Inlägg från: MilosMamma |Visa alla inlägg
  • MilosMamma

Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2

Nja, vi har en väst till honom, de e allt vi har, sen kanske vi letar efter en vanlig vit skjorta och ett par snygga svarta jeans, så ska han nog ha converse skor, vi gillar inte det där strikta, vanliga =)

• MilosMamma

Perfekt ju, snygga och bekväma.
    Milo är ju liksom 1,5 år... så kostym till honom, nja.
    Det är jättegulligt verkligen, men de ska ju passa in lite i vårt bröllop o vi har inte ett sånt bröllop.
    Sambon ska iof ha kritstrecks kostym, men dock öppen o lite rockigare stil, bara min pappa som kommer bryta mönstret med Frack =/, men det är ju hans val =)

Goaste skrev 2009-05-26 12:23:32 följande:
    Jag har INTE strikta kläder till mina grabbar, kolla i mitt galleri! De skulle kunna gå till dagis i sina kläder :-P
  • MilosMamma

Jahopp hä sitter ja o pysslar, ska göra en brudbukett i morgon bitti.. =)

• MilosMamma

I Nooorrkööping dö =P

ska ta o beställa våra ringar, 1600 rikstaler för 2 ringar till mej och 1 till sambon

• MilosMamma

Jahopp.
    HJon som lovade sy tärnklänningarna, hon kan inte längre.

Vi hittar ingen annan som kan eller har tid heller.
    När jag valde mina tärnor kom vi överens om att dom står för klänningen. då den skulle ´bli väldigt billig, ca 300kr/pers.

Nu blir det väl så att vi får betala deras klänningar. Något vi inte har råd meed så därför behöver ja er hjälp. vad ska man dra in på?

Mindre sprit, men då får vi hoppasganska många åker hem för de räcker inte till alla.
    ATt vi använder våra f-ringar som vigselringar o skippar att köpa nya.

att göra olika pajer ist för maten vi skulle haft.

att jag skippar hår o make up o försöker göra det själv

?

• MilosMamma

ne de har varit lite myckety på senare tid faktiskt..
    Jag är oootroligt tacksam över min mamma som sliter blod svett och tårar typ för att vi ska få vårat bröllop som vi vill ha det. Hon är en klippa.
    Så förslaget från tärnorna var att jagf kunde fråga mamma om hon kunde ge oss mer pengar så vi kan köpa deras klänningar.
    Gah!
    Men sen sa dom eller ja 1 av dom att hon kunde möta halva vägen och betala halva klänningen.

Jag känner såhär:
    Alltså innan jag frågade frågan om tärngrejjen till dom så berättade jag lite om vilka förväntningar ja har på mina tärnor att doms ka stötta den dagfen o hjälpa mej osv, och sedan att den enda kravet jag hade var att man betala sin egen klänning men att den skulle vara billig och att vi skulle försöjka sy upp den då det skulle landa på ca 300:- st.
    Alla sa ju Ja o var jätteglada, nu står vi här utan klänningar och dom vill inte betala längre eftersom vi inte hittar nån som syr.
    Men att gå till make up store och bli sminkade och sedan till frissan, ja de e lugna puckar.

Usch nu låter ja kanske otacksam, de e jag inte, jag är bara väldigt låg och väldigt ledsen just nu.
    Jag har miljoner saker att planera då blivande jobbar i Norge på obestämd tid utan att komma hemnått och allt jag bara tänker påoch som tydligen är prio ett är tärnornas jävla klänningar! Suck.

idapluppp skrev 2009-06-02 20:48:07 följande:
    Åååå ja tycker så synd om dig! Du har inte haft d smidigt innan å nu detta... Men vet du va ja tycker faktiskt inte att du ska behöva dra in på något mer på ert bröllop utan ta å förklara läget för dina tärnor så tror jag nog att de förstår och faktiskt betalar sina klänningar själva ändå. Vill du ge dem något så kan du väl ge dem något månaden efter bröllopet så du har hunnit få nya pengar
  • MilosMamma

ne de har varit lite myckety på senare tid faktiskt..
    Jag är oootroligt tacksam över min mamma som sliter blod svett och tårar typ för att vi ska få vårat bröllop som vi vill ha det. Hon är en klippa.
    Så förslaget från tärnorna var att jagf kunde fråga mamma om hon kunde ge oss mer pengar så vi kan köpa deras klänningar.
    Gah!
    Men sen sa dom eller ja 1 av dom att hon kunde möta halva vägen och betala halva klänningen.

Jag känner såhär:
    Alltså innan jag frågade frågan om tärngrejjen till dom så berättade jag lite om vilka förväntningar ja har på mina tärnor att doms ka stötta den dagfen o hjälpa mej osv, och sedan att den enda kravet jag hade var att man betala sin egen klänning men att den skulle vara billig och att vi skulle försöjka sy upp den då det skulle landa på ca 300:- st.
    Alla sa ju Ja o var jätteglada, nu står vi här utan klänningar och dom vill inte betala längre eftersom vi inte hittar nån som syr.
    Men att gå till make up store och bli sminkade och sedan till frissan, ja de e lugna puckar.

Usch nu låter ja kanske otacksam, de e jag inte, jag är bara väldigt låg och väldigt ledsen just nu.
    Jag har miljoner saker att planera då blivande jobbar i Norge på obestämd tid utan att komma hemnått och allt jag bara tänker påoch som tydligen är prio ett är tärnornas jävla klänningar! Suck.

idapluppp skrev 2009-06-02 20:48:07 följande:
    Åååå ja tycker så synd om dig! Du har inte haft d smidigt innan å nu detta... Men vet du va ja tycker faktiskt inte att du ska behöva dra in på något mer på ert bröllop utan ta å förklara läget för dina tärnor så tror jag nog att de förstår och faktiskt betalar sina klänningar själva ändå. Vill du ge dem något så kan du väl ge dem något månaden efter bröllopet så du har hunnit få nya pengar
  • MilosMamma

Haha nu funkar de ju igen =D Yej!

Alla inlägg jag skrivit idag har blivit error, jag höll på o bli galen.

Idag kom en bekant som gifte sej förra sommaren förbi med 2 fulla kartonger med vita Lakan, SÅ himla bra!

Vi var och beställde tårtan idag med =)

Herr hedlund: Välkommen till Hönsgården!

Vad ska ni ha för mat? hur tar ni er från kyrkan? Hur ska ni duka? Ska ni ha fest? Band eller skivor?
    Ska ni kasta ris eller ha såpbubblor, ja jag kan dra 10 frågor till, men det blir ju lite jobbigt =P

• MilosMamma

Herr hedlund: Kollade erat galleri, Glameliros är sååå fint. Men gärna att man markerar den runda formen lite mer med nått annat än bara gröna blad,
    Är erat färgtema grönt o rött?

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2