Inlägg från: augustibrud2009 |Visa alla inlägg
  • augustibrud2009

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Vad ska ni dansa till för låt? Vi kan helt enkelt inte bestämma oss?

• augustibrud2009

MilosMamma skrev 2009-05-14 19:00:55 följande:

jag vet inte riktigt, vi bråkar eller ja tjaffsar ganskamycket just nu, jag försöker be om mer hjälp med planeringen utan resultat o då tröttnar jag, ska jag planera allt kan jag ju lika gärna gifta mej med hunden.
    Sådär kände jag också ett tag, jätte jobbigt. Men det har blivit bättre nu när det närmar sig. Hoppas det löser dig för er. Kramar om
  • augustibrud2009

Vi kommer ha en ganska neutral den finns i mitt galleri och kostar inte ens 300 kr, men du kanske vill ha en klassisk?

• augustibrud2009

Är det någon här som har något bra recept på helstekt spädgris? Hur lång tid tar det?

• augustibrud2009

SaraPayam skrev 2009-05-15 12:46:03 följande:

Hehehe det va ju inte den vanligaste maten heller Hmm tyvärr kan inte jag hjälpa dig. Ska ni ha det på bröllopet?
    Kanske, vi vet inte riktigt. Skulle hellre ha något annat än fläsk men vet inte om det finns något nötkreatur som man kan grilla helt sådär... Någon som vet??
  • augustibrud2009

SaraPayam skrev 2009-05-15 13:21:40 följande:

Jag rinde å kollade upp det där med om namnbytet sker automatiskt eller hur det egentligen går till. De sa attnamnbytet sker när vigselförrättaren skickar in intyget om att vi är gifta. Så pappret ligger hos dem å väntar till dess
    Så bra då är det bara att skicka in papprena då =)! Börjar kännas lite pirrigt ;P
  • augustibrud2009

Hur tror ni det går för Marlena ikväll?

• augustibrud2009

Goaste skrev 2009-05-20 11:14:20 följande:

Sitter och funderar på nått som man kan ha ovanför oss vid bordet, typ hängande i taket eller på väggen... funderar på en stor ring i ex armeringsjärn som är lövad och så två vita bokstäver som hänger fritt där i... Eller något annat?
    Vi ska ha en banner som sitter på väggen bakom oss. Tror det blir bra. Vi sitter mot en vit vägg så det är kul med lite färg. Men det får inte plats något som "putar ut" så en banner får det bli =)!
  • augustibrud2009

lönnsjö skrev 2009-05-20 18:26:33 följande:

Kolla på de stora växtvaruhusen eller hos floristen. Man får fråga i kassan, inget som ligger ute på hyllorna till försäljning vad jag vet. De har det nog till att dekorera med.
    Vad är det för något ni disskuterar?? Hittar inte det första inlägget :P
  • augustibrud2009

Hubba skrev 2009-05-24 07:36:58 följande:

Typ Fiberduk...
    Färgad fiberduk? Vart hittar man det och hur ser det ut?
  • augustibrud2009

Vi har ingen aning om vad vi ska ha för musik mer än att vi ska ha mendelson som ingång.
    Vad kan man dansa till? Vi vill inte ha nån klassisk svensk vals utan något mer modernt, men kan inte komma på någon... =(

• augustibrud2009

Vi skickade vår hindersprövning för flera veckor sedan och har inte fått tillbaka den än, börjar bli nervös. Kanske ska ringa och kolla med dem så att den kommit fram. Annars börjar det verkligen bli dax att fixa det.
    Vad ska ni ha med i ert festprogram? Vi sitter och försöker få ihop det men det var svårare än vi trodde...

• augustibrud2009
    brud2009 skrev 2009-06-25 14:25:54 följande:
    Vi kommer ha välkomsttext, meny, gästpresentationer, sånger, något citat, presentation av toastmasterparet, info. om stället vi ska vara på. Sen vet jag inte riktigt, kan bli någe mer. Tänkte oxå göra ett barnhäfte med lite att färglägga osv. så dom har något att roa sig med, men det är bara till våra barn. Vi har förutom dem barnfritt!För kärlekens skull skrev 2009-06-25 12:46:40 följande:
    Jag har gjort barnhäften med målarsidor och pyssel, jag tog bilder och pyssel från disney.se jätte fint blev det =)
  • augustibrud2009

Jag vet inte om jag kommer att bli hippad eller inte, min tärna känner inte många av mina vänner. Men vi får se om hon löser det =)

• augustibrud2009

Känner mig riktigt duktig idag. Festprogrammet är klart så nu ska jag bara göra färdigt framsidorna och montera alltihopa. Men 5 stycken är i alla fall helt färdiga, kika i mitt galleri om ni vill se. Har satt mig och klippt ur och börjat vika alla favouraskar så förhoppningsvis kommer jag också hinna limma några stycken idag. Har satt mig och börjat stansa ur dekorationerna till placeringskorten och ska försöka hinna färdigt med ett par stycken idag, skrivit har jag gjort på nästan alla men det är endel kvar. Känns som om jag börjar komma någon vart nu , hur går det för er?

• augustibrud2009

Vi kommer ha ljusfat med färgad sand och blockljus. Är också rädd att kandelebrar mest kommer vara i vägen så vi kör på låga dekorationer, men det är ju helt upp till vad man gillar.

• augustibrud2009

Va roligt att ni har haft det så roligt =)!

• augustibrud2009

bride 2be skrev 2009-07-07 20:36:50 följande:

Min möhippa var i lördags precis som killens svensexa som jag misstänkte!! För min del började det med en kidnappning på centralen i stockholm, blev insläpad med ögonbindel på Åhlens och blev där in dragen i en provhytt och fick nya kläder slöja tiara mm. Sen bar det ut på stan för att sälja kyssar en femma styck. behöver jag säga en femma för en kyss igen stryper jag nån tror jag =) fick höra dagen efter att jag till och med sa det i sömnen! Men mina vänner blev nog rätt chokade av min framfart fick ihop nästan 300 kr!! Sen bar det vidare från stockholm och Cinderellas terminal. På båten hade vi trevligt fram till kvällen då min syster råkar dansa med fel kille, ett tjej gäng blev svart sjuka (tror vi) och började kasta glas och flaskor mot henne de flög överallt!! Hon fick ett glas och en flaska i huvudet och är blödarsjuk! Hon blev chokad och innan vi kom oss för att prata med vakterna var tvungen att se till att hon var ok så hann de sticka. Dagen efter hade hon ingen kännsel i ansiktet och kunde inte le och jätte öm, kunde inte stå eller gå utan hjälp! Så vi fick söka vård på båten, eftersom hon är blödarsjuk och mådde så dåligt så trodde de att hon ev fått en hjärnblödning så det blev ambulans helikopptet från båten! Omskakande att se sin syster åka iväg så på från något som ska vara så roligt. Folk var repektlösa och står och fotar!! De hade ju inte direkt fotat en ambulans!! Till och med film temat från färjan filmade trots att jag bad dem att låta bli det.
    Fyyy! Folk borde skämmas att bete sig på det viset. Dåligt att vakterna och de övriga i personalen har så dålig koll att de inte ser något sådan. Hoppas hon är okej och att du förutom detta fick ett fint minne.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2