idapluppp

Ja just smycken va d ju me!!! D hade ja glömt. Ja e inte så mkt för pärlor så ja får väl ta mig in till staden och göra ett besök på guldfynd och se va d erbjuder..

• idapluppp

Oj nu va d länge sen ja va inne här å tittade till er Har nu varit i lokalen vi ska va i efter vigseln och ställt upp bord och stolar så som vi ska ha dom. Det blir så bra!!

Lönnsjö: d låter jättefint! Vad e sisalduk å va kostar en sådan? Har inte bestämt mig va ja ska ha för löpare än...

SaraPayam: nä du behöver inte ha ett vigselprogram när du gifter dig borgeligt. Det är väl mest till kyrkan man har sånt, men d är inge fel med att ha d under din vigsel heller! Vår präst sa att om vi inte gör egna vigselprogram så brukar hon alltid ordna till nåt fint ändå. Så d e inget måste att ordna sådant till kyrkan heller menar jag.

Goaste: vi funderar åxå på att ha nåt bakom oss. I den lokalen vi ska vara i har vi ingen vägg bakom oss utan det blir en scen. Vi hade en tanke först på att använda oss av gasballonger i en båge men vår ekonomi håller inte för att lägga ut 500:- på bara ballonger... ja ja måste klura lite till på den saken tror jag.

• idapluppp

Augusti09: tack för tråden! Den kommer även jag ha nytta av

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2