Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Rosfärger på internet

I min presentation finns några olika länkar och i galleriet kan du se några exempel på sorter också. Du ser namnen om du pekar på bilden. Förresten är et kanske samma länkar som du redan fått här, men anyway..

• passionsblomman

Förresten: om du går in under inställningar och väljer att göra ditt galleri synligt, kanske jag kan hjälpa dig att se!

• passionsblomman

Åååå, jag tror iallafall att den ljusa är Vendela.
    Titta på den allra sista buketten i mitt galleri..den rosen är väldigt lik den som bla sitter allra längst ner i droppen...om jag bara kunde komma ihåg vad den heter nu då...

den tredje går i lite "smutsblå" toner och där finns flera som Emanueller, Faith och Ocean song att välja bland.
    jag ska försöka komma på namnet på den där ena.

Vet du varifrån du har fått bilden? Butiken som gjort den kanske vet sorterna? Bernzons kanske? De brukar skriva ut vad de använt.

• passionsblomman

HA!!! Jag trodde nog att det var Bianca Candy den ena! Men som sagt, det är sårt att se på bild...

SJÄLVKLART kan du gå in och kolla i folks butiker! kruxet är väl att det inte är de allra vanligaste rosorna i butik, så du kan få titta in hos flera.

jag skulle absolut inte reagera negativt på att någon kommer in och är nyfiken på sorter!

• passionsblomman

Vassegó!

shalle skrev 2009-04-21 15:49:46 följande:
    Vad bra! Då får jag hoppas att de inte heller gör det i de butiker jag går in i. Tack för all hjälp!
  • passionsblomman

Ja där finns en del också. Det är en odlare som visar just sitt utbud.

Det finns verkligen hur många rossorter som helst, och odlare med.

Soleirolia85 skrev 2009-04-26 00:45:12 följande:
    www.roseswithnames.com har ett urval av alla rosor som finns. kolla där!
Svar på tråden Rosfärger på internet