Inlägg från: lönnsjö |Visa alla inlägg
  • lönnsjö

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Herr Hedlund skrev 2009-06-04 17:25:47 följande:
    får även jag som brudgum vara med här eller är det bara för brudar? jag och min blivande gifter oss nämligen de 1/8-09 och jag börjar bli nervös... vad är det som ska göras nu? Tycker att vi har det mesta klart men vad vet vi?

Självklart får du också vara med

Vad har ni klart/ kvar att göra? Berätta ALLT Här får man alltid goda råd och tips om det mesta.

• lönnsjö

Oj vad mycket här var och läsa

Vi ska träffa vår präst den 7 juli, i kyrkan. Så jag ringde kantorn idag för att kolla om han också kunde följa med då. Hoppas nu han vill spela de låtar vi vill ha.

Nästa vecka ska vi hämta ringarna. Ska leta örhängen också. Hittar inte inga jag tycker om. Sen är det småkillarnas kostymer. verkar ju nästan omöjligt att hitta till ett normalt pris...

Måste skriva en att göra lista. Så himla nervös att jag ska glömma något.

• lönnsjö

Vi ska träffa vår präst i början av juli, han har semester sen. Hmmm, vad ska man ta med mer än hindersprövningen? Några kloka ord om varför man vill gifta sig eller vad Fast det tror jag inte han frågar i och för sig.

• lönnsjö

Ja vi lämnar den när vi träffar honom, annars kommer vi bara att glömma det. Eller det är kanske inte hindersprövningen jag menar...något papper är det väl som prästen ska ha{#lang_emotions_undecided}

Först ska vår näbb gå in, sen kommer tärna och bestman efter det tågar jag och m2b in.

• lönnsjö

Oj oj oj vad dagarna springer iväg. Känns hela tiden som om vi har glömt något...
    Har i alla fall köpt kostymer till småkillarna nu. De hade inte till minste killen så det får vi fixa via en annan affär. Visserligen ska inte minstingen, 2½ år, gå med i brudföljet men han kan väl vara finklädd trots det. Lite enhetligt om inget annat

Gjorde klart bordplaceringen i helgen. Alla har svarat utom två par, men det är lätt att ändra i placeringen om de inte kommer. Det tog lite tid att pussla med den, mer tid än vad jag trodde. Skönt att det är gjort. Ska börja lite smått med festprogrammen denna veckan. Är ledig t om söndag. Skönt

Vi ska ha barn med på festen. Har 2-3 barnflickor som kommer ta hand om dem på bästa sätt. Det oroar jag mig inte över. De barn som kommer känner oss alla väl och är vana vid stora släktträfffar och allt vad det nu är. De brukar leka bra tillsammans. Visst det kommer att serveras vin, öl och cider. Det är inte första gången vi anordnar en stor fest så vi känner till våra gäster väl och där med vet vi att det inte kommer att bli någon sup- och röjfest.. Nej, den biten känner vi oss trygga med.

• lönnsjö

Åh nej!! Ännu en sak som måste göras: vigselprogram. Attans det har jag helt glömt...måste man göra det själv? Fast det är ju fint om trycksakerna går i samma tema...
    Håller på med festprogrammen, får inte alls till det. Datan gör inte som jag vill

chiki skrev 2009-06-17 10:47:46 följande:
    Hej på er alla.Jag undrar om någon av er har provat wild hibiscus syrup? Tänkte ha det i välkomstdrinken. Men lite orolig att det inte ska bli gott.

Det låter spännande. Har ingen aning om hur det smakar. Vad ska ni mer ha i drinken?

• lönnsjö

SaraPayam skrev 2009-06-17 13:11:38 följande:
    Nä men det är ju inget måste. Vi ska nog inte trycka det till gästerna utan det är det som vi ska ge till vigselförrtättaren Men det är ju supersvårt med festprogrammet, så jag har lämnat över det till m2b

Hahahaha Ja det kanske jag också ska göra. M2b har mer tålamod än vad jag har.

