Inlägg från: shalle |Visa alla inlägg
  • shalle

Rosfärger på internet

Hej!

Finns det någon som känner till någon sida på internet som presenterar olika rosor (så att man får se namn och bild)?

Jag har en bild på en bukett i mitt galleri och undrar vad det kan vara för rosor i den, särskilt den mörka rosen.

Eftersom det är festlokalen som ordnar blomsterarrangemangen skulle det underlätta om jag visste vad rosorna heter. Finns det någon annan som har (haft) detta upplägg? Hur gjorde ni?

• Svar på tråden Rosfärger på internet
  • shalle

Tusen tack! Den senare sidan verkar verkligen bra!

Nu har jag något att utgå från i alla fall. Förhoppningsvis kan det gå med Google's hjälp.

• shalle

Vad bra! Ju mer hjälp desto bättre! Tack!

Har inte varit så aktiv förrän nu när det faktiskt börjar närma sig. Men nu ska du kunna se bilden. Vore fantastiskt om du vet vilka rosor det är i buketten.

• shalle

Tusen tack för tipset! Jag hittade bilden här på BT, men nu hittade jag den på Bernzons också. De heter Extreme och Bianca Candy.

Vet du om var man kan få se rosorna i verkligheten? För jag trodde att de var mer mörkt gammelrosa eller liknande och det är alltid svårt att se den exakta färgen på en datorskärm. Jag ska nog försöka hitta andra bilder på dem också.

• shalle

Ja, det ska jag göra. Hoppas de inte tycker att man är oförskämd, för jag ska nog ha en annan florist (som ligger långt bort)...

• shalle

Vad bra! Då får jag hoppas att de inte heller gör det i de butiker jag går in i. Tack för all hjälp!

• shalle

Tack så mycket, Soleirolia85! Det verkar vara en bra sida, men tyvärr fanns inte "mina" rosor där...

Svar på tråden Rosfärger på internet