• Cltsp

50-tals bröllop fortsätter...

Hej brudar. Jag gjorde en ny tråd eftersom den gamla var stängd för svar (igen).

Hur går det för er?

Imorgon ska jag ta med mig klänningen till sömmerskan och hoppas att hon kan hjälpa mig att sy upp den lite så underkjolen syns under (jag vill ju hemskt gärna visa den underbara kjolen från vivien!) och ev. sy dit axelband.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-26 10:43
    Länktips:

Gamla trådar
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2809557-1.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2999449-1.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3116199-1.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3219206-1.html

Kläder och accesoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

Gör ditt eget flor
    madebymaryann.blogspot.com/2008/04/birdcage-v...
    www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories...

Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

Make up
    therezz.blogg.se/2008/november/face-stockholm...

Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

Mat
    www.skonahem.com/inredning/dukning-mat/rockab.../

Inspiration
    www.wedsmack.com/2007/08/super-sweet-50s-styl...
    www.flickr.com/photos/13174319@N00/295877771/in/pool-60677509@N00
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

• Svar på tråden 50-tals bröllop fortsätter...
  • Pizan
    Oneesan skrev 2009-05-12 14:07:49 följande:
    Jag funderar på korsett. Men vet inte om det kommer bli en Sarah Dawn Finer effekt om man har för stora boobs
    Det finns väl olika typer av korsetter för olika storlekar? Sådana som täcker hela brösten och sådana som täcker halva och pushar upp dem (och det är väl de som kan få effekten att det ser ut som att behagen ska ramla ur).
  • SweetSun
    Pizan skrev 2009-05-16 13:04:18 följande:
    Jag var på Kappahl och kollade. Är det de trosorna som är string? De var jättesnygga men tyvärr får jag panik av stringtrosor, och sen fanns de inte heller i svart.
    Jepp det r string, och vita!

Nu är jag fru! Får se om jag orkar ladda in nå bilder idag, annars får det bli imöra!
    Är helt slut, så jag återkommer!
  • Junebug
    SweetSun skrev 2009-05-17 17:48:46 följande:
    bilder finnes..
    ´
    Kul att se bilderna, du var fantastiskt vacker!! Hoppas ni hade en toppendag, berätta gärna när du pustat ut! :)
  • Cltsp

Wow ni ser helt fantastiska ut Sweetsun! Gud vad snygg du var i håret :D

berätta mer när du orkar! :))

• Pizan
    SweetSun skrev 2009-05-17 15:21:46 följande:
    Jepp det r string, och vita!Nu är jag fru! Får se om jag orkar ladda in nå bilder idag, annars får det bli imöra!Är helt slut, så jag återkommer!
    Grattis, grattis, grattis! Nu ska jag genast in och kolla på bilderna.
  • Pizan

Åh, va vacker du är/var. Du såg verkligen tjusig ut i både klänningen och frisyren. Väldigt vacker hårfärg också.

Din sambo såg också jättefin ut. Jag gillar hans frisyr.

• LillEm

SweetSun: Vilken pudding du var som brud . Grattis grattis.

Själv är jag på Öland nu och förbereder . Tyvärr verkar det bli pissväder på fredag..... men det är ju inte vädret som gör bröllopet . Huvudsaken är att jag får min själsfrände och att våra familjer och vänner är där och delar vår dag .

• SweetSun

tack alla!

Jo det var en underbar dag som gick som planerat! Det var vackert väder hela dagen och frisyren fick jag precis som jag ville!! Jag och väninnan satt på salongen och var nervösa, men blev väldigt nöjda!

När vi klev ut ur salongen var det massa förbipasserande som grattade mig och sa att jag var jättevacker!
    Sen ko skjutsen och folk vinkade och grattade!

Vi hade lite fotografering innan vigseln, och jag tror det blev jättefina bilder! Tog lite klassiska bilder genom bakrutan bl.a.

Sen innan vigseln så stog vi gömda en bit bort i en stenpassage och var supernervösa, hua vilken känsla! det är nog den bästa biten på hela dagen, njut av den!!!

Vigseln blev precis som väntat, en hel del skratt då vf sa fel namn ett par ggr, och min MANs ring inte gick på fingret på en gång

Sen hade vi skål oh snittar vid dammen utanför våran "vigseltunnel", och blev en massa kramar med alla gästerna.

Sen tog sig alla till festen för bål och tipsrunda, medan vi åkte till hotellet en snabbis. På hotellet hade de missat att vi skulle ha bröllopspaket, så fi fick bara en tom svit..med rumsnr 313..komiskt va???

Men sen åkte vi också till festen och vi skålades för igen, och sen åt vi middag och fick massa fina tal!!!

Tårtan var helt underbar och sen var det lite party och vi åkte till hotellet vid 01.

Söndagen spenderades i bubbelbadet och med god hotellfrukost =P
    Sen åkte vi tillbaka till bygdegården där familjen höll på att städa och vi åt massa goda rester sen festen.

På kvällen läste vi igenom gästboken och alla kort, det var fint.

Vännerna hade ju gjort lite bus hemma också; toapapper på hela torkvindan ute, ketchup i mjölken och massa quinoa i sängen =P

De hade bäddat i sängen med champagne och choklad på kudden =P

Vi sov 10 timmari natt

• Erese

Hej!

Snubblade in på eran tråd och har lite frågor till er som är nära slut spurten

Jag och sambon funderar på att ha 40-tal eller 50-tals tema, har inte riktigt bestämt oss ännu. Vi ligger verkligen i start gropen.

Hur mycket har ni laggt ut (ekonomiskt)?
    Musik, vad rekomenderar ni? Tips på en bra dj i sthlm.
    När man har tema anser ni att gästerna måste följa detta?
    Tips på butiker som har bra kläder i 40-50-tals tema, både för herr och dam.
    Vad har ni för övriga tips eller råd som man bör tänka på?

Svar på tråden 50-tals bröllop fortsätter...