Inlägg från: Goaste |Visa alla inlägg
  • Goaste

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

SaraPayam skrev 2009-06-04 16:23:50 följande:
    Det är verkligen ett kanonpris Tycker helt klart att du ska unna dig det, för vilken annan dag på året ska man unna sig, om inte sin bröllopsdag
    Jag lägger aldrig pengar på mitt utseende, typ hår, hud och naglar. Jo, ibland men max en hundring per månad typ. Berättade försambon och han tyckte absolut jag skulle sminka mig hos frissan!
  • Goaste

Med stor förväntan skrev 2009-06-06 13:22:58 följande:

Undrar också om hur ni tänker kring ev. riskastning.
    Om du menar det att man inte ska kasta ris för att små pippisar får ont magen då... har läst här på BT att det inte stämmer. Vi ska nog ha små rispåsar... tror jag oaf...
  • Goaste

Hittade min vigselring på www.nordstansguld.se/index.asp&cat2=33&sida=Schalins Mountain
    Den heter K2, men jag ska ha en kupad ringskena (likadan som på min förlovningsring) och ungefär 0,17 på stenen.

Funderar på att önska mig örhängen som morgongåva, ungefär sånna här www.bluebox.se/showinfo.asp&page=3&countrs=24&size=12&method=varu&varu=andra+smycken eller sånna här www.schalins.se/sv/show_serie.asp (Seine örhänge)
    Ska matcha infattningen på ringen. Men det blir inte diamant, de blir snordyra! Det finns så bra och hållbara "fusk-diamanter", sa guldsmeden. Vill ha lite sånna där blingbling-örhängen

• Goaste

Funderar ni på in- utgångslåtar i kyrkan så kolla på kyrkomusik.se Kolla under fliken vigsel. Finns jätte många att välja på!

• Goaste

För kärlekens skull skrev 2009-06-09 09:58:19 följande:

har kollat på in och utlåtar men känner inte att det är ngn som känns okej... vill ha ngt som är romantiskt och mera glatt och inte så sorgligt som många låtar som man tidigare hört i kyrkan typ Mendelson osv... jag tycker att den är fin liksom Gotlänskbrudmarch men jag vill ändå ha ngt mera glatt... min sambo tyckte vi skulle haHoney honey med Abba..... vet inte om den passar att gå ut till.... vad tycker ni.....
    [/citat]

Vi ska antagligen gå både in och ut till "feather theme" ledmotivet till Forrest Gump
    Hubba skrev 2009-06-09 09:59:15 följande:
    [citat]
    Vi ska gå ut till ledmotivet till Änglagård...
    Finns den på kyrkomusik.se ?
  • Goaste

För kärlekens skull skrev 2009-06-08 23:02:31 följande:

jag kommer nog inte ha ngn möhippa då mina vänner inte tycker att det är kul med sådant..... de anser att det bara är förlöjligandeupptåg.... lite tråkigt tycker jag... hade varit kul om det ändå blev något.... men men,,,,,
    Det behöver inte alls vara nått förlöjligandeupptåg. En kompis kompis möhippa var väldigt mysig. De träffade hemma hos bruden, åkte på spa men lite behandligar och mys. Sen åkte de hem till en i gänget och där åt de god mat. Sen kom det en som visade lite smink och sminkade bruden. Sen gick de som ville ut och de som ville gick hem.
    Gör bara klart för dina kompisar vad som gäller, vad du önskar och vad du absolut inte ställer upp på.
    Var på en möhippa förra året där vi dansade afrikansk dans (alla dansade!), hade tårtkurs hemma hos bruden, hade lite förfest och sen gick vi ut och åt. Jättemysigt!
  • Goaste
    SaraPayam skrev 2009-06-09 17:17:07 följande:
    Det är ett väldigt bra pris
    Ja det måste det väl vara... det ingår ju inget album eller förstoringar eller nåt men det är ju inte dyrt att fixa själv.
  • Goaste

Jag drömmer väl inte direkt mardrömmar om min klänning... men den hänger i garderoben där vi har proppskåpet! Det var enda garderobem som var hög nog. Ser framförmig hur det blir kortslutning i alla propparna och min kläning brinner upp!
    Eller att jag lämnar in den hos sömmerskan som ska lägga upp den och när jag ska hämta den så har hon förstört den!

