Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

CamillaMarcus skrev 2009-04-19 17:44:40 följande:
    Ang. det SaraPayam skriver om träningen- håller absolut med. För att få det bästa resultatet bör man gå på pass där man får upp pulsen rejält (gympa, spinning, aerobics), kombinerat med styrketräning och promenader. På så sätt får man den högsta förbränningen samtidigt som man formar och får en starkare kropp! Har en PT som har skräddarsytt ett träningsschema till mig som ser ut som jag beskrivit i texten ovan.
    [/citat]
    MilosMamma skrev 2009-04-19 18:56:31 följande:
    [citat]
    jag tränar aerobic 6 ggr i veckan, innan 1 av promenaderna på dagen för då får man 100% mer effekt.
    Du är jätteduktig Jag har med satt igång nu igen, känns verkligen sperskönt. Hade en träff med PT i fredags å det va verkligen jättegivande. Så vi ändrade om mitt träningsprogram ganska ordentlilgt. Så va å tränade på förmiddagen i dag å det kändes så skönt, visst har man träningsvärk, men det är ju verkligen på de ställerna som man vill ha det
  • SaraPayam
    Hubba skrev 2009-04-19 22:21:16 följande:
    Skickade in namnändringen för m2b i fredags... så snart har han nytt efternamn... som jag ska ta efter vigseln... =) Så när det är fixat så kan vi skicka in hindersprövningen... Ska ta tag i att kolla kläderna till honom och även ring... får hem gästboken i början på veckan...Känns som att jag har lite koll i alla fall... hihi
    Ååå vad spännande Blir det ett släktnamn eller nåt ni själva har kommit på?
  • SaraPayam
    Hubba skrev 2009-04-19 23:34:10 följande:
    Det blir hans mammas flicknamn... inte så vanligt i Sverige... =)
    Vad kul & ännu bättre att det inte ä så vanligt
  • SaraPayam
    agtiwi skrev 2009-04-20 13:39:43 följande:
    Provbakade vår tårta i helgen, MUMS!! Den blev lyckad på första försöket till min förvåning.. Så nu är det bara att raskt hoppa till nästa punkt, vilket blir att ta i tu med m2b:s morgongåva. Hoppas det blir lika lyckat!
    Vad kul att tårtan blev bra Vad är det för tårta? Vad har du tänkt att ge i morgongåva?
  • SaraPayam
    agtiwi skrev 2009-04-20 13:44:29 följande:
    Såg nu att ni andra diskuterar träning och in skuttar jag och diskuterar tårtor.. Inte vidare snällt. Själv är jag ganska lat, går promenader med hunden några ggr/dag. Fast det kanske blir fler steg än man tror.? Måste räkna någon gång!
    Hahaha det är inte alls elakt Tror att vi alla som tänker på vikten, funderar på vad man ska ha för tårta...för är det nån dag man får unna sig, så är det ju sin bröllopsdag
    Visst blir det fler steg än vad man tror, du får skaffa dig en stegräknare
  • SaraPayam
    agtiwi skrev 2009-04-20 13:50:52 följande:
    Tårtan består av vanliga sockerkaksbottnar. Så det blir:SockerkaksbottenMango och passionsfruktmoussesockerkaksbottenjordgubbsmoussesockerkaksbottenkessellasockerpastaI morgongåva tänkte jag ge ett album med secretbox-bilder. Har en bild i huvudet av hur jag vill att det ska se ut vilket inte alltid är så bra, för om det inte blir exakt så så finns det u en risk att man själv blir besviken.
    Mums det låter jättegott
    Hahaha jo, det ve ju till att det blir bra...för det är ju inte kul å känna sig missnöjd. Jag har gjort en fotobok, med bilder på oss å sen har jag lagt in kärlekcitat & dikter. Men funderar verkligen på å ge något mer, men vet verkligen inte vad. Kan men ge en GPS i morgongåva, eller är det för oromantiskt??
  • SaraPayam
    Lischen skrev 2009-04-20 14:24:41 följande:
    8 augusti - LischenJag har inte varit ute på nätet på några veckor och oj vad det hinner hända mycket här! Ny tråd och massor av inlägg...Jag skickade ut inbjudningarna precis föra påsk. Ingen visste nå't i förväg. Alla trodde att det var en påskhälsning de fått och svägerskan la det t.o.m. åt sidan och glömde öppna det... =)Luften gick ur mig när jag äntligen fått ut inbjudningarna men nu får jag förnyade krafter efter att ha läst era inlägg!
    Välkommen tillbaka Hahaha vad kul att ingen anade något, har ni fått några svar än?
  • SaraPayam
    Lischen skrev 2009-04-20 20:22:09 följande:
    SaraPayam; Jo, det ramlade in en hel del svar de första dagarna. Jag tror att en av mina kompisar blev lite stött för att jag inte hade sagt något till henne i förväg...men det kommer hon nog över. =) Vi väntar så länge som möjligt med att beställa ringar. Min m2b vill också ha en vigselring så vi tänkte köpa exakt likadana ringar som förlovningsringarna, och vi hoppas febrilt att Guldfynd ska köra en kampanj med "köp 2 få den billigaste gratis" igen... Det gäller att snåla in där man kan! =)
    Hehehe det gör hon säkert Det är ju så typiskt ens kompisar å bli lite besvikna, när man inte berättar sånna planer för dem
  • SaraPayam
    20090801 skrev 2009-04-20 23:38:56 följande:
    Den 7 maj är träff med vigselförättare och organist inbokat på förmiddagen och på eftermiddagen så ska vi träffa fotografen och konditorn. 19 maj ska jag till frisören och mak-up artisten för provuppsättning och provsminkning. Nu rör det på sig ordentligt och jag längtar som en tok.
    Men gud vad kul Jag ska träffa mín frisör nästa fredag, längar med som bara den. Nu känns det verkligen nära
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2009-04-21 13:38:19 följande:
    nära? är det bara jag som tycker att det är helt sjukt mkt tid kvar?känns som att jag bara väntar och väntar..
    Hehehehe, tycker du...jag tycker att det går såå fort, snart är det ju BARA 100 dagar kvar.
    Idag har jag bokat tid för manikyren, va julite osäker innan om jag skulle göra det själv eller inte, men nu känns det som rätt beslut å låta någon annan å göra det.
    Har även vart hos doktorn idag å tagit bort 2 leverfläcker som jag hade i ansiktet...fy *** vad om det gjorde när de satte bedömningn...men ska man bli fin får man lyda pin
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2