Inlägg från: Västkustbo |Visa alla inlägg
  • Västkustbo

Vaccinera sig för att åka till Turkiet???

Nej egentligen behöver du inte vaccinera dig för att åka till Turkiet, men det är väl aldrig fel att vaccinera sig mot hepatit.

Jag gjorde det när jag skulle till Thailand. Under 6 mån tog jag tre sprutor och de räcker i 25 år. Det är väldigt skönt att ha det avklarat, kan jag sticka på sista minuten nästan vart som helst utan att tänka på vaccinationer. Jag har ett bättre skydd om jag råkar ut för någon olycka både utomlands eller hemma. Du behöver inte oroa dig för sprutan. Det tar bara några sekunder. Titta bort om det är obehagligt. För många är det synen av dem som är värre än sticket. Sticket gör inte så ont. Däremot kan du känna av i armen där du fått vaccinationen några timmar efter att du tagit den. Det kan spänna lite. Du skall inte åka själv? Gör gemensam sak och vaccinera er tillsammans så får du kanske det stöd du behöver. Några sek vid tre tillfällen och 25 år av sinnesro. Försök tänka förbi själva vaccinationen, den är en liten prick på den tidslinje som är ditt liv.

Svar på tråden Vaccinera sig för att åka till Turkiet???