Amilia76 skrev 2009-07-05 19:06:11 följande:
Hej på er! Jag håller för fullt på att planera bordsplaceringar och då slog det mig att ett festprogram måste ju också göras. Så snälla finns det någon snäll själ här som vill hjälpa mig med inspiration?
Har ni någon toastmaster eller värd som ska hjälpa er att hålla i festen? Att hålla ordning på tal och sätta igång ev lekar, upptåg, sånger?! Ta ett snack med dem/han/hon isåfall och gör festprogrammet tillsammans. De kanske har börjat fundera på hur de vill göra själva?
Vår toastmaster ska göra festprogrammet helt själv, och vi har gett henne fria händer med middagen.
Annars, vill ni sjunga under middagen? Ett antal roliga, välkända sånger (korta sånger!) för skålar o allsång blandat med historier om brudparet, roliga kort på er tex gamla skolfoton, första korten på er som par, skriv en kort berättelse om hur ni träffades, blanda in lite roliga citat om äktenskapet (tex vad barn säger om kärlek... sök på nätet)
Vissa har en presentation av gästerna så att de kan läsa om varandra och har något att börja prata om. Om du ritar upp bordsplaceringen med ett nummer för varje gäst kan du skriva typ... "Nr.12 är gift med nr.45 och hon ägnar sin fritid åt att slåss"... om ngn som tränar judo. (och skriver namnen bredvid "ritningen"...så klart...)
Hoppas att det ger nå'n hjälp...