Inlägg från: För kärlekens skull |Visa alla inlägg
  • För  kärlekens  skull

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Hej hej
    ska oxå gifta mig med min sambo o snart man den 15 augusti... mycket att planera... i dagarna blev vi klara med cateringen och det känns toppen... nu ska vi leta klänningar till tärnorna och till barnen... tror att det mesta är under kontroll men det som inte är klart än är servetterna... jag hittar inte det jag vill ha.... bandet är bokat.... liksom lokalen.. vi kommer att ha det inne....med mera... vi har dock inte fått hem klänningen än som är beställd av sömmerska... vet inte hur jag ska göra med programen... och hur man ska kunna lägga upp dem... har sett på många men tycker att det är svårt att veta hur det kan och ska se ut..... //Eva

• För  kärlekens  skull

1 Augusti
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings
    augustibrud2009

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan
    För kärlekens skull

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche

• För  kärlekens  skull

jag kommer nog inte ha ngn möhippa då mina vänner inte tycker att det är kul med sådant..... de anser att det bara är förlöjligandeupptåg.... lite tråkigt tycker jag... hade varit kul om det ändå blev något.... men men,,,,,

• För  kärlekens  skull

Sorry... missade att kopiera senaste listan jag såg på denna sajt... hoppas att denna är rätt.

1 Augusti
    sarapayam
    Bride 2be
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings
    augustibrud2009
    missnartfru
    Noxire örnsköldsviks kyrka
    Mois81 ( Uppsala- Dalby )

7 augusti
    troddealdrig

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammMitt hjärta 2008
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan
    candy tyra 2009
    För kärlekens skull

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82
    Goaste
    Cherrybride
    andbeyond

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche
    Hubba
    konstigabaralillajag
    Taaanja
    Labolina09

• För  kärlekens  skull

Jag har några funderingar:
    Hur ska egentligen ett kyrkoprogram se ut......
    Vad kan man tänkas ha för musik som ut-låt....

Mvh Eva

• För  kärlekens  skull

har kollat på in och utlåtar men känner inte att det är ngn som känns okej... vill ha ngt som är romantiskt och mera glatt och inte så sorgligt som många låtar som man tidigare hört i kyrkan typ Mendelson osv... jag tycker att den är fin liksom Gotlänskbrudmarch men jag vill ändå ha ngt mera glatt...
    min sambo tyckte vi skulle ha
    Honey honey med Abba..... vet inte om den passar att gå ut till.... vad tycker ni.....

• För  kärlekens  skull

Änlagård... den har jag inte tänkt på... den är ju hur fin som helst...
    känner att det är svårt att veta vad man ska ha.... vill inte ha ngn sorgsen ton i utgångslåten....

Hubba skrev 2009-06-09 09:59:15 följande:
    Vi ska gå ut till ledmotivet till Änglagård...
  • För  kärlekens  skull

Angående Festprogrammet... ska man ha sånger på bröllopet... M2B tycker att det är onödigt o han vill inte att det ska vara det.... Jag vet inte själv vad jag egentligen tycker om den frågan... hur brukar det vara och hur kommer ni andra att göra,.....

• För  kärlekens  skull

Hjälp.... hur du/ni att hinna... jag som tycker att jag har massor att planera kvar... och massor att göra.... Hoppas att ni kommer att få tag i henne som har hand om lokalen så den biten inte faller....
    /Eva

Boomtown skrev 2009-06-10 18:11:28 följande:
    Jag är väl typ sist av alla här. Men nu har jag i alla fall skickat iväg en beställning på våra inbjudningskort. Det tar väl 2 veckor. Sen är det hög tid att skicka iväg dom. Sömmerskan håller å att sy upp min klänning och på tisdag ska vi in till stan och provsmaka tårtfyllningar. Nu börjar det bli lite stressigt. Då har vi gubbens kläder, kläder till pojken, blommor och hindersprövningen kvar. + att beställa nya förlovningsringar och att planera festen. Känn ingen press, inte då. Jag har fortfarande inte fått komma och kolla på lokalen för jag får inte tag i henne som har hand om det. Ser inte bra ut.
  • För  kärlekens  skull

Vad kommer ni nu att göra....

Boomtown skrev 2009-06-10 21:36:42 följande:
    Jaha, nu skiter det sig igen. Vi är dubbelbokade för andra gången. Jag tror jag går och skjuter mig. De hade skrivit fel datum!!!!!!!!!!!
  • För  kärlekens  skull

hej hej

Idag lämnades tärnornas klänningar in för sjustering på längden.... skorna är köpta idag.... och jag har min klänning hängande för den stora dagen.... jag har inhandlat det mesta med det saknas ngt att ha över axlarna,.... vet inte vad jag ska ha bara.....
    maten är äntligen bestämd.... och vi har fått svar från nästan alla som är bjudna om de kommer eller om de inte kan komma....
    av 115 är det 87 som tackat "Ja" till att komma och det är 6 som inte kan komma... resten har inte svarat än....
    Känner mig stressad men ändå inte med det som är kvar att fixa....
    Hur går det för er andra......

