Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Måla lerkrukor till blomsterarrangemang?

Du behöver ha krukor utan hål i botten eftersom du måste fylla på vatten i krukan när arrangemanget är klart. Oasisen är främst för att färsta blommorna som man vill och de dricker snabbt oasisen torr och då slokar det. Särskilt om du sätter alltihop i lerkrukor, då leran drar åt sig massor av vatten.

• passionsblomman

Ja ta och försök med EN kruka och lite blommor redan nu då, så ser du vad du själv tycker.

jag rekommenderar att man vet lite om stickteknik och hur man hab´nterar blommorna på bästa sätt innan man försöker bygga arrangemang, särskilt i större antal, MEN jag vill inte ta ifrån dig glädjen att provaMen öva först så du inte står och grinar sista kvällen för att det inte vill bli som du tänkt dig.

• passionsblomman

Jaaa det finns en poäng där...

Det FINNS ju rätt gott om små fina krukor som är glaserade och inte har hål...och ska de ner på samma nivå blommorna, så se bara till att du skär skarpa sneda snitt så går det nogbra. Trasslet heter sisal.
    Lissdaniels skrev 2009-04-20 21:42:54 följande:

Nu börjar det bli alldeles för avancerat för att ens orka börja med de där krukorna, blir nog både enklare och billigare att köpa riktiga fina krukor på en gång
  • passionsblomman

Nej inte om de ska var låga och på samma höjd som du beskrev. Det finns andra svårighetsgrader som jag inte skulle givit mig på innan jag var utbildad...

Lissdaniels skrev 2009-04-20 21:53:49 följande:

Så det verkar inte helt hopplöst för en amatör att göra blomsterarrangemangen?  Fast jag ska nog göra som du sa i alla fall och börja med ett stackars offer till kruka och blommor Tack, jag visste egentligen att det hette sisal men trassel låg närmre till hands
  • passionsblomman

Juuuust precis!

Lissdaniels skrev 2009-04-20 22:22:20 följande:

Vad glad jag blir skiter det sig så får jag väl gå till dem som ska göra brudbuketten och be dem fixa arrangemangen åt mig också.
Svar på tråden Måla lerkrukor till blomsterarrangemang?