Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
Goaste - är från Beateberg men gick i skolan i Karlsborg.
Goaste - är från Beateberg men gick i skolan i Karlsborg.
of course - bild komemr snå snart den är klar!
Vårt tema är vitt (färglöst) men med textur därav veck med mera, på det mesta...
Har ni träffat prästen ännu? Vi har pratat om det länge man har inte kommit till skott ännu...
ska man ha med hindersprövningen till prellen? Vi känner iofs vår präst lite redan innan så det känns inte så oroväckande men vi ska väl ha ett samtal kring hur intåget ska ske. Hon är motståndare till att gå in med pappa och jag har varit kluven till det. Möjligt att jag är för påverkad av amerikanska filmer men jag tycker det är finare (om man nu inte tänker på symboliken) Funderar på att gå in själv med m2b + best man ståendes framme i kyrkan.
Hur ska ni gå in?
J D - snygga ringar! Fabrikat?
Vi fick tillbaka hindersprövningen inom max 4 dagar. Sände den för en dryg vecka sedan.
vi ska ha mottagning i direkt anslutning till vigseln. Skumpa och snittar. Därefter åker alla bjudna gäster till herrgården där vi går direkt på förrätten (ev någon slags bål el motsvarande medan gästerna väntar på oss)
Noterar att jag har en stor utmaning kvar: bordsplaceringen. OSA är så sent som den 1 juli. Vi har n-vis rätt bra grepp om vilka som kommer så man kan montera ihop lämpliga "par" som sedan kan sättas samman vid borden MEN som sagt det verkar inte enkelt!
me too, men jag skiter i det... har jag inte hunnit/orkat hitintills så får det väl vara ok. Däremot att träna så man blir fastare och mer muskulös det är nåt man har nytta av över tid...
För kärlekens skull skrev 2009-06-25 18:55:30 följande:
I fredags kidnappades jag för att vara med om min möhippa! Jättegulliga vänner som inte hittare på något hemskt alls. Först fika, sedan go cart, utstyrsel a la "Grynet" (orange dansklänning med boa, tiara + mina kära gamla Doc Martenskängor (sedan högstadiet). Sedan blev det god middag på restaurang och därefter gick vi till ett ställe där det skulle vara allsång men vi var nog lite sena så det blev en öl och lite "tjat" innan vi det bar av hem.
Det enda som var lite synd (med betoning på lite) var att vi var få. Trots idogt pusslande med dagar så hade många förhinder bortresta, redan inbokade grejer, jobb etcetera. sedan skulle jag eg blivit hämtad på mc av vilt främmande karl men hans mamma som varit allvarligt sjuk länge blev ännu sämre. Mest synd för honom. Men jag är som sagt supernöjd!
M2B har också varit på svensexa i helgen. Han fick flyga flygplan innan det var femkamp med grill, middag och utkväll. Han var också glad och nöjd!!
Har precis monterat små tags till vårt "wishing tree" och i morgon ska vi träffa de som äger herrgården vi ska ha festen på för att prata dukning, mat med mera. Har fått förslag på rätter för att komponera den meny vi vill ha. I min smak låter det här super:
Löjromstallrik (alt kräfttallrik såvida de skurit upp dem så att det inte blir så slabbigt)
Vildandsbröst med madeirasås, klyftpotatis, rönnbärsgele, haricots verts och morötter
Creme Caramell
Vi skrev inte några infoblad utan la upp infon på vår mycket enkla hemsida.
Önskelistan fick våra föräldrar hantera. De är värdar (betalar kalaset) och får därmed vara OSA-kontakt. Menyn har vi inte skrivit ut - det ska vara en överraskning tycker jag! Ang önskelistans innehåll så finns det en rad trådar på BT med käcka rim... kolla in dem. (sök)
Tiden går sååå fort...
jag känner mig en aning uppstressad för festprogrammet och vigselprogrammet just nu. Är ni klara med era? Sedan är det bordsplaceringen också. OSA gick ut den 1/7 och alla svarade i tid! Tycks vara ovanligt efter vad jag läst på här på BT.
Idag har jag och M2B gjort ett stort monogram i svetsat armeringsjärn. Det ska kläs in med ett tunt lager brännbart material. sedan ska vi tända på det kl 00.00 på festen., precis innan tårtan ska skäras.
Igår beställde vi ringar i sista minuten... Mina (det är två) är från DanDios. Bilden i galleriet är till hälften rätt. ringen mes större sten är rätt men alliansringen har en rad med diamanter på sidan också. M2B har slät, lått välvd ring fårn Schalins. Också i vitguld, precis som mina.
I morgon ska vi sy tärnklänningen eller snarare mamma + en sömmerska vi känner. Jag och tärnan ska vara till hands för hennes provning + fix med mat och sådant.
I övrigt återstår "bara" avstämning med toastmaster, programmen och bordsplaceringen som jag nämnde ovan + inköp av en massa pynt. Avstämning med hår (provuppsättning), blommor, fotograf m ed flera.
så i det stora hela är det egentligen lugnt! ska en sväng till Portugal med jobbet i mitten-slutet av kommande vecka men därefter är det semester... sååå skönt att bara kunna ägna sig åt bröllopsfix!
jag vet inte riktigt hur vi ska ha det på borden... det sköter festlokalen om. Men jag är övertygad om att de antingen har kandelabrar eller ljusstakar med smala ljus i. Känns lite mer stilfullt så.