Min klänning är min drömklänning och gud förbjude att nått händer innan vigseln!

• Goaste
    SaraPayam skrev 2009-06-10 09:58:17 följande:
    Men du kolla upp så att du får förstora upp & framkalla mer kort å så på annat ställe. För det får inte vi göra, utan vi får låta vår foftgraf fixa med det.
    Jag tror vi fick vända oss vart vi ville med kopior och förstoringar... men jag ska kolla för säkerhets skull!
  • Goaste
    SaraPayam skrev 2009-06-10 10:54:14 följande:
    Hahahaha Vi är nog allt lite nojjiga för våra klänningar Ska ni lämna in klänningen för pressning eller kemtvätt innan bröllopet?
    Inte tvätt för tjejen jag köpte den av hade kemtvättat den. Vid första tvätten hände nått konstigt, den fick annan färg. Men de på kemtvätten löste det och till slut hade den samma färg som innan. Man kanske bara behöver ånga den? Ska kolla med sömmerskan vad hon tror.
  • Goaste
    SaraPayam skrev 2009-06-10 11:16:22 följande:
    Jag ska med kolla upp det, för pressa den borde i alla fall jag göra, för den är väldigt skrynklig.
    Min är ju i krossad taft så den SKA vara skrynklig. Bild finns i galleriet!
  • Goaste
    SaraPayam skrev 2009-06-10 22:22:46 följande:
    Jättesnygg klänning Haha ja men det är ju en fördel att den ska vara skrynklig För då är det ju ingen som lägger märke till om det skulle bli mer än vad som är i klänningen
    Absolut! Känns mao som ett smart val... skrynkelmässigt!
  • Goaste

Lakritsbåten; vart är du ifrån, dvs vart bor du? Du gifter dig i min gamla skolavslutningskyrka. Och herrgården ligger i samma samhälle där jag gick i skolan!

• Goaste

Angående OSA-datumet... vi hade osa-datum igår 14/6 och där är bara drygt hälften som hört av sig än... Ska vi kontakta resterande gäster som vi inte hört nått från än och hur länge ska vi vänta innan vi gör det?

• Goaste
    SaraPayam skrev 2009-06-15 17:09:47 följande:
    Så va det för oss med, men de flesta svarade under en sista veckan. Och de som inte hade svarat ringde vi till veckan efter. Hoppas att det löser sig.
    Jag vill inte verka sjåpig men det finns ju en anledning till att man har OSA-datum...
    Ska disskutera lite med M2B ikväll.
    Det roliga är att hans föräldrar inte anmält sig än :-P
  • Goaste
    SaraPayam skrev 2009-06-15 19:05:39 följande:
    Hahaha jag håller med dig. Vi hade ju med OSA å alla svarade ju inte. Men jag ser ingen anledning till å ringa/maila innan OSA har gått ut. För en del väntar ju in i det sista, innan det svarar.Det är ju väldigt dåligt att inte hans föräldrar har tackat ja ännu...föräldrar bör ju vara bland de första å svara..knepigt...
    Vi har pratat massor om bröllopet med dem (sambons föräldrar)om mat, musik, kläder etc. Vi får vår tårtprydnad av dem som minnessak. De har nog helt enkelt inte tänkt på att de ska anmäla sig formellt. Min mor ringde samma dag de fick inbjudan, "tänkta bara ringa och anmäla oss" sa hon och skrattade lite! Jag tror att många tror att vi vet att de kommer. Jag kan reta mig lite på att man måste påminna folk om att de ska anmäla sig. Bröllopet är ju en rätt formell fest och då tycker jag att man ska anmäla sig på ett formellt sätt. Vi måste ju veta hur många och vilka som kommer med tanke på maten, bordsplacering och gästpresentationer etc. Nu låter jag superfånig men det måste man få vara som brud!
  • Goaste

Lyckades hitta en bild på de lyckliga tu! Finns i galleriet för den som vill se.
    Denna typ av fotografering ska vi ha. Alltså att alla gäster/sällskap blir fotade när de kommer till kyrkan innan/till vigseln. Detta ska våra fotografer göra. Blir ett fint minne!

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2