• Fru PB

Hjälp med favours

Marialia skrev 2009-04-13 13:37:15 följande:
    jag läste någon som skulle ha vanliga chokladbollar snyggt inslagna i cellofan med nån fin dekoration på. Låter enkelt med trevligt tycker jag :)
    Beror på hur varmt det är iofs...

Vi hade tictacs som jag virade papper runt, creamvitt "medaljongstansat" present papper av det kraftiga slaget. Satte sedan ett band runt på vä sida och satte en namnlapp.
    Snabbt o lätt.
  • Fru PB
    Marialia skrev 2009-04-13 13:56:47 följande:
    Ja, vädert får nog avgöra om chokladbollarna är bjudna på bröllopet eller ej. Bra idé med TicTacaskarna! Kommer ju väl till pass efter rätterna om man vill fräscha upp andedräkten lite ;)
    Det var min tanke med när jag funderade på vad man skulle ha...
    Sen var det vissa som inte fick med sina, men man hittade många tomma oxå
  • Fru PB

JAg har ett tips i mitt galleri. Tänk på att det är en prototyp. Jag gjorde den vääldigt snabbt. Sen kan man ju smycka med vad man vill i både pappersväg eller något annat.

• Fru PB
    Hemlig2009 skrev 2009-04-16 14:20:17 följande:
    Vad är det för godis? Jag vet inte riktigt vad vi ska ha, har tänkt choklad. Silver skulle passa bra i vårt färgtema.
    VAd har ni för färgtema???

Vi var först inne på att ha de nya läkerol tuggummina. De finns ju i lila, rosa, grönt o vitt...

Hon jag planerar till ska ha lila o silver.
  • Fru PB
    zeddy skrev 2009-04-16 14:18:12 följande:
    Fru PB skrev 2009-04-16 12:04:38 följande:
    Smart idé, men om man har många gäster kanske det är väl pillrigt?
    Nä gud denna var inte alls pillrig, tvärt om... gämnför man med vad jag hade så var mitt egna pilligare så att man nästen fick ont i magen.
  • Fru PB
    zeddy skrev 2009-04-16 16:56:52 följande:
    Det är godis från USA som heter Hershys Kisses (det är choklad i silver folie typ). Min pappa åker ofta på tjänsteresa dit..
    Är det inte dom som fanns i Sverige förr. Som bara hette kyssar?? Eller chokladkyssar??? Fast då var dom i gulpapper..??
  • Fru PB
    Frukenob skrev 2009-04-16 19:33:47 följande:
    Fru PB skrev 2009-04-16 16:49:59 följande:
    Har länge funderat vad jag ska lägga i mina askar som jag gjot till var gäst. Tack vare Fru PB kom jag på det. Jag ska lägga i Läkerol, sen ska jag skriva en liten lapp. "Läkerol-makes pepole take. Så snacka med dina bordsgranar!" Typ nåt sånt.Låter inte det som en bra ideé?
  • Fru PB
    Frukenob skrev 2009-04-17 12:31:17 följande:
    Hihi ja det menade jag. Suger på att skriva på engelska. Men nu vet jag hur det stavas så det blir rätt på bröllopet.
Svar på tråden Hjälp med favours