Inlägg från: Amilia76 |Visa alla inlägg
  • Amilia76

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Hej på er alla augustibrudar! Oj vad lätt att man blir "bröllopstorgetberoende". Det finns ju så mycket inspiration att hämta just här. Vi har så mycket kvar som måste göras, men visst är det bara roliga uppdrag.

• Amilia76

Hej på er! Vi gifter oss den 15/8 kl 17, känns lite som att stressen börjar komma krypandes. Har inte titat på någon klänning än, men har klart för mig i fantastin hur den ska se ut. Min frissa har semester så jag vet heller inte hur det blir med det! Det som är klart är kyrka, präst (min pappa), festlokal, dj, solist i kyrkan, trubadur, hindersprövning och beställning av mat.

Vi kommer fotast inna vigseln och sen bröllopsskola vid festlokalen därefter sätter middagen igång! Sen fest hela natten hoppas jag!

• Amilia76
    BrideToBe09 skrev 2009-05-10 15:21:07 följande:
    V har äntligen bestämt vart vi ska åka på bröllopsresa. Det kommer bara bl jag och blivande maken (dottern lämnar vi hemma). I början av oktober (troligen) kommer vi att åka ner till Tanzania på tältsafari i Serengeti. Ett äventyr som avslutas med några lata dagar på Zanzibar. Ska bli UNDERBART!!!Igår var vi på Herrgården och planerade lite tillsammans med dem. Känns kanonbra nu. Vi kommer att gifta oss i deras lilla otroligt häftiga vinkällare. Med levande ljus överallt, på whiskeytunnor osv. Efter vigseln blir det brudskål och snittar på deras stora terass med utsikt över parken och vattnet. Sen blir det ett glapp på ett par timmar då gästerna får göra ltie vad de vill (de flesta sover kvar, och det fnns dessutom massor av aktiviteter på Herrgården) medan vi fotograferas. Vi träffas gen kl 19 för middag nere i valvet. Levande ljus där med.Kommer att bli underbart! Vi har också bokat ett stort rum med öppen spis dit vi också kommer få jordgubbar, choklad och champagne.
    Åh, det låter verkligen som om ni kommer få ett riktigt sagobröllop! Underbart. Törs jag fråga vad ni har för budget. Låter som ett bröllop i 150000:- klassen.
  • Amilia76

Det är så smart tycker jag att önska sig pengar till en resa när man redan bor tillsammans och har barn ihop. Då har ju familjen redan det mesta av vad som kan behövas. Vi gör precis lika dant.

• Amilia76

Nu känner jag paniken komma krypandes en smula. Gifter mig den 15 augusti och det finns extermt mycket kvar som måste fixas! Brudklänning, frisör, ringen, blommor, ingångsmusik i kyrkan, bröllopstårta! Oj oj vad det blev mycket att göra!

• Amilia76
    SaraPayam skrev 2009-05-12 14:47:06 följande:
    Så ta ett djupt andetag & andas ut Å se till å ta en till två saker per vecka, så kommer du hinna gått å väl Kram på dig
    Tack snälla för det, det ska nog fixa sig!
  • Amilia76

Vart har ni köpt era skor? Känner att jag gärna skulle vilja prova innan jag slår till och köper ett par. Kommer också att välja en behagligt relativt låg klack som jag är van att gå på.

• Amilia76
    makupala skrev 2009-05-19 16:17:53 följande:
    hmm.. då kanske det börjar bli dags att skicka ut inbjudningarna snart.. någon mer som gifter sig den 15 augusti, som Inte skickat ut sina inbjudningar?
    Här har du en till! Väntar på inbjudningskorten från tryckerit så de är inte utskickade än. Gifter mig också 15 augusti
  • Amilia76

Nu börjar mer och mer falla på plats, men fortfarande återstår att få hem inbjudningskorten, boka tårta och få tid med frissan!

• Amilia76

Vi kommer att ha 2 psalmer, En vänlig grönskas rika dräkt och troligen även Härlig är jorden. Dessutom blir det 3 solosånger.

• Amilia76

Ska ni ha slöja till er brudklänning? Det ska jag. Sen fick jag se inlägg där det framkommer att man inte ska ha om man har barn och vi har ju vår lilla Alva på 2 år. Nu är slöjan redan inköpt och jag vill ju så gärna ha den.

• Amilia76

Då blir vi bräda tillsammans, alltid något!

• Amilia76

Hej på er alla brudar! Vad kommer ni välja för brudmarscher? För mig gäller mendelssohn wedding march in och Bach prelude in c 553 när vi går ut!

• Amilia76
    augustibrud2009 skrev 2009-05-27 14:38:42 följande:
    Vi har ingen aning om vad vi ska ha för musik mer än att vi ska ha mendelson som ingång. Vad kan man dansa till? Vi vill inte ha nån klassisk svensk vals utan något mer modernt, men kan inte komma på någon... =(
    Jag har samma dilemma med bröllopsvals! Kommer inte på något bra! Vet att Jennifer Bowns "You are my everyting" går att dansa vals till. Kan det vara något?
  • Amilia76

Vår budget ligger på 70000:- och våra ringar (byter även ut förlovningsrungarna) kostar 13500:-. Då har vi smällt ner en massa guld så egentligen skulle det blivit mycket dyrare än så.

• Amilia76

Hej på er! Jag håller för fullt på att planera bordsplaceringar och då slog det mig att ett festprogram måste ju också göras. Så snälla finns det någon snäll själ här som vill hjälpa mig med inspiration?

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2