Inlägg från: Åsa Erika |Visa alla inlägg
  • Åsa Erika

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Hej!
    Jag ansluter mig gärna här!

Vi gifter oss den 29 augusti i Stockholm. Vart gifter ni er?

• Åsa Erika

Kul! Vi gifter oss samtidigt! Vart gifter du dig?

Poca skrev 2009-06-02 12:20:33 följande:
    Jag hakar på gifter mig sista helgen i augusti! Skulle vilja veta vad ni tänker betala om ni har DJ och hur ni åker mellan kyrkan och festlokalen?Tackar! Blivande Fru
  • Åsa Erika

Okej, här är goda råd billiga iallafall! ;)

I alla bekantskapskretsar brukar det finnas en mamma, moster, kompis som kan sy. Kolla med de som är inbjudna på bröllopet om någon kan tänka sig att göra det i present åt er!
    Annars så kolla om ni har en pensionärsförening där du bor där det kanske finns några sykunninga tanter som vill dryga ut sin kassa lite eller kontakta röda korset och deras sygrupp på kupan! Kan funka! =)

Annars vad man kan dra in på.... Nej, jag säger samma sak här, vad kan gästerna bidra med? kan de göra något av de du sa? finns det någon som är duktig på make eller hår så är ju det klockrent, kan tärnorna bidra med lite till kläderna själv? Kan svärmor och din mamma baka eller göra någon typ av buffé eller kan du sälja något som ligger och skräpar hemma som du inte behöver?

Lycka till! Kunde jag sy skulle jag ha gjort det åt dig!
    Kram

MilosMamma skrev 2009-06-02 19:03:00 följande:
    Jahopp.HJon som lovade sy tärnklänningarna, hon kan inte längre.Vi hittar ingen annan som kan eller har tid heller.När jag valde mina tärnor kom vi överens om att dom står för klänningen. då den skulle ´bli väldigt billig, ca 300kr/pers.Nu blir det väl så att vi får betala deras klänningar. Något vi inte har råd meed så därför behöver ja er hjälp. vad ska man dra in på?Mindre sprit, men då får vi hoppasganska många åker hem för de räcker inte till alla.ATt vi använder våra f-ringar som vigselringar o skippar att köpa nya.att göra olika pajer ist för maten vi skulle haft.att jag skippar hår o make up o försöker göra det själv?
  • Åsa Erika

Herr Hedlund skrev 2009-06-04 17:25:47 följande:

får även jag som brudgum vara med här eller är det bara för brudar? jag och min blivande gifter oss nämligen de 1/8-09 och jag börjar bli nervös... vad är det som ska göras nu? Tycker att vi har det mesta klart men vad vet vi?
    Välkommen!
    Vad är dina frågor?
  • Åsa Erika

Herr Hedlund:

Kyrka
    Präst
    Lokal
    Inbjudningar... svaren ramlar in just nu
    Ringar
    Kläder till båda
    Mat
    Fotograf
    Boende bröllopsnatten....

Vad mer kan man behöva fixa?
    Brudbukett
    Dricka, alkohol och alkolohfritt
    Festhäfte,
    bordsplacering/kort
    bordsdekoration
    vigselprogram
    ris/såpbubblor till vigseln
    blomma till dig, ev tärna och bestman
    transport till vigsel och från vigsel
    gästbok till festen
    Solist till vigsel
    Musik till festen
    hindersprövning
    toastmaster
    värdpar
    hyra porslin/glas om det inte ingår
    is om det inte finns
    träna in brudvals
    ...... ja listan kan göras lång!
    Det här var bara det jag kom på nu.... Shit, är man insnöad eller??

• Åsa Erika

1 Augusti
    sarapayam
    Bride 2be
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings
    augustibrud2009
    missnartfru
    Noxire örnsköldsviks kyrka
    Mois81 ( Uppsala- Dalby )

7 augusti
    troddealdrig

8 augusti
    Lisken
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    Mitt hjärta 2008
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan
    candy tyra 2009
    För kärlekens skull
    lojeli

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82
    Goaste
    Cherrybride
    andbeyond

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche
    Hubba
    konstigabaralillajag
    Taaanja
    Labolina09
    Laguna2
    Åsa Erika

• Åsa Erika

Kolla med Climberwoman, hon har verkligen RASAT ner i vikt på kort tid.
    För kärlekens skull skrev 2009-06-25 18:55:30 följande:

PANIK.........PANIK.... Nu är det dryga månaden kvar.... och jag MÅSTE gå ner i vikt.....Vet inte hur eller vad jag ska göra..... Tips o idéer någon..... jag blir galen.... jag har provat att gå ner men det slutar bara med att jag går upp.... jag skulle behöva att gå ner minst 9 kg till den augusti.....
  • Åsa Erika
    climberwoman skrev 2009-07-06 21:32:21 följande:
    jag ska gifta mig 1 aug. och som ni säger fy vad tiden gick fort till idag! mannen fick sin sevnsexa förra helgen..så nu väntar jag bara på möhippan...vem vet...den kanske kommer i helgen..vi har nämligen inget planerat. Men planeringsmässigt är det mesta klart. Ska göra klart festprogram och ändra i bordsplacering-för folk har börjat tacka nej! Så konstigt, eller är jag konstig?....lycka till alla med eran planering! KRAM
    HAr folk börjat tacka nej? Vad trist!! (fast kul för andra som ni kan bjuda istället)
    Vårt OSA går ut idag och få har osat.... Är det så för er andra med? Måste man ringa upp folk?
  • Åsa Erika

Jag funderar på en cykeltaxi från hårstudion till kyrkan! Tar bara 10 min att gå så det vore kul att komma inglidande igenom stan på ett udda sätt!!

Häst och vagn kostade över 3000!!

• Åsa Erika
    MilosMamma skrev 2009-07-07 17:24:23 följande:
    cykeltaxi?? Hahahaha finns de i sverige?Åsa Erika skrev 2009-07-07 16:53:09 följande:
    Japp! =D

Snacka om en oväntad entré!!
  • Åsa Erika

Pitebrud 090801 skrev 2009-07-09 08:52:07 följande:

En fråga till er. Brukar föräldrar vara med på möhippa/svensexa?
    vanligtvis inte men en kompis till mig fick med både svärmor och mamma på sin hippa. Gissa om det inte gick bra? Att blanda vänner med dom gick sädär då dom fick för sig att vara "roliga" och drog fram massa pinsamheter. Av någon anledning var de mest för förnedringsmomenten i hippan till min kompis förskräckelse!
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2