Bukett med brudslöja?
Åh, herregud! Det finns miljarders av blommor ochdet är så många som är fina och underbara!
Vad för årstid gifter du dig?
Åh, herregud! Det finns miljarders av blommor ochdet är så många som är fina och underbara!
Vad för årstid gifter du dig?
Å vilka fina bilder! Jättefin helhet på alltihop!
detalj: Ormbunken du har som bladmanschett är ett blad som kallas Läderblad på svenska. Det är mycket tåligare än ormbunkar, men snarlikt.
Nej, inspirationsbilder aktar jag mig nog för, eftersom jag är florist och jag vill inte att någon ska kunna hävda att jag svarar på frågor i eget intresse. Alltså är det bäst att inte visa bilder, då det ju vore möjligt att det skulle vara mina egna arbeten.
Freesia och prärieklockor med slöja i och något grönt, vore nog väldigt fint! Du kan ha ytterligar någon sort också i en sådan ängsbukett. Scabiosa är en sort som vore vacker,eller någon typ av Cosmos. Jag har en länk i min presentation där du kan söka på de olika namnen för att iallafall se bilder på sorter.
Ja det är några länkar som dykt upp här under tiden på bt faktiskt och jag har med glädje spara dem, för det är ruskigt svårt att förklara blommors utseende med bara ord!
Det ska anpassas till hur "stor" du själv blir i klänning, klackar och allt. En liten nätt brud på 155 cm ska inte ha en lika stor bukett som en som är 177 lång. En fyllig kvinna bör ha en större bukett en än väldigt späd osv. Det är en dela v floristens jobb att se på den saken.
Ja det låter bra! Klädseln spelar stor roll för helheten givetvis.