Inlägg från: Lischen |Visa alla inlägg
  • Lischen

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

andbeyond skrev 2009-07-02 14:19:24 följande:
    Haha, mina bröst skulle få ett eget liv utan BH.. då skulle vi vara 4st där framme vid altaret Ska ut och prova BH:ar snart jag med, men med 75G så är det inte enkelt att hitta något som är fint och användbart :/
    Hihihi...nivån sjunker när värmen stiger...

Mina behag skvalpar omkring inne i klänningens bröst-liv (eller vad det heter), och det ser helt okej ut "utifrån" men det känns ju som om ngn tappat ett par obakade frallor där inne. Det går inte!

Jag ska försöka lyxa till det lite med en korsett eller ngt sån't. Den kan nog komma till användning den också.. om min blivande får vara med o bestämma...
  • Lischen
    Amilia76 skrev 2009-07-05 19:06:11 följande:
    Hej på er! Jag håller för fullt på att planera bordsplaceringar och då slog det mig att ett festprogram måste ju också göras. Så snälla finns det någon snäll själ här som vill hjälpa mig med inspiration?
    Har ni någon toastmaster eller värd som ska hjälpa er att hålla i festen? Att hålla ordning på tal och sätta igång ev lekar, upptåg, sånger?! Ta ett snack med dem/han/hon isåfall och gör festprogrammet tillsammans. De kanske har börjat fundera på hur de vill göra själva?
    Vår toastmaster ska göra festprogrammet helt själv, och vi har gett henne fria händer med middagen.

Annars, vill ni sjunga under middagen? Ett antal roliga, välkända sånger (korta sånger!) för skålar o allsång blandat med historier om brudparet, roliga kort på er tex gamla skolfoton, första korten på er som par, skriv en kort berättelse om hur ni träffades, blanda in lite roliga citat om äktenskapet (tex vad barn säger om kärlek... sök på nätet)

Vissa har en presentation av gästerna så att de kan läsa om varandra och har något att börja prata om. Om du ritar upp bordsplaceringen med ett nummer för varje gäst kan du skriva typ... "Nr.12 är gift med nr.45 och hon ägnar sin fritid åt att slåss"... om ngn som tränar judo. (och skriver namnen bredvid "ritningen"...så klart...)

Hoppas att det ger nå'n hjälp...
  • Lischen
    MilosMamma skrev 2009-07-05 20:21:50 följande:
    Stressen kryper sej på, mannen åker inatt kl 04 till norge för o jobba på en oljeplattform i 2 veckor, sen komemr han hem 1 vecka för att sedan åka iväg 2 veckor igen, Han kommer alltså vara borta 1 hel månad, nu.. innan bröllopet o allt.. suck.
    Puh vad jobbigt!
    Men det kommer att gå bra! Swish - så har två veckor gått! Swish - så har FEM veckor gått, ni står i bröllops-stassen och allt kommer att kännas helt underbart och roligt!!
  • Lischen

F'låt!! Jag kan vara lite väl klämkäck ibland!!

MilosMamma skrev 2009-07-06 20:27:23 följande:
    det är just det där SWISH jag inte gillar alls då det är MASSOR kvar att görA =d
  • Lischen

Jiel o Deps skrev 2009-07-06 20:31:43 följande:

Hej! I morgon är det en månad kvar till vårat bröllop (7:e augusti)! Och det börjar kännas så verkligt! Vad borde man ha klart vid den här tiden egentligen?
    Bra fråga!! Jag vill också veta...
    ...på tal om SWISH!
  • Lischen

På tal om SWISH?!!?

GRATTIS!!

Locina skrev 2009-07-06 20:37:32 följande:
    Jag och min sambo beslutade för 30 minuter sen ett datum!! det blir 1 augusti! :))))) Nu händer det verkligen.. hehe
  • Lischen
    Poca skrev 2009-07-07 10:26:29 följande:
    Hur gör ni med transport från kyrka till festställe? Kom på att det är det enda vi inte fixat än... Går/åker ni och om ni åker´, vad har ni valt för fordon?
    Vi använder vår rosenröda lilla Skoda Fabian! =)
  • Lischen

Jiel o Deps skrev 2009-07-07 13:37:02 följande:

