• Hemlig2009

Hjälp med favours

Vad är det för godis? Jag vet inte riktigt vad vi ska ha, har tänkt choklad. Silver skulle passa bra i vårt färgtema.

zeddy skrev 2009-04-16 14:19:10 följande:
    Glömde ju säga vad vi ska ha Vi ska ha godis som har silverpapper på, dom ska ligga i celofan med ett sidenband runt. På sidenbandet ska namnlappen sitta
  • Hemlig2009

Vi har svart, vitt och silver(grått). Sedan kommer cerise vara en accentfärg under bröllopsdagen i blommor, näbbklänning, bordsdekorationer samt detaljer på tårtan.

Men tuggummi vill jag nog inte ha, helst någon form av choklad.

Fru PB skrev 2009-04-16 16:49:59 följande:

VAd har ni för färgtema???Vi var först inne på att ha de nya läkerol tuggummina. De finns ju i lila, rosa, grönt o vitt...Hon jag planerar till ska ha lila o silver.
  • Hemlig2009

Det är detta jag har läst och snöat in på, man ska ge 5 st mandlar egentligen. Hur gott är det liksom?

Har skrivit förklaringen i festprogrammet med den kommentaren att vi hellre ger bort choklad. Vi ska bara komma på vilken sort...

therese182 skrev 2009-04-16 19:28:17 följande:
    Redan tidig viktoriansk tid var det en tradition att ge en gåva till gästerna som innehöll olika sockerkonfekter, som var en mycket dyr delikatessDom symboliserade välstånd och kunglighet och var förbehållen överklassens familjer. Det sas då bringa brudparet hälsa, lycka och välgång när man gav bort just godis.Vi kommer att ge gästerna varsin liten rosa organzapåse med en vit och en rosa ros på & en liten vit siden rosett(tradera gööör billigt!) I dom kommer det att finnas tre vita mint hjärtan med lite olika rosa text på tex "I Love you", (köpt på festingen.se) två st karamell/kola, vit/rosa/röd med ett hjärta och texten "just married" på ( oxo från festingen) och två Alladin hjärtan.
Svar på tråden Hjälp med favours