-
Men gu så bra! Billigare å bättre kan d väl knappast bli! Då blir d Plantagen i helgen! Tack för tipsetlönnsjö skrev 2009-05-20 14:10:40 följande:idapluppp: sisalduk, tror det heter så. Det är en tunn väv som finna i många olika färger. Jag valde en ljusrosa Den jag köpte är 60 cm bred, vi ska dela löparna på mitten. Min m2b arbetar på ett växtvaruhus så han köpte det genom en grossistfirma,men det går även att köpa direkt på växtvaruhusen om man frågar dem. Vi gav 249 kr för 25 meter.
-
Nä jag ska inte ha slöja. Kommer att ha hårförlängningar och dekorera hela håret med snygga hårnålar me "bling bling".Amilia76 skrev 2009-05-21 09:12:40 följande:Ska ni ha slöja till er brudklänning? Det ska jag. Sen fick jag se inlägg där det framkommer att man inte ska ha om man har barn och vi har ju vår lilla Alva på 2 år. Nu är slöjan redan inköpt och jag vill ju så gärna ha den.
-
Åååå ja tycker så synd om dig! Du har inte haft d smidigt innan å nu detta... Men vet du va ja tycker faktiskt inte att du ska behöva dra in på något mer på ert bröllop utan ta å förklara läget för dina tärnor så tror jag nog att de förstår och faktiskt betalar sina klänningar själva ändå. Vill du ge dem något så kan du väl ge dem något månaden efter bröllopet så du har hunnit få nya pengarMilosMamma skrev 2009-06-02 19:03:00 följande:Jahopp.HJon som lovade sy tärnklänningarna, hon kan inte längre.Vi hittar ingen annan som kan eller har tid heller.När jag valde mina tärnor kom vi överens om att dom står för klänningen. då den skulle ´bli väldigt billig, ca 300kr/pers.Nu blir det väl så att vi får betala deras klänningar. Något vi inte har råd meed så därför behöver ja er hjälp. vad ska man dra in på?Mindre sprit, men då får vi hoppasganska många åker hem för de räcker inte till alla.ATt vi använder våra f-ringar som vigselringar o skippar att köpa nya.att göra olika pajer ist för maten vi skulle haft.att jag skippar hår o make up o försöker göra det själv?
-
Va go du e Det där e nåt som jag skulle kunna göra! Klantigare människa än mig får man leta efter.. Men ja det tar 2 veckor innan du får tillbaka en bekräftelse.lojeli skrev 2009-06-02 22:19:01 följande:Boomtown: Skönt att inte vara ensam om att ha inbjudningarna kvar. Och garttis till att du ska hämta din ring inom kort! Det känns ju kul när man tar ett litet steg närmare målet, eller hur?Apropå det, lyckades jag få m2b att fyllla i hinderprövnng och namnbytet häromdagen. Glad över att vi äntligen gjort något i hop skuttade jag i väg och lade brevet på lådan. I samma sekund som jag lät det glida ner i lådan kom jag på att jag glömt sätta på frimärke... Så nu måste jag boka tid med mannen igen och fylla i dme en gång till!Nå´n som vet hur lång tid det tar innan man får hinderprövningen godkänd?
-
Milosmamma:måste ni sy upp klänningar då? Ni kanske får tänka om och tärnorna får köpa färdiga klänningar som naturligtvis inte kommer bli lika fina men som kanske kommer hamna i 3-400kr klassen...
20090801: men gud va duktig du e!! tråkigt att behöva byta klänning men gu så smickrande att den e för stor -
ska bli så spännande att få se den för en bild på resultatet måste vi bara få se
-
Ha ha jo vi har stämt möte me prästen pratade me henne i maj men jösses kommer verkligen inte ihåg vilken dag det var men ja tror d va i slutet på juli. Måste ringa henne imon. Tur att ni tog upp det! Har minne som en guldfisk
-
jätte fina!!!
