Inlägg från: Lövnäs |Visa alla inlägg
  • Lövnäs

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Idag har våra inbjudningar kommit fram o 2 har redan svarat ja...
    Våra föräldrar kommer såklart, men de har inte osat Så av 11 utskickade inbjudningar kommer iaf 4 (7pers)...
    Tänkte väl skriva ut blanketten om hindersprövning, nu till veckan... Det rör på sig o NÄRMAR sig...

• Lövnäs

Skriver inte så mycket här, men läser desto mer.

Idag har vi fått hämta smakprov på tårtan. O har precis provsmakat. Den var jättegod, så den ska vi absolut ha. Men ska prova bit nr 2 imorgon för att ta reda på om vi vill ha en helt färsk eller en som är 1 dag "gammal".
    Tänk, idag är det bara 3 månader kvar tills det är dags för att bli fru. Längtar!

• Lövnäs

SaraPayam skrev 2009-05-15 13:10:57 följande:

Vad är det för tårta?? Moussé eller vanligt tårta??
    Tårtan innehåller "sockerkaksbotten", chokladmousse, jordgubbsgrädde, färska jordgubbar, vanlig vispgrädde o så vit marsipan som "täcke".
  • Lövnäs
    augustibrud2009 skrev 2009-05-24 15:55:54 följande:
    Hubba skrev 2009-05-24 07:36:58 följande:
    Färgad fiberduk? Vart hittar man det och hur ser det ut?
    Panduro Hobby har dekorväv. Är väl typ som sizoflor.
    www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet%C3%A4v&p=IXS750
  • Lövnäs

Oj, här händer det grejor. Vad ni är duktiga på att skriva.
    Här känns det som om planeringen ligger lite på is. Vet liksom inte vad som ska göras, mer än bordsplacering o så ev vigsel- o festprogram.
    Vad skriver man i dem? O vad gör man mer nu, när det börjar närma sig?
    Vi ska försöka sätta oss ner någon kväll o spåna lite på bordsplacering o så gästpresentationer om vi nu ska ha det. Det har vi inte bestämt än..
    Vårt hus är nu en byggarbetsplats. Vi håller på att få huset handikappanpassat, för dotterns skull, så bröllopet känns LÅÅÅNGT borta, men det är ju inte så långt kvar nu...

• Lövnäs

Här har det oxå hänt lite på planeringsfronten. Hindersprövningen är inskickad, bordsplaceringen är 99% klar, dukar är inköpta o konfetti är beställd..
    Ikväll är jag hemma helt själv... Första gången på över 2år. *skrämmande*
    Så ikväll ska jag fila lite på gästpresentationen, kolla efter lämpliga psalmer o så ska jag räkna ihop vad kalaset kostat hittills. O sen ska jag bara njuta av ensamheten!!

• Lövnäs

Glömde ju skriva att jag tror att jag ska hippas på lördag. Mina närmsta vänner beter sig lite mysko nu o bara måste komma o hälsa på, på lördag vid lunch. O de ska ha med sig lunch hit till oss allihopa... De har med all sannolikhet knåpat ihop en kombinerad möhippa & Svensexa... Gubben min "vet" att han INTE kommer få någon svensexa säger han... Tror han ja!!!

• Lövnäs

Vad roligt!
    Insåg idag efter ett skumt mess att jag börjar bli lite "skönt" nervös. Litar fullt på mina goa vänner, men ändå... O det är denna helg eller sista helgen i juli jag kan hippas. Vi har en gravt handikappad dotter som vi har avlastning för, o det är bara dessa 2 helger vi har det innan bröllopet.
    O jag VET att de inte har pratat med min m2b om något, för det "surar" han över varje dag...

• Lövnäs

BrideToBe09:
    Vilka fina skor du har hittat. Jag förstår att du inte kan välja. För det kan inte jag heller. Lycka till o hoppas du får några kloka råd i den tråd du startat om skorna...

Jag satte mig igår kväll o fixade lite med bröllopsplaneringen o insåg då när jag satt o kollade efter fina frisyrer, att jag inte hittar något fint. Jag har ingen aning om hur jag vill ha håret. Det enda jag vet att efter bröllopet ska håret klippas kort. Är så less på det nu...
    Detta gör mig verkligen stressad... O inatt har jag drömt en massa mardrömmar om bröllopet. Hua!!! De får inte slå in.