• För  kärlekens  skull

Jo det med att sitta och skriva på festprogrammet var då inte lätt... vi filar och filar... vi har kommit så långt att vi inte kommer att ha några sånger i programmet utan bara meny och info om gästerna..... vad har ni i era festprogram???

SaraPayam skrev 2009-06-25 10:49:10 följande:
    För kärlekens skull: Vad kul att det är så många som kommer Jag känner mig med lite stressa, vet inte varför för jag har verkligen läget under kontroll. Igår gjorde jag hälften av alla festprogrammen (alltså framsidan till dem) Det tog halva dagen..så tänkte jag skulle göra resten i eftermiddag, så det blir klart.Vi ska även gå å kolla på våra ringar idag, för de är klara Så det ska bli spännande, så vi lämnar väl in våra förlovningsringar med så de är fina till den stora dagen
  • För  kärlekens  skull

hur många sidor kan man ha i festprogrammet....

ska det vara på längen eller på bredden.... vilket blir bäst....

• För  kärlekens  skull

PANIK.........PANIK....

Nu är det dryga månaden kvar.... och jag MÅSTE gå ner i vikt.....
    Vet inte hur eller vad jag ska göra.....

Tips o idéer någon.....
    jag blir galen....
    jag har provat att gå ner men det slutar bara med att jag går upp....

jag skulle behöva att gå ner minst 9 kg till den augusti.....

• För  kärlekens  skull

jag dansar och jag promenerar ofta och varje vecka flera ggr.. men det hjälper inte...
    äter nyttigt... men går ändå inte ner....

15augusti skrev 2009-06-25 22:17:12 följande:
    Skippa alla hårda dieter. Ut och gå morgonpromenad innan frukost. Fuska inte med maten, och träna. Ni behöver inte skaffa gymkort, de räcker med att köpa en matta och gärna en fitnessboll. De finns massa bra och effektiva övningar man kan göra hemma. Men de viktigaste är, ut och rör på er. Att rasa ner i vikt på kort tid är verkligen inte hälsosamt för kroppen. Och det är inget resultat som kommer stanna särskilt länge. Gå ner i vikt på ett sunt och hälsosamt sätt. Betyder de att ni inte kommer ner till eran målvikt innan bröllopet, så acceptera de istället än att utsätta kroppen för strikta dieter som inte håller i längden.Ett litet tips bara. Men lycka till allihop!
  • För  kärlekens  skull

Är jag helt bakom... man vad är just en "Secret Box fotografering"... har aldrig hört om det tidigare...
    låter spännande.

Hubba skrev 2009-07-07 23:39:57 följande:
    Funderar på en sak... Ska förhoppningsvis göra Secret Box fotografering på lördag om jag lyckas kicka ut gubben och barnen utan att de fattar något... Tänkte att jag kanske ska ha på mig de smycken och underkläder som jag har köpt till bröllopet och så ha en av hans vita skjortor över... Vad tror ni om det?
  • För  kärlekens  skull

95 är anmälda till bröllopet nu och 13 tackade nej och 6 har inte svarat och tiden för osa gick ut den 1 Juli....

nu sätter det stora jobbet igång med att skriva placering vid bordet och lite skoj om alla gäster som ska stå med i festprogrammet...

• För  kärlekens  skull

neeee det är inte brukligt....

Pitebrud 090801 skrev 2009-07-09 08:52:07 följande:

En fråga till er. Brukar föräldrar vara med på möhippa/svensexa?
  • För  kärlekens  skull

en av mina gäster berättade för mig häromdagen.....
    "jag har haft kontakt med några som kommer på bröllopet och vi skulle ha möhippa för dig.... men jag har avstyrt det då jag inte tyckte att vi skulle åka till Riga på något spa som NN föreslog"
    sedan fortsatte hon med att berätta och läsa upp vad de hade skrivit via mailen.... jag kände att jag ville inte veta men jag kunde inte stoppa henne.... känner mig lite besviken på situationen... jag berättade det för min M2b och han blev bestört över ett sådan uppträdande av denne.....
    sedan har hon malt på i dagarna om hur stolt hon är över att hon just sagt ifrån för enligt henne så vill jag inte alls ha ngn möhippa.... jag har inte alls sagt ngt om det utan skulle tycka att det skulle kunna vara trevligt samtidigt en del av inslaget i att gifta sig med att man har möhippa för henne och svensexa för honom......
    nu är det 37 dgr kvar så det återstå att se om det kommer att bli ngt alls....

Klart man inte vill vara med och bestämma vad som ska ske då det är möhippa och inte vill man veta innan heller det är ju det som är tjusningen med det hela.....

Pitebrud 090801 skrev 2009-07-09 10:47:02 följande:

Jag har försökt hålla mig undan, men bådas mamma är på mig att jag ska bestämma.
  • För  kärlekens  skull

vad ska man skriva i festprogrammet....
    vi vill inte ha sångtexter.... och inte heller ha bilder på oss.....

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2