• lönnsjö

090829 skrev 2009-06-20 11:25:37 följande:
    Hejsan! Nu var det länge sen jag skrev..igen. Jag kom på igår att vi har inte fixat hindersprövningen! Är det för sent nu? Tänkte eftersom semestrarna börjar nu. Hoppas ni hade en härlig midsommar =)

Nej försent är det absolut inte. Där är ju folk även om det är semester. Kanske tar lite längre tid. Jag ska skicka vår imorgon.-)

• lönnsjö

Boomtown skrev 2009-07-05 13:40:37 följande:
    Föressten, jag tror att jag har hittat buketten jag vill ha. Det finns en rosa och en vit i galleriet högst upp. Fast den ska vara röd och så har jag hittat en jättefin orange som jag tänkte blanda i. Jag kan ju inte ha rosa när gubben är rödhårig kom vi fram till. Men blir det här lite för höstigt kanske? Vad ska ni ha?

jag ska ha modellen som är imitt galleri. Rosa rosor (Heaven) och vita rosor (Vendela) samt vit fresia och salalblad. m2b jobbar med blommor så han har bundit en provbukett och det blev superbra. han är oxå rödhårig men strunt i det Vårt tema är rosa och vitt ändå

Rött och orange är supersnyggt ihop. man ska köra på sin magkänsla

• lönnsjö

Boomtown skrev 2009-07-05 14:09:51 följande:
    Vi tycks ha samma smak. Jag har samma bukett i mitt galleri. Det är en av de första jag plockade ut och den är så fin. Perfekt när din kille jobbar med blommor. Tror du att det skulle passa med ett svart sidenband och pärlor på stjälken? Jag har pärlor på klänningen och tärnan ska ha svart klänning. Så blir det lite mer personligt också. Inte riktigt som alla andra. Eller?

Absolut!! Det blir ju snyggt tillsammans med dina färger i buketten samtidigt som era klänningar också lyfts fram. Blir säkert fint

• lönnsjö

Hjälp!! Någon som är duktig på data? Min lille 2 åring satt framför datan, när jag vände ryggen till har han lyckats få bilden upp och ner. Hur sjutton får jag den rätt igen?

• lönnsjö

SaraPayam skrev 2009-07-09 13:35:01 följande:
    Hahahaha hur har han lyckets med det *skratt*Tyvärr kan jag inte hjälpa dig...hoppas att det löser sig

Jättetokigt!1 Hahahah, jag vet inte han har väl tryckt lite här och där. Ja ja det löser sig säkert

• lönnsjö

Milla84 skrev 2009-07-09 14:14:42 följande:
    Lönnsjö:Nu kanske det är för sent men jag tror det är ALT-knappen eller CTRL-knappen och piltangeterna som man kan vrida på bilden med.

Tack tack tack!! Det var Alt+Ctrl+pilarna

Tack så jättemycket

• lönnsjö

Ja nu känns det ganska nervöst faktiskt. Vi var i kyrkan igår och pratade med prästen. Det kändes jättebra, blev lite lugnare av det

Så sent som idag bytte vi fotograf. det har varit lite strul med vår första så nu hoppas vi att det ska vara ordning och reda med den nya.

Ska skriva festprogrammet nu tänkte jag. Har det färdigt, utom gästpresentationen. men det ska väl bli bra det också. Känns som vi har allt under kontroll. det är alla andra i vår omgivning som stressar: "Åh har ni tänkt på det!" "Har ni börjast med det än?!" "När ska ni......" Lugn och fin, allt löser sig

• lönnsjö

Ni som gjort festprogrammen själva: Var har ni gjort dem? Word eller något annat? Vikta A4 på längden eller A5 eller....ja hur har ni gjort?

• lönnsjö

J D skrev 2009-07-10 14:53:37 följande:
    Jag gör rubbet i Publisher!

Ja jag har också börjat där men tycker inte att jag får till det. Fast övning ger färdighet

• lönnsjö

Lischen skrev 2009-07-12 00:06:10 följande:
    Jag kan ångra att vi inte gifte oss ensamma, i hemlighet... och slippa all planering, tänka på andra, fundera på logistik och mat...Att jag har valt rätt kille tvekar jag inte en sekund på. Dessutom har vi ju redan fått barn tillsammans och det tycker jag är större, allvarligare och mer definitivt än att gifta oss.

Jag instämmer med ALLT

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2