-
Låter som min mammas klänning. Jättetufft!! =) Gu vad roligt med en riktig 60-talare!! Ska din blivande ha samma stil?vintage skrev 2009-06-09 22:13:35 följande:den är i spets med ganska mkt vidd i kjolen (tyll under) så har den trekvartsärm och gå ca till knät, lite ballerina över den tycket jag.
-
Vilken otur du har Boomtown!!! Stackare!
Lyssna inte på din mamma!! Klart att det är viktigt! Det är ju ERT bröllop!
Boomtown skrev 2009-06-10 21:36:42 följande:Jaha, nu skiter det sig igen. Vi är dubbelbokade för andra gången. Jag tror jag går och skjuter mig. De hade skrivit fel datum!!!!!!!!!!! -
Boomtown: Jag håller med Laguna 2, om ni vill göra det för er själva så gör det!! Fest kan ni ha senare om ni vill det.
-
Vi håller på för fullt den här helgen. Igår planerade vi en del, jagade bord+stolar till trädgårdsfesten, gjorde inköpslistor. Idag for vi runt o handlade, det mesta på IKEA... men hälften av det vi ville ha var slut... och ringarna som vi tänkt köpa var 2000 kr dyrare än vi först trodde... hem o tänka om!
Puh! -
Jo, vi har pratat om det och ringarna är ju det som FÅR kosta, dem ska vi ju ha resten av livet så då skär vi lite här och där på annat... det löser sig.
Det var mest den första chocken som fick mig att misströsta. Det och det låga blodsockret...
SaraPayam skrev 2009-06-12 20:29:41 följande:Vad surt, finns det inget annat ni kan dra ner på, så att ni får de ringarna ni vill ha? -
Hi-hi-hi... Vi har precis bestämt hur vi ska gå in.
Vi gifter oss borgligt, i en rund loge som har två ingångar mittemot varandra. Gästerna sitter i en halvcirkel i mitten av logen, med "gångplats" i mitten.
Min bästa kompis ska sjunga "En tuff brud i lyxförpackning" medan jag går in från ena hållet och "Han går som en karl" när min m2b går in från andra hållet...hon ska göra ett arrangemang med de båda...och så går vi mot varandra och möts i mitten!
Lakritsbåten skrev 2009-06-14 20:13:05 följande:ska man ha med hindersprövningen till prellen? Vi känner iofs vår präst lite redan innan så det känns inte så oroväckande men vi ska väl ha ett samtal kring hur intåget ska ske. Hon är motståndare till att gå in med pappa och jag har varit kluven till det. Möjligt att jag är för påverkad av amerikanska filmer men jag tycker det är finare (om man nu inte tänker på symboliken) Funderar på att gå in själv med m2b + best man ståendes framme i kyrkan.Hur ska ni gå in? -
Hej alla glada!! Vilket underbart väder det är ute! Önskar att jag kunde vara ute o njuta av det men nå'n måste ju jobba... =)
Och nu när jag jobbar igen (f-ledigheten slut =( kan jag inte titta in här lika ofta...men jag ser ju att ni pratar på... =) Ska försöka läsa ifatt...
Jag har tvekat om bredden på ringarna så beställningen av dem har halkat efter...måste fixa det denna vecka (min kompis ring var klar att hämta 2 timmar !!! innan vigseln. Jag vill inte hamna i samma sits.. =)
Har inte helt bestämt buffé-menyn än, måste också göras denna vecka.
Har iallafall bestämt datum för inlämning o provning o ev ändring av klänningen. Alltid nå't! =)
Kämpa på i värmen tjejer!! -
Jag har inga tärnor, men två "värdar/toastmasters" på festen efteråt. Den ena är min syster och den andra min bästa vän. Båda hjälper till och lyssnar och ger råd när jag ber om det... men inte annars. Jag tror att de inte vill vara för påträngande eller tjata, att de är måna om att det ska bli på mina villkor när jag vill.
MilosMamma skrev 2009-06-22 22:16:48 följande:En fråga till er som har tärnor.Hur mycket träffar ni o pratar med dom?hur involverade och engagerade är dom? -
Det är svårt, men våga vara lite egoistiska och placera några personer som ni tycker särskilt mycket om eller som ni har extra roligt tillsammans med.lojeli skrev 2009-06-23 11:24:31 följande:Ja, tänk att bordplaceringen är så svår!!Särskilt knepig blir den om man inte kan följa "etiketten". I min familj är min mamma och m2bs pappa avlidna. Så jag funderar på att sätta min pappa brevid mig och m2bs mamma brevid honom...men sen då...?Måste jag t ex sätta min pappas nya kvinna vid honnörsbordet? Hon är helt ok och de lever tillsammans sedan ganska många år, men vi har ingendjupare relation. Vad säger ni?
Det är ju ändå ert bröllop och ni ska ha allra roligast och stå i centrum! Det är mycket "borde" och "ska" när man pratar bröllop men som sagt, försök vara egoister bara den här kvällen! -
Lycka till!! =)MilosMamma skrev 2009-06-24 07:47:45 följande:Hej alla, är precis hemkommen från jobbet =)KL 11 ska vi vara i kyrkan o träffa prällen, Spännande =)