Inlägg från: Augusti09 |Visa alla inlägg
  • Augusti09

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

var med i förra tråden och hoppas det är okej att jag hoppar tillbaka in i denna, blivit lite mindre bröllopsplaneringar för vår del då vi fick vårt andra barn i februari, men nu tynger stressen över axlarna.
    vi gifter oss i Malmö den 22 augusti

Såg att ni börjat fixa festprogrammet - vad har ni i?

• Augusti09

Hur sysselsätter ni gästerna under den tiden?? Lättare med tipspromenader osv när det är många gäster. Nu är det ju bara närmsta familjen så det blir lite lurigt....
    [/citat]

På de bröllop jag varit har man kommit till lokalen och tittat efter var man ska sitta sen går man runt och pratar med de andra gästerna, passar på att besöka toaletten och även blivit serverad brudskålen.
    Tiden är inte så lång att vänta som gäst så oroa dig inte.
    Prata annars med toatsmastern/madame om de kan ha något.

• Augusti09

Någon som har tips på sång till kyrkan, vi har en sångerska som kan sjunga och hon har även en manlig vän som kom komma om vi bestämmer oss för en duett.

footprints in the sand-leona lewis

Lyssna gärna och ge tips på något i denna klangen, vi har bara kommit överens om en låt och det är brudvalsen som för övrigt inte blir en brudvals utan en lugn låt.

Kändes mer passande då vi bara är 23 resp 25år

• Augusti09

oj, vi gifter oss på hemmaplan och är uppe och snuddar vid 100 000:- då vi är bara 28 gäster men där är bröllopsresan till Thiland inräknad för två vuxna en spädis och en 2 åring.

Tycker bara vi sparar in och försöker hitta billigare alternativ utan att frångå vår dröm, hur lyckas man med 30-35 000:-

• Augusti09

samma här gällande bröllopspresent..

• Augusti09

vi har postat breven även här undras det hur namnbytet sker.hmm...ska efterforska!

mina klackar är ca 10 cm men har en vana att gå i höga skor + att vigifter oss 5 så det blir inte så många timmar på benen

var inne på systembolaget och fick smakråd med vin och sprit, fick även reda på att man kan köpa och skulle det bli något över kan man lämna tillbaka oöpnnade flaskor efteråt. Vistte ni det?

• Augusti09
    SaraPayam skrev 2009-05-13 17:16:51 följande:
    Japp visst är det bra att man kan göra det Vad ska ni ha för vin? Det finns ju en del å välja på
    vi är inte elt hundra ska köpa flaskorna vi blev rekomenderade och prova först återkommer när vi bestämt oss.
    har ni valt vin?
  • Augusti09

är det vita pärlor? var hittade du de isåfall?

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-05-13 18:50:33 följande:

SaraPayam: Hur går det för dig med VV? Själv går det bra, fast suget efter kakor och godis har varit enormt idag! Jisses vad man kan längta efter något bara för man inte "får" äta det!Idag bokade vi DJ, en erfaren sådan- känns skönt. Vi hade först bestämt oss för att hyra dj in a box men ändrade oss igår. Hihi!Vad ska ni andra ha för musik, dj eller band??Har även köpt tråd och pärlor till mina hemmagjorda servettringar, tänkte bara trä några pärlor (inte hela tråden full) på en tråd och snurra den något varv runt servetten. "riktiga" servettringar är ju asdyra att köpa. vad har ni andra gjort? På lördag bär det av till IKEA för att handla, dukar ljus, ljuskoppar, kaffeservetter, speglar till borddekorationen m.mKul kul
  • Augusti09

vi ska dansa till denna, ingen vals för oss!

augustibrud2009 skrev 2009-05-14 11:34:54 följande:
    Vad ska ni dansa till för låt? Vi kan helt enkelt inte bestämma oss?
  • Augusti09

var inte det svindyrt med pärlor påpanduro? de hade i normalstor storlek 12 st för 50 och man behöver ju en del.

annonserade mitt problem så släkt och vänner samlar nu ihop gamla halsband som kan delas- underbart!

• Augusti09

vi köpte vårt på calligrafens hemsida, tror vi gav 150 eller 200 och den heter I din famn. Vi gillade dne bästbåda två så det var ett lätt val.

Kolla kanske shoppingbutiken.se där är också bra priser.

• Augusti09

Har fått min vigselring bild finns på vår blogg om ni vill se 22augusti2009.bloggspot.com

vi ska ha chokladtårta med vit chokladmousse i, se bild i galleriet, för er som har tårtproblem

• Augusti09
    MilosMamma skrev 2009-05-19 18:57:26 följande:
    Jag tycker de där med vigselprogram e svårt.gör man det efter man träffat prästen? man vet ju liksom inte vilken ordning det gäller?
    har en tråd jag kan länka till om du vill ha lie hjälp med progrmmet hem.passagen.se/majeda/mall.htm
    tänkte jag skulle göra en preliminär och ha med till vigselsamtalet så att man kan gå i genom och även skriva ner och ändra på plats.
  • Augusti09

idag hade vimöte med cateringfirman som skall sköta maten på vårt bröllop:

menyn blir:
    Rödbetscarpaccio m chevre o pinjenötter
    Kalvfilé m parmesan-patatesterin m rödvinssky o sommarprimörer
    vit choklad pannacotta m kall hallonsås

därefter bröllopstårta o nattamat korv m bröd

• Augusti09

jag köpte min shalins ring m diamanter på hela framsidan via ringbutike.se 5740:- och de skulle ha 9995:- på Hallbergs guld. stor skillnad!!

fick den ett par dagar efter jag beställt, smidigt!

• Augusti09

Tycker det är lite tråkigt att det är prästen som ska bestämma. Jag kan tycka det är en fin sak att bli överlämnad av sin far fast jag har två barn så är jag fortfarande hans flicka med hans efternamn osv. samtidigt et jag att min pappa uppskattar att få göra det.

precis som vår präst sa, vet man bara vad det stod för en gång i tiden så räcker det.

Lakritsbåten skrev 2009-06-14 20:13:05 följande:
    ska man ha med hindersprövningen till prellen? Vi känner iofs vår präst lite redan innan så det känns inte så oroväckande men vi ska väl ha ett samtal kring hur intåget ska ske. Hon är motståndare till att gå in med pappa och jag har varit kluven till det. Möjligt att jag är för påverkad av amerikanska filmer men jag tycker det är finare (om man nu inte tänker på symboliken) Funderar på att gå in själv med m2b + best man ståendes framme i kyrkan.Hur ska ni gå in?
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2