Haha, vi kommer att åka från vigselplatsen till festlokalen i en rostig gammal audi 100 avant (kombi) som dessutom har hål i avgasröret (fast kanske inte då..) Men vi bryr oss inte, vi kommer vara så lyckliga att vi inte tänker på det ändå. Jag läste i någon månad-till-månad planering att när det är en månad kvar till bröllopet så ska man förbereda byte av id-handlingar. Vad menas med det?
    Tror bara att det är viktigt om du ska åka utomlands och vill ha ett pass med ditt nya efternamn i. Tror dock att det går att göra så att man åker med sitt gamla pass, och byter efternamn när man kommer hem... Jag är inte riktigt säker på hur det går till men jag vet bestämt att min kompis åkte till Ecuador två dagar efter bröllopet på sitt gamla pass.
  • Lischen

J D skrev 2009-07-07 14:35:27 följande:

Vi har heller ingen tårta och har fått klagomål från de som vet om det men who cares?!
    Vi ska ha muffins istället för tårta och jag får många fina pikar från en kompis om alla goda, enkla, super-duper-tjusiga tårtor som hon har recept på... och när jag bestämt påpekar att det inte behövs för att jag har ett bra muffinsrecept undrar hon hur det ska gå om någon tar TVÅ muffins...och någon annan blir utan?!

Varför skulle någon ta TVÅ? Och kan det inte lika gärna vara någon (eller några) som tar alldeles för stora bitar av tårtan, så att den inte räcker till alla?!
  • Lischen

Pitebrud 090801 skrev 2009-07-09 08:52:07 följande:

En fråga till er. Brukar föräldrar vara med på möhippa/svensexa?
    Ingen av de möhippor som jag har varit med på har mödrar varit med. (Inte min egen heller) Det har inte ens kommit upp till diskussion... det var liksom självklart att de inte skulle vara med. Men vi hade ju mer "festar-hippor" och hur nära man än är sin mamma känns det väl inte helt okej att festa loss när hon är med? Eller..?! Jag skulle nog blivit lite hämmad om mamma varit med på min möhippa.

Men om ni planerar en lugnare variant, mer "mys-hippa" så kanske det är helt perfekt att bjuda med dem?!!
  • Lischen

Pitebrud 090801 skrev 2009-07-09 10:25:51 följande:

Vi hade bestämt att våra föräldrar inte skulle vara med, men helt plötsligt har min m2b frågat sin pappa och då frågade så klart bestman min pappa också och nu väger allt på om jag vill att våra mammor ska vara med. Känns som hur jag än gör så blir det fel. Säger jag nej så kommer ingen av föräldrarna (och alla kommer tycka att det är jag som vägrar) och säger jag ja så måste jag vakta mig själv hela tiden känns det som. Urs! Känns inge bra.Tycker synd om min tärna som hamnar i mitten. Det är inte lätt för henne att stå där och försöka jämka allt.
    När vi har planerat möhippor o svensexor har det blivande brudparet inte fått varit med o bestämma nå'nting...
  • Lischen

Skönt att se att alla håller humöret uppe i ruskvädret!

Jag har det fortfarande ganska rörigt i skallen, men konstigt nog blir jag lugnare ju närmare vi kommer. Konstigt, men skönt!

Vi var o lyssnade på min kompis solosång ikväll, "Utan dina andetag". Jättevackert!!!

• Lischen
    SaraPayam skrev 2009-07-10 09:44:00 följande:
    Hello girls, hur är det idag? Jag funderar på det här med favour, vi hade ju inte tänkt å ha det, men tror ändå att det kanske blir så. Är det nån som har måtten på en bra, lagom stor ask? Så man kan göra dem själv?
    SaraPayam, kolla på den här sidan
    www.splitcoaststampers.com/resources/
    Där finns tutorials på allt möjligt pyssel, kort, boxar, påsar och annat... hoppas du hittar ngt du gillar!
  • Lischen
    Cin83 skrev 2009-07-11 21:33:57 följande:
    Vi ska gofta oss den 29 augusti och oj vilken känslomässig berg o dalbana...De kidnappade min blivande till svensexa idag och det var då det verkligen slog mig. Är det nån annan här som också har kalla fötter till och från?
    Jag kan ångra att vi inte gifte oss ensamma, i hemlighet... och slippa all planering, tänka på andra, fundera på logistik och mat...

Att jag har valt rätt kille tvekar jag inte en sekund på. Dessutom har vi ju redan fått barn tillsammans och det tycker jag är större, allvarligare och mer definitivt än att gifta oss.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2