-
Vi har bjudit 65 gäster och hittills har 55 gäster tackat ja till inbjudan. OSA datumet är satt till den 15 juli; 1 1/2 månad innan bröllopet. Så ja kommer nog att få vänta ca en månad till innan ja fått ett svar av d sista 10 p. Tror ja väntar ca en vecka efter att OSA datumet gått ut inna jag börjar ringa runt. Det är inte säkert ja kan hålla mig så länge, mest av nyfikenhet, men d känns som en rimlig väntan.
-
Åååå va mysigt d låter!! Älskar såna här familjetillställningar samtidigt som m2b hatar dom. Om han hade fått bestämma hade det blivit ungefär som för er men då bara med familjen ca 20pers. Men jag ville ha ett stort så då fick vi omprioritera lite och dra ner på vissa kostnader. D e nästan så ja ångrar mig lite...SaraPayam skrev 2009-06-15 19:10:49 följande:Vi har bjudit 70 personer Men det är typ 60 som kommer.Vad kul med ett bröllop som varar i 3 dagar. Vårt bröllop kommer egentligen vara i 3 dagar med, för m2b´s släkt kommer att komma till Sverige dagen innan bröllopet å då ska det vara lite middag å så (vi kommer troligen inte att vara med, eftersom vi planerar å åka till slottet dagen innan) Sen kommer det ju vara bröllop dagen efter å gästerna kommer sova över på slottet tillsammans med oss & dagen efter det kommer vi alla äta brunch ihop å prata minnen osv
-
Han vet att d ofta blir som jag vill så ja har fått fria händer! Han har två krav dock: en brakfest å d får inte överstiger budgeten. Så på så sätt har vi båda fått som vi vill får man väl säga. Vi har bjudit 65 pers saknar ännu 10 svar.
-
skulle citera SaraPayam där
-
Ni har fått ett helt oki bortfall som tackat nej vill säga. Mardrömmen är ju om bara hälften kommer... Men man kan nog räkna med att ca 10 pers inte kan komma. För d e ju rätt otroligt egentligen hur många man lyckas få ihop samlade på ett och samma ställe vid ett tillfälle. Vilken lycka om alla kan komma när d vanligtvis kan va omöjligt att få alla tjejer samlade om man ska ha en tjejkväll. Alltid någon som inte kan ..SaraPayam skrev 2009-06-15 20:02:30 följande:Hahahaha men det va ju rätt bra krav Vi väntar på svar från några på m2b´s sida...de skulle kolla upp om de hade personal osv innan de kan säga om de kommer eller inte...så det rör sig om 5 st..
-
SaraPayam: Den närmsta familjen består av 21 pers så resten är faktiskt vänner.. så 44 vänner. Skulle ha kunnat bjuda fler från min släkt men vi valde att bara ta d vi faktiskt står närmst. Vi har båda fått välja lika många vänner bara för att d ska bli rättvist och mkt fler än så kunde vi faktiskt inte bjuda med tanke på ekonomin. Har inte haft så lång tid på oss attt spara. M2b friade på vår dotters dop den 10 januari och sen dess har vi levt knapert . Ändamålet e nåt gott så d har inte gjort oss nåt.
-
Vi ska ha små cellofanpåsar tranparenta med en guldrosett fyllda med mariannekarameller (utan papper). Goa å friska karameller som inte smälter i värmen å ser lite lyxigare ut. Jobbar själv me polkagrisar så ja en aningens trött på dem Vårt färgtema är vitt å guld.brud2009 skrev 2009-06-30 18:11:06 följande:Är det någon som ska ha små påsar med godis i vid tallriken? Vad stoppar ni i dem???Vi ska ha de som bordsplaceringskort men vet inte vilket godis vi ska stoppa i, helst skulle jag vilja ha något som går i färgtemat, vitt, mörkrött, rosa el. silver
-
bride 2be
hoppas verkligen hon mår bättre å att d inte var allvarligt! D e tragiskt att människors nyfikenhet kan förstöra så mkt och d e respektlöst av filmteamet att fortsätta filma. Men d e inte säkert att d tar me d bara för att d finns me på film. Oftast redigerar d bort så mkt att inte hälften hade behövts filmats.
*styrkekramar*