Inlägg från: Lakritsbåten |Visa alla inlägg
  • Lakritsbåten

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Vi kommer att ha vigseln kl 15. Därefter mottagning i anslutning till kyrkan för alla som kommer dit (tror att det är avsevärt fler än som är bjudna efter vad jag hört ryktas). ca 1,5 timme är avsatt för det. Fotografen är bokad även till den tiden så hon kommer att fota gäster + oss (utöver de bilder vi tar före vigseln). Därefter är det ca 20 min bilresa till festlokalen och vi ska anlända sist så vi får ta en extra tur...
    Jag trodde det var bra att fota efter vigseln men fotografen tyckte absolut att före är att föredra då det inte blir stress, man är som snyggast i hår och make up.

• Lakritsbåten

Har inte köpt skorna än men har blivit tipsad om skor från Rainbow. Ska bl a finnas en dansaffär i Örebro, Dansshopen (men finns säkerligen på en massa andrå håll i landet också). Butiken finns på nätet också.

• Lakritsbåten

Bjertorp var ett alternativ för oss också. Nu blir det Moholms herrgård som ligger närmare kyrkan vi ska gifta oss i.

• Lakritsbåten

har inte ens hunnit fundera på tårtan än...

däremot har jag precis skrivit alla konvolut till huvudinbjudan (save the date gick ut för länge sedan)

• Lakritsbåten

Har precis skrivit ett tilläggspapper med engelsk resp tysk inbjudningstext så den första laddningen går ut i morgon...

men save the datekorten gick ut i mars

• Lakritsbåten

Puh jag får ångest när jagtänker på ringar. Hade tänkt mig en egendesignad variant men jag blir mer och mer skeptisk, man ska ju ha dem HELA livet (förhoppningvis). Hur klassisk ska den vara men samtidigt inte vara tråkig...

• Lakritsbåten

Jag har haft ett litet orosmoln - underkläderna. Jag är definitivt inte någon "spets"-tjej och heller inte sloggi bomullstrosetjej dvs inga "sexiga" underkläder men heller inte tant... Jag var inne i en av Gbgs mer kända underklädesbutiker igår och inom 10-15 minuter var allt klart. Jag är sååå nöjd. Klassikt snyggt "korsettliv" (det heter nåt annat) i lätt glansigt tyg, med en snygg rosett på den och på trosorna i hipstermodell, stay-ups, strumpeband med liten blå detalj + lite extra push med silikonkuddar. Det blev så bra!

Hämtade min egendesignade tiara + matchande örhängen igår också. Det blev också bra. Silversmeden som gjort den var duktig så det blev precis som jag ritat.

Som grädde på moset var jag inne i en guldsmedsbutik och provade ringar i amerikansk stil dvs med en massa blingbling...men till helt klart rimligt pris. Nu återstår förhandling med M2B. Kort sagt - det var en superbra bröllopsfixardag igår!!

• Lakritsbåten

Har inte fotat den ännu (kameran ligger på laddning då jag upptäckte att den dött...) Ska lägga ut bilder så snart det är klart.

• Lakritsbåten

SaraPayam - nu ligger en lågupplöst liten bild i galleriet, suddig dessutom men om du klickar upp den så ser du modellen iaf.

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2