Inlägg från: Lischen |Visa alla inlägg
  • Lischen

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

=)

Tror inte det är så farligt. Präster brukar vara ganska snälla, innerst inne...

Men visst är det fånigt så nervös och pirrig man är över att gifta sig?! Jag är lite lagom hispig över "allvaret" i det hela. Hur stort det känns...

Det trodde jag inte att jag skulle bli, vi har ju redan gjort det största man kan göra tillsammans; ett barn. Mer definitivt än så kan det ju inte bli!! Nu är vi ju redan fast med varandra resten av livet, hon binder ju ihop oss, vare sig vi vill eller inte!

Men nervös och pirrig är jag iallafall!

• Lischen

Nä precis!! Ibland glömmer man bort det!
    Tänk på din son när du blir nervös och prästen frågar konstiga frågor!! =)

Berätta hur det gick! Jag måste jobba nu, men jag ska smygläsa på lunchen!!

• Lischen
    MilosMamma skrev 2009-06-24 13:10:15 följande:
    Såå =)Vi har fått världens bästa präst tror jag, SÅ himla gtrevlig, inte så gammal o grå och har en modern syn på det mesta.Det kommer bli kanon!Tur att jag frågade lite om hindersprövningen då jag inte läst papprena än, man ska visst lämna dom till honom så skickar han in dom?
    Ja, både hindersprövningen och namnbytet lämnade vi till vår VF. Vi gifter oss borgligt men det borde vara likadant för er.
    Vår Vf sa att vi kunde vänta med att lämna dem på bröllopsdagen, men det kunde ju vara lite vanskligt eftersom att vi inte blir gifta om vi glömmer dem... =) Så han fick dem av oss direkt! :D
  • Lischen
    Flugan81 skrev 2009-06-30 21:47:37 följande:
    Hej! Jag ska gifta mig 28/8...va tänkt att vi skulle åka till Venedig med våra respektive familjer och ha en enkel men intim ceremoni.. så inget planerat för något här hemma. Fick veta förra veckan att det kommer bli otroligt svårt då italienarna har så stränga regler, och svenska präster har inte vigselrätt! Så här står jag... INGET är klart.,.. och ganska så exakt 2 månader kvar... tror ni det är läge för lite panik?Vad gör jag? Hjäääälp....
    En kompis mamma gjorde ngt liknande. De gifte sig borgligt på Arlanda och flög sedan ner till Rom och fick en välsignelse i en kyrka. Det kan ju vara ett alternativ. Då slipper ni krångla med papper och byråkrati men får ändå en cermoni där nere.

Tror dessutom att man får lite VIP-status på Arlanda om man gifter sig där innan avgång, och bara det kan ju vara lyxigt!! =)
  • Lischen
    SaraPayam skrev 2009-06-30 16:10:18 följande:
    Nu har jag vart å köpt underkläder, känns så skönt att även ha det gjort
    Jag var o provade underkläder igår men jag hittade inget. Jag måste åka tillbaka när det är mindre folk i affären så jag kan få lite hjälp, och så ska jag nog försöka ta med klänningen så jag vet att det passar tillsammans. Klänningen är lite låg i ryggen, min vanliga axelbandslösa BH syns helt o hållet.
  • Lischen
    SaraPayam skrev 2009-07-01 12:25:23 följande:
    Det är klart, då är det kanske lite svårt å ha en bh till de..men du det finns ju så "silikonbh" som man bara fäster på brösten, det kanske kan vara något...för då slipper du ju bandet i ryggen...
    Jag har inte ens tänkt på det... mina "behag" är i behov av lite mer stöttning... Undrar om det fungerar då?! Vet du om man kan prova såna innan man köper dem, eller får man lov att chansa??!
  • Lischen
    MilosMamma skrev 2009-07-02 09:14:01 följande:
    Ang siliconkupor så är dom Inget vidare vid större byst, jag hade C kupa på min bal och dom satt inte alls bra, tyvärr, det vart som om jag hade en förliten BH så jag fick "dubbla bröst" om ni förstår.Men alla har ju olika behag så det sitter ju olika =)
    Bra att få höra fler "utvärderingar"! Jag har också C-kupa, och gravitation o ett halvt års amning har gjort sitt till det hela så det är nog inte så lätt att få dem att lyfta.

Jag håller på o planerar in en tur till stadens "proffs-bh-butik", så ska vi se vad jag kan få för hjälp. Måste hinna med det innan klänningen ska in på ändring nästa vecka... skynda, skynda...
  • Lischen

...det är en dryg månad kvar nu och det är kaos i min skalle. Vad är kvar att göra? Vad har jag missat? Hur ska vi göra allt? När?

(SaraPayam; Jag tjyv-kikar på din lista på presentationen med jämna mellanrum för du verkar ha koll... Tack för det!! )

• Lischen

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-07-02 12:09:45 följande:

Tänkte kolla lite med er om ni kommer att smycka lokalen på något vis förutom det ni kommer att ha på borden?Jag skulle vilja göra något men har idétorka!
    Jag tänkte gå ut i skogen och plocka lite grejer.
    Jag såg flera fina bilder på en websida där de smyckat med grenar (avlövade) som de klätt med lite dekorationer. Tänkte göra ett försök innan och se hur det blir...
    På samma sida hade de rislampor (de stora runda som man köper billigt på IKEA, typ...) som hängde i grupp. Tillsammans med lite blommor såg det fint ut.
    Jag ska även hänga julgransbelysning i taket (vi har ett partytält) Det finns bild på ngt liknande, men vi har inte lika många ljus som de.
    www.projectwedding.com/photo/browse
  • Lischen

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-07-02 12:09:45 följande:

Var inne i en underklädesbutik och hon sa att tejpen skulle fungera ypperligt trots mina D-kupor. Har inte provat ännu men får väl göra det snart och dela med mig om vad jag tyckte.. Fungerar inte det så får jag försöka klämma in en axelbandlös bh under klänningen, jag bara måste ha något som stöttar!
    Ja, skriv jättegärna vad du tyckte om det!! Det vill jag veta!
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2