Inlägg från: brud2009 |Visa alla inlägg
  • brud2009

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

O ja, det kunde inte varit bättre Hoppas verkligen att ni får en lika lyckad möhippa som passar Er!

• brud2009

Har börjat med gästpresentationerna till festhäftet samt bordsplacering, inte lätt! Tur att det är 1 1/2 månad kvar
    Har er präst kontaktat er, väntar fortfarande på att få höra från våran, skulle vara skönt att få de avklarat!

• brud2009

Vad spännande, ska bli jättekul att få se den. Låter jättefin

mindag2009 skrev 2009-06-16 20:16:04 följande:
    Jag hoppas att min vigsel klänning är klar snart så jag kan visa den här
  • brud2009

Oj oj oj, nu är det mkt!!!
    Har precis beställt två tärnklänningar på hiphopgift.com (hoppas nu bara de kommer i tid, blev lovad 1-3 veckor) samt träffat fotografen som vi gick igenom allt med, vilka typer av bilder vi ska ta samt på vilka ställen osv. allt känns bara så bra
    I morgon ska vi träffa dj:en i festlokalen samt träffa kantorn i kyrkan för att bestäma in och utgångs musiken (vi har svårt att bestämma oss). Nästa vecka ska vi träffa prästen, hon som ska göra vår tårta samt lära oss att dansa vals.
    Allt känns jättekul och nu börjar det verkligen pirra i magen, speciellt efter samtalet med prästen här i kväll, iiiiiii
    Snart ska det verkligen ske, vi ska GIFTA OSS!!!!!

• brud2009

Bild finns i mitt galleri Men fägen blir lite mörkare röd.

SaraPayam skrev 2009-06-25 10:49:10 följande:
    Brud2009: Härligt att allt flyter på Vad är det för tärnklänningar som du har beställt?
  • brud2009

Det blir två tärnor med lika klänningar och samma färg, burgundy (mörkrött) sen ska våra två små tjejer 6 och 3 år vara brudnäbbar och ha rosa klänningar som passar jättefint ihop med den mörkröda. Hoppas hoppas verkligen att det blir så bra som jag har tänkt mig

SaraPayam skrev 2009-06-25 13:39:15 följande:
    De är jättesöta Ska det vara samma färg?
  • brud2009

Vi kommer ha välkomsttext, meny, gästpresentationer, sånger, något citat, presentation av toastmasterparet, info. om stället vi ska vara på. Sen vet jag inte riktigt, kan bli någe mer. Tänkte oxå göra ett barnhäfte med lite att färglägga osv. så dom har något att roa sig med, men det är bara till våra barn. Vi har förutom dem barnfritt!

För kärlekens skull skrev 2009-06-25 12:46:40 följande:

Jo det med att sitta och skriva på festprogrammet var då inte lätt... vi filar och filar... vi har kommit så långt att vi inte kommer att ha några sånger i programmet utan bara meny och info om gästerna..... vad har ni i era festprogram???
  • brud2009

Nu har jag äntligen bokat tårta, det blir hallon och choklad mums Hon är verkligen jätteduktig så jag tror att det kommer bli kanon I morgon är det dax att träffa prästen samt göra en ny provuppsättning, den här gången med lite extra hår

• brud2009

Ja frisyren är "spikad", provade för några veckor sen men tyckte det blev för kort i bak (ska ha halvuppsatt) när vi lockade så nu ska vi prova igen med lite löshår som fyller ut och förlänger. Ska bli spännande och se hur det blir

SaraPayam skrev 2009-06-30 16:41:02 följande:
    Det låter supersmaskigt Vad spännande med provuppsättning. Har du bestämt dig för vilken frisyr du ska ha?
  • brud2009

Är det någon som ska ha små påsar med godis i vid tallriken? Vad stoppar ni i dem???
    Vi ska ha de som bordsplaceringskort men vet inte vilket godis vi ska stoppa i, helst skulle jag vilja ha något som går i färgtemat, vitt, mörkrött, rosa el. silver

• brud2009

Haha, smart

SaraPayam skrev 2009-06-30 20:21:59 följande:
    Vi kommer inte att ha det. Men om vi skulle ha haft det så skulle vi lagt i polkagrisar, eftersom de görs här i närheten Å sen är de ju ganska friska i smaken
  • brud2009

Jag har beställt den privat i Uppsala. Bor du här omkring?

Birdie09 skrev 2009-07-01 10:32:51 följande:
    Brud2009: Var beställde du tårtan?
  • brud2009

Vigselprogrammet är i stort sätt klart. Festhäftet är på väg att bli klart, ska träffa våra toastmasters på fredag för att färdigställa innehållet sen är det bara finliret kvar med bilder osv, hoppas jag

Lämnade in våra förlovningsringar igår för putsning samt gravering i sambons (han ska ha en ring), butiken stänger för semester på fredag så nu vår vi vara utan våra ringar i en månad så de är fina till vigseln.

Ska förhoppningsvis träffa floristen (en kompis) i slutet av veckan för att bestämma bordsdekorationer och liknande.
    Restaurangen har erbjudit sina kandelabrar att ha på borden men jag vet inte, vi kommer ha fyrkantiga bord med 8 vid varje. Är rädd att kandelabrarna störa så att de inte ser varandra (vet inte hur höga dem är), kanske är bättre med ex. blockljus???
    Hur ska ni ha det?

• brud2009

Usch, fy vad hemskt! Hoppas verkligen att hon mår bra nu och att de som gjorde detta mot henne såg vad de gjort o skäms!

bride 2be skrev 2009-07-07 20:36:50 följande:

Min möhippa var i lördags precis som killens svensexa som jag misstänkte!! För min del började det med en kidnappning på centralen i stockholm, blev insläpad med ögonbindel på Åhlens och blev där in dragen i en provhytt och fick nya kläder slöja tiara mm. Sen bar det ut på stan för att sälja kyssar en femma styck. behöver jag säga en femma för en kyss igen stryper jag nån tror jag =) fick höra dagen efter att jag till och med sa det i sömnen! Men mina vänner blev nog rätt chokade av min framfart fick ihop nästan 300 kr!! Sen bar det vidare från stockholm och Cinderellas terminal. På båten hade vi trevligt fram till kvällen då min syster råkar dansa med fel kille, ett tjej gäng blev svart sjuka (tror vi) och började kasta glas och flaskor mot henne de flög överallt!! Hon fick ett glas och en flaska i huvudet och är blödarsjuk! Hon blev chokad och innan vi kom oss för att prata med vakterna var tvungen att se till att hon var ok så hann de sticka. Dagen efter hade hon ingen kännsel i ansiktet och kunde inte le och jätte öm, kunde inte stå eller gå utan hjälp! Så vi fick söka vård på båten, eftersom hon är blödarsjuk och mådde så dåligt så trodde de att hon ev fått en hjärnblödning så det blev ambulans helikopptet från båten! Omskakande att se sin syster åka iväg så på från något som ska vara så roligt. Folk var repektlösa och står och fotar!! De hade ju inte direkt fotat en ambulans!! Till och med film temat från färjan filmade trots att jag bad dem att låta bli det.
  • brud2009

Har idag hämtat ut våra nyputsade förlovningsringar, efter att ha haft dem i 7 år behövdes det Så nu ser de ut som nya, så fina så

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2