Inlägg från: MsCottongrass |Visa alla inlägg
  • MsCottongrass

50-tals bröllop fortsätter...

Jag är inte nöjd med den underkjol jag har köpt från Dreambride. Det verkade så bra med tyll i ivory, men den var inte så bekväm så jag skulle vilja hitta ett alternativ.

Är det någon som har några förslag? Jag letar efter en underkjol i knälängd med mjukare tyg/kantad tyll.

Jag har kollat hos Vivien, men de är rätt dyra, (krit)vita och jag vet ju inte om de passar. Är det någon som har en? Är det "fluff" runt fållarna, eller ser jag i syne?

Någon som vill sälja sin underkjol?

Kan tänka mig ivory eller någon annan ljus färg (min klänning är ej vit utan natur). Jag är ute efter en klassisk 50-talsstil med vid knälång kjol.

• MsCottongrass
    LillEm skrev 2009-04-21 17:32:51 följande:
    Jag tror att de flesta av oss på denna tråd har en underkjol från Vivien. Jag har en vit till min klänning i ivory och jag älskar den. Den är både stor, vid och väldigt fluffig. Jag vill tyvärr inte sälja min men även om du tycker att det är mycket pengar så kan jag rekommendera att köpa en iallafall, de är helt underbara.
    Ok... kanske någon annan som vill sälja? Hyra ut?? *värt ett försök* ;)

Så hur är vivien-underkjolen i tyget, är det mjukt och skönt mot kroppen? Den jag köpte var lite statisk och stickig. Kanske kan fixa det, men det kräver lite arbete vid symaskinen.
Svar på tråden 50-tals bröllop fortsätter...