• Lövnäs
    SaraPayam skrev 2009-06-30 11:27:49 följande:
    Se till att prata med någon om dina drömmar - för då slår de inte in Ja du det där med frisyrer är svårt..har du tänkt dig något uppsatt eller ska det vara nedsläppt? Har du kollat in den här sidan, de har så mycket å se, har fått massor av idéer där ifrån www.projectwedding.com/photo/browse
    Det värsta är ju att jag inte ens vet om jag vill ha helt uppsatt, halvt uppsatt eller nedsläppt...
    Ska då absolut prata med tärnan om mardrömmarna¨. Tack för det rådet!
    Tack för sidtipset!
  • Lövnäs
    SaraPayam skrev 2009-06-30 11:53:36 följande:
    Gör det, jag berättar alla mina konstiga drömmar...men jag håller de som är bra för mig själv Hmm ja du det är svårt det där. Kan du inte höra med din frisör vad hon/han tror att du skulle passa i för då vet du ju lite mer vad du ska leta efter
    Ja visst. De bra vill man ju ska slå in!
    Ska inte till frissan förrän den 6 augusti o då ska håret färgas o toppas o så har jag konsultationstiden samtidigt... Ska "terrorisera" mina närmsta vänner lite för att få råd.
  • Lövnäs
    SaraPayam skrev 2009-06-30 12:27:20 följande:
    Hahaha ja gör det Vad har man annars vänner till HeheheNU är jag klar med alla festhäften, så nu är det bara innehållet som saknas
    Vad ska du ha med i festhäftena? Någon rolig gästpresentation?
  • Lövnäs

Jag har oxå underkläder kvar att köpa. Har iofs redan en axelbandslös BH som fungerar under klänningen, men jag har inte bestämt mig än för om jag ska ha den eller en ny...

Igår blev jag hippad. Har ni fått eran? Jag hade en fantastisk kul kväll med närmsta vännerna!

• Lövnäs
    Boomtown skrev 2009-07-05 13:38:15 följande:
    Vad kul att du har blivit hippad. Vad gjorde ni?
    De hämtade mig hemma. Sen blev jag avsläppt på en trottoar mitt i stan där jag skulle sitta o vänta. När de kom tillbaka, så var det picknick på gräsmattan med några uppdrag, det ena var att jag skulle skåla med 26 sällskap. Jag lyckades med bravur!!!! Efter det o att jag var väldigt onykter så blev det en promenad för att möta upp resten av tjejerna. Fick då en folieklädd låda som jag skulle ha på magen. När vi träffats satte de på mig en ögonbindel, o mer alkohol. Kände mig ganska trygg med ögonbindel, då en tjejkompis har en blind son så jag bad om att få henne som ledsagare o det gjorde hon... Lyckades till o med att gå nerför en ganska lång o knepig trappa, helt själv. Då var det dags för att bowla. Jag kom sist men det bjöd jag på (är en sann tävlingsmänniska). Efter bowlingen skulle jag gå med några av gänget gå på stan o skramla ihop lite pengar. Lyckades med detta oxå. Sen hem till en av tjejerna på "dildoparty". ASKUL!!! Skrattade mest hela tiden Efter det var det dags för middag på Harrys dit även grabbgänget kommit. Så mat o mer alkohol o sen lite dans innan det var dags för att få skjuts hem.

Har inte skrattat o haft så kul på flera år!!! Träffade flera tjejer som oxå hippades så vi snackade lite.
    Mina bästa vänner har inte kunnat gjort någonting bättre!!!
  • Lövnäs
    20090801 skrev 2009-07-05 20:31:48 följande:

Vad roligt att du hade en bra dag.
    Min m2b fick sin välplanerade svensexa igår men jag kommer inte få någon möhippa från vännerna då ingen vill hålla i det, de har pratat om att ha det efter bröllopet men då vill inte jag ha det. Ska jag bli hiuppad så får det bli före bröllopet annars kan det vara. Mina kollegor har redan hippat mig och kan ärligt säga att jag blev besviken och ledsen över att inte bli hippad av vännerna.
    Vad tråkigt att inte få någon, men kan ju hålla med dig. Antingen före eller ingen alls!!!

Mina vänner har läst av mig perfekt. Den dagen kommer jag minnas VÄÄLDIGT länge som den hittills roligaste dagen i mitt liv.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2