Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Vad kostar en sån här bukett?

Jag tycker du ska räkna med en tusenlapp totalt och kommer det under det så se det som en bonus.
    Priset på rosor varierar beroende på kvalité där faktorer som längd på stjälken och storlek på blomhuvudet är ett par.

Sedan brukar man som regel förbeställa de rosor (blommor) som ska gå i brudbinderi, och det brukar ofta bli ett högre pris på dem från odlarna, än om man kan chansa på att det finns si utbudet hos leverantören den dagen.

Det här innebär att en ros kan stiga väsentligt i pris till ett specialbinderi(samma gäller ju tex begravning eller vad det nu kan vara)Här där jag bor är det inte alls ovanligt att en ros av bra kvalité ligger på 30-35 kr st och det kan mycket väl vara så att den då vid specialbeställning hamnar på 40-45 kr istället. 25-35 rosor är inte ovanligt i den typeav bukett du nämner, och då är det ju bara att multiplicera lite, så ser man att det lätt kan dra iväg BARA i material.

Så billiga rosor som 20 kr/st förekommer knappt vad jag sett och då är de isåfall av alldeles för osäker kvalité.
    Till bröllop beställer man som seriös florist bästa kvalité. Man tar inte risken att det ska sloka på bröllopet.

OBS! priserna skiftar stort mellan tex södra Sverige och Stockholm.

• passionsblomman

Ja skriv in det, den första buketten är inte så himla stor, men det är en stor rossort, så det är säkert ett drygt tiotal av någon maffig ros(små rosor går såklart åt fler)
    De där stora brukar hamna runt 40-45 kr st, och då bör tusenlappen täcka så länge du inte ska ha en bamse bukett med 20-25 sådana stora.

Svar på tråden Vad kostar en sån här bukett?