Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
O ja, det kunde inte varit bättre Hoppas verkligen att ni får en lika lyckad möhippa som passar Er!
O ja, det kunde inte varit bättre Hoppas verkligen att ni får en lika lyckad möhippa som passar Er!
Har börjat med gästpresentationerna till festhäftet samt bordsplacering, inte lätt! Tur att det är 1 1/2 månad kvar
Har er präst kontaktat er, väntar fortfarande på att få höra från våran, skulle vara skönt att få de avklarat!
Vad spännande, ska bli jättekul att få se den. Låter jättefin
Oj oj oj, nu är det mkt!!!
Har precis beställt två tärnklänningar på hiphopgift.com (hoppas nu bara de kommer i tid, blev lovad 1-3 veckor) samt träffat fotografen som vi gick igenom allt med, vilka typer av bilder vi ska ta samt på vilka ställen osv. allt känns bara så bra
I morgon ska vi träffa dj:en i festlokalen samt träffa kantorn i kyrkan för att bestäma in och utgångs musiken (vi har svårt att bestämma oss). Nästa vecka ska vi träffa prästen, hon som ska göra vår tårta samt lära oss att dansa vals.
Allt känns jättekul och nu börjar det verkligen pirra i magen, speciellt efter samtalet med prästen här i kväll, iiiiiii
Snart ska det verkligen ske, vi ska GIFTA OSS!!!!!
Bild finns i mitt galleri Men fägen blir lite mörkare röd.
Det blir två tärnor med lika klänningar och samma färg, burgundy (mörkrött) sen ska våra två små tjejer 6 och 3 år vara brudnäbbar och ha rosa klänningar som passar jättefint ihop med den mörkröda. Hoppas hoppas verkligen att det blir så bra som jag har tänkt mig
Vi kommer ha välkomsttext, meny, gästpresentationer, sånger, något citat, presentation av toastmasterparet, info. om stället vi ska vara på. Sen vet jag inte riktigt, kan bli någe mer. Tänkte oxå göra ett barnhäfte med lite att färglägga osv. så dom har något att roa sig med, men det är bara till våra barn. Vi har förutom dem barnfritt!
För kärlekens skull skrev 2009-06-25 12:46:40 följande:
Nu har jag äntligen bokat tårta, det blir hallon och choklad mums Hon är verkligen jätteduktig så jag tror att det kommer bli kanon I morgon är det dax att träffa prästen samt göra en ny provuppsättning, den här gången med lite extra hår
Ja frisyren är "spikad", provade för några veckor sen men tyckte det blev för kort i bak (ska ha halvuppsatt) när vi lockade så nu ska vi prova igen med lite löshår som fyller ut och förlänger. Ska bli spännande och se hur det blir
Är det någon som ska ha små påsar med godis i vid tallriken? Vad stoppar ni i dem???
Vi ska ha de som bordsplaceringskort men vet inte vilket godis vi ska stoppa i, helst skulle jag vilja ha något som går i färgtemat, vitt, mörkrött, rosa el. silver
Haha, smart
Jag har beställt den privat i Uppsala. Bor du här omkring?
Vigselprogrammet är i stort sätt klart. Festhäftet är på väg att bli klart, ska träffa våra toastmasters på fredag för att färdigställa innehållet sen är det bara finliret kvar med bilder osv, hoppas jag
Lämnade in våra förlovningsringar igår för putsning samt gravering i sambons (han ska ha en ring), butiken stänger för semester på fredag så nu vår vi vara utan våra ringar i en månad så de är fina till vigseln.
Ska förhoppningsvis träffa floristen (en kompis) i slutet av veckan för att bestämma bordsdekorationer och liknande.
Restaurangen har erbjudit sina kandelabrar att ha på borden men jag vet inte, vi kommer ha fyrkantiga bord med 8 vid varje. Är rädd att kandelabrarna störa så att de inte ser varandra (vet inte hur höga dem är), kanske är bättre med ex. blockljus???
Hur ska ni ha det?
Usch, fy vad hemskt! Hoppas verkligen att hon mår bra nu och att de som gjorde detta mot henne såg vad de gjort o skäms!
bride 2be skrev 2009-07-07 20:36:50 följande:
Har idag hämtat ut våra nyputsade förlovningsringar, efter att ha haft dem i 7 år behövdes det Så nu ser de ut som nya, så fina så